Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Digitenne vanaf vandaag officieel van start

    Digitenne vanaf vandaag officieel van start



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik hoorde bij Rtl nieuws dat je 20 zenders krijgt en dat Belgie 1 en 2 en BBC 1 en 2 niet in het paket zitten.
    (Reden,dure uitzend rechten)
    Tevens word er gezegd dat het maand tarief goedkoper is,maar dat is niet waar.
    Je betaalt hier (Amsterdam) bij Upc zo'n € 24,00 per 3 maanden inclusief eventuel admin en Btw kosten voor 32 Zenders.
    Bij hun betaalje zo'n € 27,00 per 3 manden ( € 8,95 Pm)

  3. #3

    Standaard

    Voordeel is wel dat de beeldkwaliteit (veel) beter is dan beeld via de kabel. Bij Digitenne wordt gebruik gemaakt van MPEG 2 met een maximale bitrate van 6 mbit per seconde, wat uitstekende kwaliteit op kan leveren. Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid op niet al te lange termijn een test met Digitenne gaan doen.
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Toch denk ik niet dat veel mensen snel (binnen 3 maanden) naar iets anders overstappen.
    Iemand die zijn stroom al jaren bij Nuon krijgt en dat al jaren gewend is stapt niet zo snel over,ook al is het goed koper.

    Overstappen na iets wat niet echt nodig is gaat makkelijker.

    Het moet denk ik eerst een tijdje (6 tot 12 maanden) lopen voordat mensen echt gaan overstappen.

    Ik wacht met smart op julie test en uitslag.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk ook dat een groot nadeel is dat je als je een 2de tv hebt hier weer een aparte ontvanger nodig hebt. Of je dan ook weer zo'n antenne nodig hebt weet ik niet.

  6. #6

    Standaard

    Maar toch vooral het ontbreken van BBC en BRT zal voor mij de grootste reden zijn om voorlopig niet over te stappen, al wil ik dolgraag van UPC af (maar dat heeft dan ook weer een geschiedenis :wink: ).
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Als naast Discovery ook de engelstalige Cartoon Network erbij had gezeten had ik het als extraatje naast de kabel genomen... (niet alleen dit, want de BBC en BRT zitten er niet bij)


    Waar ik eigenlijk behoefte aan heb is een de Amerikaanse networks, zoals CBS, FOX, NBC, ABC, PBS... en Comedy Central... dat vind ik gewoon interessant... maar volgens mij is daar geen mogelijkheid voor, toch?

  8. #8

    Standaard

    Als het in Rotterdam beschikbaar komt, stap ik direct over. Flink hogere kwaliteit en niet meer de Eneco-kas spekken zijn voor mij de belangrijkste redenen.
    Komt wel goed...

  9. #9

    Standaard

    Geen belgen, geen bbc, geen rtl+, geen cartoon network..

    te zwak aanbod dus helaas..

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin_G
    Geen belgen, geen bbc, geen rtl+, geen cartoon network..

    te zwak aanbod dus helaas..
    Ik heb ze net maar eens ff gebeld want ik heb een kabel van 15 meter door huis liggen waar de kwaliteit van het beeld niet beter van wordt. Het blijkt dat ze nog met BBC/VRT/etc in onderhandeling zijn over de door geef tarieven, maar dat deze kanalen er in de (nabije) toekomst WEL aan het aanbod worden toegevoegd...
    Dus nog even afwachten...

  11. #11

    Standaard

    Ik vind het aanbod van Digitenne op het moment nog NET niet voldoende om de (UPC) kabel vaarwel te zeggen. Vooral mijn vrouw kijkt regelmatig naar BBC programma's en die wil echt niet zonder BBC. Maar zodra BBC1 en BBC2 aan Digitenne wordt toegevoegd dank ik UPC-kabelTV af en ga ik voor digitale TV via de ether

    Nog wel één nadeeltje is inderdaad dat je per TV een ontvanger-setje moet hebben. Wij hebben nu een TV in de huiskamer en een TV in de slaapkamer staan. Wat natuurlijk wel mogelijk is, is bij beide TV's een digitenne+decoder zetten, en 1 abonnement nemen. Slechts chipkaart meenemen van ene TV naar de anderen om daar te kunnen kijken. Maar ja, 2 digitenne installaties kosten ook weer de nodige poen...

  12. #12

    Standaard

    Een ander belangrijk nadeel van digitenne is dat je niet meerdere dingen tegelijkertijd kunt doen. Radio luisteren met tv beeld op de achtergrond is bijvoorbeeld niet mogelijk. Volgens mij is het daarnaast ook niet mogelijk om tegelijkertijd een tv-programma te kijken en een programma op een andere zender op te nemen.

  13. #13

    Standaard

    Ik denk wel dat ik het ga nemen, nadeel is wel dat ik UPC niet kan opzeggen omdat dat nodig is voor m'n Chello internet verbinding...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Een ander belangrijk nadeel van digitenne is dat je niet meerdere dingen tegelijkertijd kunt doen. Radio luisteren met tv beeld op de achtergrond is bijvoorbeeld niet mogelijk. Volgens mij is het daarnaast ook niet mogelijk om tegelijkertijd een tv-programma te kijken en een programma op een andere zender op te nemen.
    Je slaat de spijker op de kop! Het ene kanaal opnemen en het andere kijken zal niet gaan. Bovendien vraag ik me af of het mogleijk is om meerdere smartcards te krijgen bij één abonnenment: Anders zou je voor elke TV in huis apart 9 euro moeten betalen en dan wordt het uiteraard wel een heel duur geintje. Datzelfde geldt uiteraard ook voor videorecorders met DVB-T tuner die er ongetwijfeld aan gaan komen: als je voor je video ook een apart abonnenment moet nemen is het gedoemd om te floppen.

    Interessant detail: In de UK draait de Engelse variant al enige tijd en daar is ontvangst gewoon gratis!
    Eric van Ballegoie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Een ander belangrijk nadeel van digitenne is dat je niet meerdere dingen tegelijkertijd kunt doen. Radio luisteren met tv beeld op de achtergrond is bijvoorbeeld niet mogelijk. Volgens mij is het daarnaast ook niet mogelijk om tegelijkertijd een tv-programma te kijken en een programma op een andere zender op te nemen.
    Je slaat de spijker op de kop! Het ene kanaal opnemen en het andere kijken zal niet gaan. Bovendien vraag ik me af of het mogleijk is om meerdere smartcards te krijgen bij één abonnenment: Anders zou je voor elke TV in huis apart 9 euro moeten betalen en dan wordt het uiteraard wel een heel duur geintje. Datzelfde geldt uiteraard ook voor videorecorders met DVB-T tuner die er ongetwijfeld aan gaan komen: als je voor je video ook een apart abonnenment moet nemen is het gedoemd om te floppen.

    Interessant detail: In de UK draait de Engelse variant al enige tijd en daar is ontvangst gewoon gratis!
    Enkele jaren geleden was ik ook een van diegene die een decoder heeft gehuurd om via Casema digitale tv te kunnen ontvangen. Precies deze nadelen hebben mij ertoe gebracht dat ik alles weer heb ingeleverd. Je kon ruim 60 tv-kanalen ontvangen en zo'n 50 radiozenders. Lijkt heel wat, maar als je niets tegelijkertijd kunt doen, is de lol er snel vanaf (andere makke van Casema was ook nog eens een gebruikersonvriendelijke ab.

    Ook een nadeel van Digitenne vind ik dat je weer een antenne in je kamer krijgt. Vorig jaar ben ik in mijn nieuwe huis dagen bezig geweest om alle draden weg te laten frezen. Zou ik nu zeker weer een ouderwetse antenne naast m'n tv krijgen

  16. #16
    sprengeraudio
    Guest

    Standaard

    Volgens de specificaties van de DVB-T techniek is het mogelijk om in totaal 19 Mbit/s per zender te gebruiken, waarvan 1 High Priority video signaal ("lage bandbreedte" van ongeveer 5 a 6 Mbit/s) bedoeld voor o.a. mobiele ontvangers en 1 Low Priority video signaal (hoge bandbreedte tot ongeveer 15 mBit/s) voor gebruik met toekomstige HDTV en een x-aantal audio kanalen

  17. #17

    Standaard

    Iemand de kwaliteit van het ontvangen beeld al gezien?? Als dat veel beter is dan de "kabel" dan is dat een extra investering wel waard!!

  18. #18

    Standaard

    Bij me familie hebben ze ook zo'n kastje met chipknip staan, weet niet welke provider dat is! Maar als ze beneden de tv op yorin hebben staan staat de tv boven automatische ook op Yorin! En dat lijkt me toch niet echt prettig!
    Als je dan ook nog eens geen andere zender kunt opnemen of tegelijkertijd de radio kunt luisteren is het besluit niet zo moeilijk meer!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  19. #19

    Standaard

    Hoe is het geluid eigenlijk cd kwaliteit?
    DD51, PL1, PL2, STEREO?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sprengeraudio
    Volgens de specificaties van de DVB-T techniek is het mogelijk om in totaal 19 Mbit/s per zender te gebruiken....
    Wij hebben inmiddels begrepen dat Digitenne slechts tot 6 mbit per kanaal zal gebruiken. Dit omdat ten minste één van de hardwareaanbieders het beeld via USB naar een PC kan laten streamen met hun apparatuur. Om dat mogelijk te maken moet de bitrate onder de 6 mbit blijven, anders trekt USB 1 het niet.

    Wat betreft audio: Digitenne schijnt zelf aan de hardwareleveranciers aangeraden te hebben om geen digitale audio-uitgang in de apparatuur op te nemen. Dit belooft dus weinig goeds en Dolby Digital 5.1 en DTS zullen dus niet ondersteund worden met de huidige hardware.
    Eric van Ballegoie

  21. #21

    Standaard

    Schotel rulez
    FOK YOU MAN (Tony Montana)

  22. #22
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sprengeraudio
    Volgens de specificaties van de DVB-T techniek is het mogelijk om in totaal 19 Mbit/s per zender te gebruiken....
    Wij hebben inmiddels begrepen dat Digitenne slechts tot 6 mbit per kanaal zal gebruiken. Dit omdat ten minste één van de hardwareaanbieders het beeld via USB naar een PC kan laten streamen met hun apparatuur. Om dat mogelijk te maken moet de bitrate onder de 6 mbit blijven, anders trekt USB 1 het niet.

    Wat betreft audio: Digitenne schijnt zelf aan de hardwareleveranciers aangeraden te hebben om geen digitale audio-uitgang in de apparatuur op te nemen. Dit belooft dus weinig goeds en Dolby Digital 5.1 en DTS zullen dus niet ondersteund worden met de huidige hardware.
    *zucht* ... waarom moet men nu toch steeds aan een formaat beginnen prutsen en bijna alles wat er goed aan is weglaten ... *zucht*

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Iemand de kwaliteit van het ontvangen beeld al gezien?? Als dat veel beter is dan de "kabel" dan is dat een extra investering wel waard!!
    Nou nee, ik had bijna Digitenne genomen, maar ik vond de kwaliteit ondermaats; veel last van GIBB-EFFECT, POSTERISATIE en COMPRESSIEBLOKKEN vanuit het artikel over de DVD artefacts, vooral bij snelle beelden. De Rebox ontvanger heeft wel een digitale uitgang voor audio overingens, maar die is is geloof ik 249 eurotjes.

  24. #24
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kermit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    Iemand de kwaliteit van het ontvangen beeld al gezien?? Als dat veel beter is dan de "kabel" dan is dat een extra investering wel waard!!
    Nou nee, ik had bijna Digitenne genomen, maar ik vond de kwaliteit ondermaats; veel last van GIBB-EFFECT, POSTERISATIE en COMPRESSIEBLOKKEN vanuit het artikel over de DVD artefacts, vooral bij snelle beelden. De Rebox ontvanger heeft wel een digitale uitgang voor audio overingens, maar die is is geloof ik 249 eurotjes.
    Dat was wel te verwachten denk ik ... als je ziet hoeveel tijd er al niet kruipt in het maken van een top-notch beeldtransfer voor een DVD ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kermit
    ik had bijna Digitenne genomen, maar ik vond de kwaliteit ondermaats; veel last van GIBB-EFFECT, POSTERISATIE en COMPRESSIEBLOKKEN vanuit het artikel over de DVD artefacts, vooral bij snelle beelden.
    Ofwel... weer een kastje dat kort na aankoop achterin de kast verdwijnt...

    Zo zie je maar weer eens dat de term "digitaal" niets over de kwaliteit zegt. In dit geval zou je bijna gaan denken aan consumenten misleiding omdat er vanaf het begin is gegooid met uitspraken als; "Beter dan de kabel" en "DVD kwaliteit".

    Hier hebben we in Nederland een mooi gezegde voor; "Blij maken met een dode mus"

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •