Pagina 1 van 17 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 411 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard de grote dvd.nl binnenlandse politiek thread.

    Hier een plekje voor al je binnenandse politieke frustraties,


    Formatie is stukgelopen, en wat vinden wij daar dan van..??
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  2. #2

    Standaard Re: de grote dvd.nl binnenlandse politiek thread.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Formatie is stukgelopen, en wat vinden wij daar dan van..??
    Een schandaal....
    Balkenende en Bos hebben de Nederlandse politiek belachelijk gemaakt. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  3. #3

    Standaard

    Zat eraan te komen.

    Balkenende is echt een politiekleider van niets. Tijdens dit kabinet heeft hij duidelijk laten zijn dat hij niet eens zijn ministers in bedwang kan houden en nu heeft hij ruim twee maanden onderhandelen met de PVDA nodig om uiteindelijk te doen wat hij vanaf het begin al wilde: Gaan formeren met de VVD. Want laten we eerlijk zijn, het heeft er alle schijn van dat het CDA gewoon nooit met de PVDA heeft willen regeren. Door gisteren een voor de PVDA compleet onacceptabel voorstel op tafel te leggen, na zolang met elkaar gepraat te hebben laat volgens mij duidelijk zien dat het CDA hier de mogelijke coalitie heeft opgeblazen.

    Lekker gedaan Jan Peter, weer twee maanden zonder echt bestuur in deze economisch moeilijke tijden!

    Let wel, ik ben hee PVDA fan, maar ik vind die Balkenende echt een pleefiguur zonder ruggegraat.
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    een politiekleider van nix.
    ABN... meneer van Ballegoie... ABN
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    ABN... meneer van Ballegoie... ABN
    Je hebt helemaal gelijk, ik heb het meteen aangepast!
    Eric van Ballegoie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Let wel, ik ben hee PVDA fan, maar ik vind die Balkenende echt een pleefiguur zonder ruggegraat.
    Dit hele land heeft geen ruggegraat. Al tijden niet gehad ook.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    Soms denk ik dat ze het expres doen om steeds maar politiek in het nieuws te houden en dat lukt ze al meer dan een jaar.
    We praten er steeds over ook personen onder de 30 en 18 hoor je zelfs soms er over en dat is wat ze al jaren willen bereiken.

    Ik vraag me alleen af of mensen voor de derde keer op Cd en PVDA gaan stemmen als ze weer naar de stem bus moeten.
    Meschien word het eens tijd dat Cda vertrekt en daarvoor Sp en groen links er bij komen.
    Bos was het toch wel met bepaalde dingen eens van hun,maar is door Cda een beetje weg getrokken.

    Het liefst zou ik 3 partijen hebben zonder Cda er bij,maar dat gaat nu een maal niet.
    Heb je links met een beetje rechts.

    Anders moeten ze het maar is een keer aan Sp,groenlinks en D66 over laten.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Soms denk ik dat ze het expres doen om steeds maar politiek in het nieuws te houden en dat lukt ze al meer dan een jaar.
    We praten er steeds over ook personen onder de 30 en 18 hoor je zelfs soms er over en dat is wat ze al jaren willen bereiken.

    Ik vraag me alleen af of mensen voor de derde keer op Cd en PVDA gaan stemmen als ze weer naar de stem bus moeten.
    Meschien word het eens tijd dat Cda vertrekt en daarvoor Sp en groen links er bij komen.
    Bos was het toch wel met bepaalde dingen eens van hun,maar is door Cda een beetje weg getrokken.

    Het liefst zou ik 3 partijen hebben zonder Cda er bij,maar dat gaat nu een maal niet.
    Heb je links met een beetje rechts.

    Anders moeten ze het maar is een keer aan Sp,groenlinks en D66 over laten.
    Een beetje realistisch blijven, een links kabinet heeft absoluut geen meerderheid.

    pvda 42
    sp 9
    gr l 8
    d'66 6
    dat maakt 65

    Wat de uitslag aangaat, ik snap nog steeds niet waarom er eerst een centrum-linkse coalitie is bekeken. De kiezer heeft gesproken wordt er dan geroepen.
    De kiezer heeft inderdaad gesproken, als ik het gekozen parlement zie hebben de centrum en de rechtse partijen een zeer grote meerderheid ten opzichte van de linkse.

    cda 44
    vvd 28
    lpf 08

    dat is 80

    maar ook zonder naar eventuel coalities te kijken zijn er meer "rechtse" parlementsleden dan "linkse" , dat is wat de kiezer gekozen heeft.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Soms denk ik dat ze het expres doen om steeds maar politiek in het nieuws te houden en dat lukt ze al meer dan een jaar.
    We praten er steeds over ook personen onder de 30 en 18 hoor je zelfs soms er over en dat is wat ze al jaren willen bereiken.

    Ik vraag me alleen af of mensen voor de derde keer op Cd en PVDA gaan stemmen als ze weer naar de stem bus moeten.
    Meschien word het eens tijd dat Cda vertrekt en daarvoor Sp en groen links er bij komen.
    Bos was het toch wel met bepaalde dingen eens van hun,maar is door Cda een beetje weg getrokken.

    Het liefst zou ik 3 partijen hebben zonder Cda er bij,maar dat gaat nu een maal niet.
    Heb je links met een beetje rechts.

    Anders moeten ze het maar is een keer aan Sp,groenlinks en D66 over laten.
    <KNIP!>
    Ik denk dat M Balje bedoelde dat er misschien zeer weinig mensen op PvdA en CDA gaan stemmen mochten er WEER nieuwe verkiezingen komen...

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  10. #10

    Standaard

    Wat mij betreft is het een gemiste kans Nog daargelaten om evt. weer naar de stembus te moeten , vraag ik mij af of de uitslag wezenlijk anders zal zijn Ik zit iig niet te wachten op een coalitie van cda, sgp en de cu

    Maar wellicht dat helaas nieuwe verkiezingen een uitkomst kunnen bieden

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas de Jong
    quote]

    Ik denk dat M Balje bedoelde dat er misschien zeer weinig mensen op PvdA en CDA gaan stemmen mochten er WEER nieuwe verkiezingen komen...
    Ja,maareerlijk gezegd denk ik dat heel veel mensen ook niet gaan,voor de derde keer in een jaar is best veel.

  12. #12

    Standaard

    Ik blijf bij de formatie

    CDA
    VVD
    LPF

    Heb die Wouter Bos vanaf het begin al niet gemogen, beetje veranderlijk ventje.

    Greetz

    Thomas

  13. #13

    Standaard

    Heb ik het goed begrepen. Is politiek nou je kiezers belazeren

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Heb ik het goed begrepen. Is politiek nou je kiezers belazeren
    Ik heb CDA gekozen omdat ik een CDA-VVD coalitie wilde, dit is door het CDA ook uitvoerig benadrukt voor de verkiezingen, ik voelde mij dan ook belazerd toen als eerste PVDA - CDA werd onderzocht.

    Ik weet niet hoe jij je belazerd voelt?
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  15. #15
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Even een vraagje tussendoor (ook politiek gerelateerd):

    Voor de moord was PF een boeman voor velen.
    Na de moord een soort van volksheld waarvoor nata bene een standbeeld wordt opgericht.

    Hier bedoel ik niets mee, btw. Ik wil zeker geen heen en weer 'gepraat' losketenen van voor- en tegenstanders van PF en zijn ideeën.
    Ik vraag me enkel af hoe ze van het één naar het ander komen.

    Als Belgische sta ik ook niet middenin heel het gevoel dat door Nederland heerst omtrent dit gegeven, maar ik kan er echt niet bij.

    Misschien kan iemand mij het licht doen zien ... of net niet?

    Dat een politieke moord in jullie land zo'n schok heeft veroorzaakt kan ik best begrijpen, maar een standbeeld oprichten van iemand wiens idealen een racistiche achtergrond hebben.

    Nogmaals: hiermee associeer ik me helemaal niet met de voor- en/of tegenstanders van eender wiens 'programmapunten of idealen'.
    Is gewoon een informatieve vraag.

  16. #16

    Standaard

    Even over Pim Fortuyn

    Hij was iemand die zei waar het op stond en niet zoals al die andere in de kamer die er omheen draaien. Zo een iemand hadden we veel eerder in de kamer moeten hebben.

    Maar helaas als je voor je mening uit komt in dit land kun je je blijkbaar al niet meer veilig voelen.

    Thomas

  17. #17
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Dus het gaat gewoon om het principe dat hij uitkwam waar hij in geloofde?

    Hetgeen hij zei telt niet mee?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Dus het gaat gewoon om het principe dat hij uitkwam waar hij in geloofde?

    Hetgeen hij zei telt niet mee?
    Eigenlijk is dat het inderdaad.

    Pim Fortuyn durfde inderdaad te zeggen wat die dacht. Daar is die om vermoord. Hij is een soort martelaar geworden.

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Even een vraagje tussendoor (ook politiek gerelateerd):

    Voor de moord was PF een boeman voor velen.
    Da's de kern, hij was geen boeman voor velen, hij was de boeman voor een groot deel van de gevestigde politiek, maar dat is maar een klein gedeelte van de Nederlanders, die veel aandacht kregen doordat ze nou eenmaal in de politiek zitten..of inmiddels gezeten hebben. Hun negatieve statements werden immers breed uitgemeten in de binnen en buitenlandse media. Het kiezersvolk dacht daar in grote getalen anders over.

    Dat hij niet de boeman was voor velen blijkt uit de vele stemmen die hij in de gemeenteraad en in de tweede kamer( postuum ) heeft ontvangen.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  20. #20
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Dat hij niet de boeman was voor velen blijkt uit de vele stemmen die hij in de gemeenteraad en in de tweede kamer( postuum ) heeft ontvangen.
    En hoe zit het kiesgedrag nu?
    Kiest de meerderheid nog steeds voor een rechtse 'vreemdelingen stop' aanpak?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Dat hij niet de boeman was voor velen blijkt uit de vele stemmen die hij in de gemeenteraad en in de tweede kamer( postuum ) heeft ontvangen.
    En hoe zit het kiesgedrag nu?
    Kiest de meerderheid nog steeds voor een rechtse 'vreemdelingen stop' aanpak?
    Die "vreemdelingen stop" is inmiddels ietwat genuanceerd ingevoerd, dus daar hoeft niet meer voor gestemd te worden.

    De kern van de onderschatting zit hem in jouw antwoord waarbij je de vreemdelingenstop rechts noemt, gebleken is namelijk dat een hoop linkse kiezers ook voor deze "harde" lijn heeft gekozen. Vandaar het dramatische verlies van het linkse pvda destijds.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  22. #22
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Dus zelfs de 'linkse rakkers' hebben zich die aanpak toegemeten?
    Zij het wat matiger neem ik aan?

    Bij ons is er op dat punt nog wel een duidelijk onderscheid tussen rechts en links.
    Ik ben uiteraard niet zo op de hoogte van jullie politieke toestand, daarom dat ik het vraag.

    Als ik aan Nederland denk, dan heb ik een redelijk vrij en open land in gedachten. Maar uiteindelijk is dat het tegenovergestelde tegenwoordig?
    Het gevolg van een (te) open beleid waarschijnlijk?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Dus zelfs de 'linkse rakkers' hebben zich die aanpak toegemeten?

    Bij ons is er op dat punt nog wel een duidelijk onderscheid tussen rechts en links.
    Ik ben uiteraard niet zo op de hoogte van jullie politieke toestand, daarom dat ik het vraag.
    Vooral de kiezers uit de zogenaamde volksbuurten waar traditioneel links wordt gekozen hebben vorig jaar de LPF in plaats van PVDA gekozen.

    Hoop dat het een beetje duidelijk wordt, want na de val van de formatie weten we het zelf eigenlijk ook niet meer.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  24. #24

    Standaard

    Alhoewel de rechter heeft geoordeeld dat het geen politieke moord betrof, toch even een reactie in deze thread.

    Volkert heeft dus 18 jaar gekregen, dat houdt in dat hij na 12 jaar vrij is ( eigenlijk 11 wegens voorarrest)

    1 derde wordt namelijk in Nederland automatisch afgetrokken, dan hoef je neit eens goed gedrag te vertonen.

    Ik vind het dit laatste echt onwaarschijnlijk, met die 18 jaar had ik nog een rechtsgevoel gehad, maar nu..
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Alhoewel de rechter heeft geoordeeld dat het geen politieke moord betrof, toch even een reactie in deze thread.

    Volkert heeft dus 18 jaar gekregen, dat houdt in dat hij na 12 jaar vrij is ( eigenlijk 11 wegens voorarrest)

    1 derde wordt namelijk in Nederland automatisch afgetrokken, dan hoef je neit eens goed gedrag te vertonen.

    Ik vind het dit laatste echt onwaarschijnlijk, met die 18 jaar had ik nog een rechtsgevoel gehad, maar nu..
    Ik snap niet dat de rechter dit geen politieke moord vindt!? Dat was het toch gewoon??


    En die straffen in Nederland slaan helemaal nergens op. Moordenaars moeten levenslang in de cel. EN ZEKER mensen als Van der G. De rechter zegt dat het onwaarschijnlijk is dat hij het nog een keer doet. Dat kan wel zo zijn maar hij was geestelijk compleet in orde. Hij was net zo normaal als jullie en mij maar met 1 verschil: hij heeft al eens iemand vermoord dus wat let hem om het nog een keer te doen?

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

Pagina 1 van 17 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •