De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dvd spelers schoonmaken

    Hoi,

    Ik vroeg me af of iemand tips heeft om een dvd speler makkelijk te reinigen. Ik weet niet in hoeverre die kant en klaar schoonmaaksetjes veilig zijn. De dvd speler leest namelijk niet meer over minuscule krasjes en troepjes heen..
    (ik kon ze met het blote oog echt niet zien, maar toen ik even een zacht doekje over schijfje had gedaan, deed ie het weer, maar vuiltjes verschoven, want later haperde beeld weer..)

    Hopelijk kan iemand mij helpen..

    Groetjes Karen

    ps het is een Philips...
    Mijn Collectie MegaStarTrader

  2. #2

    Standaard

    Dit is idd een goede vraag, dit probleem heb ik ook zo af en toe dus diegene die een goede tip heeft laat het ons even weten.

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard Re: Dvd spelers schoonmaken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karen1977
    Hoi,

    Ik vroeg me af of iemand tips heeft om een dvd speler makkelijk te reinigen. Ik weet niet in hoeverre die kant en klaar schoonmaaksetjes veilig zijn. De dvd speler leest namelijk niet meer over minuscule krasjes en troepjes heen..
    (ik kon ze met het blote oog echt niet zien, maar toen ik even een zacht doekje over schijfje had gedaan, deed ie het weer, maar vuiltjes verschoven, want later haperde beeld weer..)

    Hopelijk kan iemand mij helpen..

    Groetjes Karen

    ps het is een Philips...

    je speciale setjes dat is cd met borsteltjes er op en daar moet je speciale vloeistof op doen (bij geleverd) en dan een bepaalde track draaien en binnen een paar sec. heb je je dvdpspeler schoon gemaakt. bij mijn werkte dat gewoon. dus..
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  4. #4

    Standaard

    Dus dat is op zich wel veilig dan? En duur?
    Mijn Collectie MegaStarTrader

  5. #5
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karen1977
    Dus dat is op zich wel veilig dan? En duur?
    ja mijn dvdspeler doet het nog steeds en mijne hing steeds als ik bijvoorbeeld op play drukte en dat heb ik nu niet meer.( wel als nog een nieuwe dvdspleer gekocht) ik had het laast gekocht maar weet de prijs niet meer maar het was indergeval niet duurder dan een dvdtje
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  6. #6

    Standaard

    ik had eerst zo'n cd tje voor 30 gulden betaald. Maar ik kan eerlijk gezegd niet zien of ie nu wel schoon is. Maar ik had hem eerst gekocht omdat zo'n cd speler bij mij het niet goed deed maar dat lag aan de cd speler zelf.

  7. #7

    Standaard

    Je kan natuurlijk ook je toestel even openschroeven.
    Met een wattenstaafje en wat alcohol kan je dan de lens van je dvd-speler schoonmaken.

    Dit is veruit de meest efficiënte en de meest goedkope oplossing maar voor de mensen die dat niet zien zitten zou ik ook zo'n setje aanschaffen.
    Setje kost iets van 15-20 euro denk ik.

    Let er wel op dat je hierbij vrij voorzichtig moet zijn en dat je garantie zou kunnen vervallen als bij eventuele herstelling te merken is dat je toestel reeds open geweest is.

    Jaak

  8. #8

    Standaard

    mmm, zo'n cdtje met zo'n borsteltje erop heb ik hier nog liggen, ik geloof dat je dan wat alcohol op het borsteltje moet doen en dan idd hem even laten spelen, duurt geloof ik een paar seconde.
    Moet alleen even zoeken waar ik dat cdtje ook al weer heb gelaten
    Maar je zou toch denken: Hoe vaker je een dvd/cd afspeelt des te kleiner de kans is dat de lens vies wordt, stof heeft dan haast de mogelijkheid niet om op de lens of in de speler te komen omdat je hem dagelijks gebruikt.

  9. #9
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaak
    knip
    Let er wel op dat je hierbij vrij voorzichtig moet zijn en dat je garantie zou kunnen vervallen als bij eventuele herstelling te merken is dat je toestel reeds open geweest is.

    Jaak
    je zegt het zelf al dat is zeker niet veilig
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  10. #10

    Standaard

    Wij verkopen van die schoonmaak cd'tjes voor 8euro en 99cent. Maar altijd als een klant vraagt of ze die ook voor de dvd-speler kunnen bebruiken stuur ik ze naar een electronica zaak omdat er geen antwoord op heb. We hebben namelijk ook speciale schoonmaak dvd'tjes gehad, maar of er echt verschil in zit....?? Ik stuur ze maar gewoon door, voordat ze strax terugkomen en bij ff een paar klappen verkopen omdat ie nou helemaal niets meer doet

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander H
    mmm, zo'n cdtje met zo'n borsteltje erop heb ik hier nog liggen, ik geloof dat je dan wat alcohol op het borsteltje moet doen en dan idd hem even laten spelen, duurt geloof ik een paar seconde.
    Moet alleen even zoeken waar ik dat cdtje ook al weer heb gelaten
    Maar je zou toch denken: Hoe vaker je een dvd/cd afspeelt des te kleiner de kans is dat de lens vies wordt, stof heeft dan haast de mogelijkheid niet om op de lens of in de speler te komen omdat je hem dagelijks gebruikt.
    Nou mijn vader laat nog weleens het laatje openstaan...niet zo een verstand van dvd...stamt nog uit de tijd van de platenspeler..(wat? ja die dingen waar je zwarte schijven op kon leggen..)

    Maar waarschijnlijk wordt het dus toch een dvd speler reinigings setje halen. De speler openschroeven zie ik eigenlijk niet zo zitten..

    In ieder geval bedankt voor de tips!
    Mijn Collectie MegaStarTrader

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karen1977
    De speler openschroeven zie ik eigenlijk niet zo zitten..
    Kan op zich geen kwaad hoor, gewoon even de kap eraf schroeven en met een wattenstaafje met wat (puur) alcohol de lens reinigen, is wel de goedkoopste manier.
    Ik wilde zelf ook m'n dvd speler reinigen met een staafje maar toen ik hem openmaakte kon ik er nog niet bij omdat ik een 5 disc dvd wisselaar heb en er dus nog een behoorlijke printplaat in de weg zat met allemaal toeters en bellen eraan.

  13. #13

    Standaard

    Karen,

    Je kunt gewoon die setjes gebruiken die er op de markt zijn voor cd spelers. Ik bedoel die setjes met een CD met borsteltjes en een reinigingsvloeistof. Als die vloeistof op is, kun je gewoon verder gaan met pure ethanol (alcohol) van de apotheek of zo. Ik zelf zou geen spiritus gebruiken, aangezien er stoffen aan toegevoegd zijn.

    H.

    P.S. Na het schoonmaken, het apparaat even niet gebruiken, zodat de vloeistof kan verdampen!

  14. #14

    Standaard

    de lens schoonmaken lijkt me niet zo'n probleem met die setjes, maar maakt deze ook het mechanisme schoon? ik bedoel de lens zal toch mooi soepel moeten kunnen bewegen, en daar ligt volgens mij vaak het probleem vh haperen.....

  15. #15

    Standaard

    Tja, voor het schoonmaken van alle elementen, zul je hem moeten openmaken en schoonspuiten met droge lucht en eventueel alcohol. Maar meestal (is mijn ervaring) volstaat het schoonmaken van lens en lade.

  16. #16

    Standaard

    hoi, bij dixons een setje voor 11,99.
    voor schoonmaken cd- rom drives

    groet.
    boards don't hit back....(bruce lee)

  17. #17

    Standaard

    Hee bedankt iedereen, ik heb een setje gekocht bij de it's. En misschien dat ik hem later inderdaad nog wel met de hand zal gaan reinigen. Hopelijk werkt zo een setje dus een beetje!

    Groetjes
    Mijn Collectie MegaStarTrader

  18. #18

    Standaard

    Hoi Karen,

    Wil je ook je bevindingen hier eventueel posten....

    Gretzzz. Laurens
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  19. #19

    Standaard

    Tja, heb hem gebruikt...en tot nu toe doen alle dvd's het weer naar behoren...dus neem aan dat het werkt..
    hoop ik...
    Mijn Collectie MegaStarTrader

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •