Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617
De resultaten 401 tot 411 van 411 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    in de wekelijkse peiling van de Politieke Barometer voor het tv-programma NOVA zijn het CDA en de PvdA voor het eerst in drie jaar even groot. Voorheen was de PvdA (veruit) de grootste partij van Nederland in de peiling, maar de laatste tijd naderde de twee elkaar al.

    Het CDA komt nu net als de PvdA uit op 43 zetels. In vergelijking met vorige week wint het CDA 4 zetels. Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2003 haalde de PvdA 42 zetels en het CDA er 44. Een zelfde soort nek-aan-nekrace ligt nu dus in het verschiet

    De gunstige boodschap van Prinsjesdag legt het CDA duidelijk geen windeieren. Anders is dit voor de VVD. Als er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, zou de VVD 27 zetels halen. Vorige week waren dat er nog 31.

    De SP staat deze week op 17 zetels (8 meer dan in 2003); GroenLinks haalt nu 8 zetels (een winst met 2 in vergelijking met vorige week). De som van de linkse partijen komt uit op 68 zetels; die van VVD en CDA op 70.

    De ChristenUnie zou 6 zetels halen en D66 en de SGP ieder 2. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders staat op één zetel. Ook nieuwkomer EénNL van Marco Pastors zou één zetel halen. De Partij voor de Dieren komt net tekort voor een zetel.



    wow "The return of Balkenende"

    bron FOK
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  2. #402

    Standaard

    Nee toch!




    Ik zie mijn collegegeld alweer omhoog gaan. 6000 euro collegegeld in mijn 4e jaar, die kerel is gek! Ik zwijg maar even over de studies die een 3-jarige master hebben. Hoest als student maar even 18000 euro op.. :x :x :x


    Ik heb echt een enorme hekel aan die Balkenende en ik snap niet dat iemand dat niet heeft, wat een malloot. Ik ga mijn post verder niet onderbouwen maar ik stem SP.

  3. #403

    Standaard

    Het wordt nog erger voor je

    Voor het eerst sinds april 2003 is het CDA in de peiling van Maurice de Hond weer de grootste partij. Het CDA heeft nu 44 zetels,één meer dan de PvdA. De VVD verliest ten opzichte van vorige week twee zetels, en staat op 27.

    CDA en VVD, die nu met 72 zetels een minderheidskabinet vormen, kunnen in de jongste peiling op 71 zetels rekenen. Gisteren zei VVD-lijsttrekker Rutte dat hij geen derde partij ziet om deze coalitie aan een meerderheid te helpen.

    Ten opzichte van vorige week is weinig veranderd. Onveranderd staat de LPF op nul zetels, D66 op één, SGP op 2 en GL op 7.SP en CU leveren beide een zetel in.


    bron:nos.nl
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #404

    Standaard

    en zelfs de NOVA peiling buicht naar winst CDA...

    De PvdA is de afgelopen week teruggevallen in de kiezersgunst en moet in de peiling van Interview-NSS en NOVA de koppositie aan het CDA laten.

    Het CDA, met 44 zetels in de Tweede Kamer, blijft in de Politieke Barometer staan op 46 zetels. De PvdA valt daarin terug van 47 naar 44 zetels, twee meer dan in de Tweede Kamer. De VVD komt van 25 op 26 zetels, twee minder dan bij de vorige verkiezingen.

    De regeringspartijen CDA en VVD zijn nu dus samen goed voor 72 zetels in de peiling. Links haalt daarin ook geen meerderheid. De SP klom drie zetels naar zestien zetels, tegenover negen bij de vorige verkiezingen. GroenLinks blijft in de peiling steken op zes zetels, tegenover acht in de Tweede kamer.

    D66 haalt deze week twee zetels, de ChristenUnie vijf en de SGP drie.

    Volgens de Politieke Barometer zou Geert Wilders met zijn eenmansfractie, uit de Kamer verdwijnen. Dat geldt ook voor Lijst Vijf Fortuyn (LPF). EénNL van Marco Pastors zou met één zetel in de kamer komen evenals de Partij voor de Dieren.


    bron:FOK
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  5. #405

    Standaard

    AMSTERDAM - PvdA'er Gerdi Verbeet is enigszins verrassend verkozen tot de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer.

    Verbeet behaalde in de derde stemronde de absolute meerderheid met 78 stemmen. Vooraf werd vooral Henk Kamp (VVD) gezien als de gedoodverfde opvolger van Frans Weisglas. Kamp viel echter na de tweede stemronde af met 40 stemmen.

    In de allesbeslissende derde ronde nam Verbeet het op tegen Maria van der Hoeven. De CDA-bewindsvrouw behaalde 66 stemmen.

    Verbeet (55) is de tweede vrouw in de geschiedenis die Kamervoorzitter wordt. Eerder bekleedde Jeltje van Nieuwenhoven (ook PvdA) die functie.

    Verbeet dankte in een korte toespraak haar medeleden voor het vertrouwen dat ze heeft gekregen en noemde ook haar kleinkinderen. „Die vonden het stoer dat ik mijn droom probeerde te verwezenlijken.”

    De verkiezing van de nieuwe Kamervoorzitter bleef tot het laatste moment spannend. In de eerste ronde stemden 53 van 146 aanwezige Kamerleden op Verbeet, 47 op Van der Hoeven en 44 op Kamp. Twee leden stemden in deze ronde blanco. In de tweede ronde kreeg Verbeet 52 stemmen, Van der Hoeven 54 en Kamp 40. De laatstgenoemde viel toen af voor de slotronde, waarin opnieuw twee leden blanco stemden.

    Verbeet, oorspronkelijk afkomstig uit het onderwijs, zit sinds 2002 met een korte onderbreking in de Kamer. Daarvoor was ze onder meer politiek adviseur van PvdA-staatssecretaris Tineke Netelenbos en van toenmalig PvdA-leider Ad Melkert. Ze volgt als Kamervoorzitter de VVD'er Frans Weisglas op.


    Zucht, nog meer linkse macht. :wink:
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Zucht, nog meer linkse macht. :wink:
    Get used to it. :wink:
    En ach, zolang de rechtse machthebbers nog steeds niet door hebben dat ze onlangs voor de 2e achtereenvolgende keer een minderheid zijn geworden, en doodleuk tegen de wil van een democratisch gekozen meerderheid hun eigen beleid blijven doorvoeren is er niets aan de hand toch? :wink:

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Wat mij opvalt, is het aantal helikopter crashes zonder duidelijke oorzaak. De VS heeft er al tientallen gehad, en wij ook al 3, en er zijn zeker en vast meer landen.

    Ik zou de FNV of de Arbo er eens achteraan sturen...
    Hopelijk wordt dat JSF-spul beter in elkaar geschroefd dan die Apaches.

  8. #408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S Bekijk bericht
    Get used to it. :wink:
    En ach, zolang de rechtse machthebbers nog steeds niet door hebben dat ze onlangs voor de 2e achtereenvolgende keer een minderheid zijn geworden, en doodleuk tegen de wil van een democratisch gekozen meerderheid hun eigen beleid blijven doorvoeren is er niets aan de hand toch? :wink:
    Rita uit de VVD, gerommel op rechts, goed nieuws voor linkse rakkers
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  9. #409

    Standaard

    Marijnissen weg als fractieleider
    Jan Marijnissen stopt als leider van de SP-fractie in de Tweede Kamer. Hij draagt het fractievoorzitterschap over om gezondheidsredenen. Hij blijft wel lid van de Tweede Kamer;de fractie zal vrijdag een opvolger kiezen.

    De SP-fractie werd sinds 1994 door Jan Marijnissen geleid. Onder zijn leiding groeide de partij van 2 naar 25 zetels. Enkele maanden geleden zei Marijnissen dat hij bij de volgende verkiezingen graag weer lijsttrekker zou worden, als zijn gezondheid het zou toelaten.

    Marijnissen had problemen met zijn hart;hij is 2,5 jaar geleden gedotterd. Vorig jaar kampte hij met een hernia.

  10. #410

    Standaard

    Ruzie over geld in beweging Verdonk
    In Trots op Nederland, de beweging van Rita Verdonk, is ruzie over geld. In een brief aan de leden beschuldigt Verdonk ex-medewerker Ed Sinke van gesjoemel.

    Volgens haar heeft Sinke altijd gezegd dat hij gratis voor TON werkte, maar zijn er nu allerlei betalingen aan zijn eigen bedrijf aangetroffen. Als je roept dat je gratis werkt, maar tegelijkertijd grote betalingen doet aan je eigen bedrijf, schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat, zegt Verdonk.

    De nieuwsbrief is een reactie op een artikel in Elsevier over de ruzie. In het blad zegt Sinke verbijsterd te zijn over de beschuldigingen van Verdonk.

  11. #411

    Standaard

    Agnes Kant nieuwe leider van SP
    Agnes Kant wordt de nieuwe leider van de SP. Zij is het enige fractielid dat zich gemeld heeft voor de opvolging van Jan Marijnissen. De termijn daarvoor sloot vandaag om twaalf uur. De stemming over de opvolging van Marijnissen is morgen niet meer dan een formaliteit.

    Kant (41) is sinds 1990 actief in de SP en al tien jaar Kamerlid. Bekend werd ze als woordvoerder Volksgezondheid van de fractie. Als fractiesecretaris verving ze Marijnissen gedurende diens ziekte al als fractievoorzitter.

    Kant spreekt zaterdag als nieuwe leider de partijraad toe. Gisteren stelde ze zich beschikbaar voor de functie.

Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •