De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: verbetering HT

  1. #1

    Standaard verbetering HT

    De volgende vraag: Welke verbeteringen/veranderingen zie je graag in de wereld van home cinema? Ik heb het dus niet niet over het verbeteren van de kwaliteit van je eigen spul, zoals betere kabels. Meer zoiets als een uitbreiding naar 8.1 bijvoorbeeld. Of bestaat het al? Volgende vraag, waarom worden dat soort logische ontwikkelingen niet gelijk uitgevoerd?


    met groetjes
    ri n

  2. #2

    Standaard

    8.1 is nutteloos, maak er dan 9.1 van, dan heb je tenminste een symmetrische verdeling van het aantal speakers
    Het lijkt me trouwens wel érg overdone, ik vind 5.1 leuk, binnenkort ga ik experimenteren met 6.1, en in de toekomst ga ik wellicht over op 7.1, maar dat moet toch wel de grens zijn.

    '8 mb should be enough for anybody', zullen we maar zeggen

    Ik zou wel graag een 3d-televisie zien!

  3. #3

    Standaard

    Ik hoorde laatst iets over HOOGTE kanalen. Dat lijkt me ook wel bijzonder geinig. Of het nou krankzinnig veel toevoegd moet nog blijken, maar als toevoeging opzich lijkt het me dus wel gaaf. (IK heb het dan wel over discrete hoogte kanalen, want blijkbaar is er al iets met matrix kanalen).
    En voor de rest de bekende: plasma's moeten enorm in prijs gaan dalen, en de kwaliteit moet gewoon omhoog. (CRT's mogen anders ook wel in prijs omlaag, en kleiner worden).
    Over kleinere CRT'S: Ik las vandaag op htforum.nl dat er al een veel kleinere is: het software deel kun je achter je plafond wegwerken. Dan heb je alleen het buizendeel aan je plafond hangen.
    Ben benieuwd wat voor gave ideeen er nog meer aankomen

  4. #4

    Standaard

    hmmm, zijn we niet zo creatief? geen wensen meer? de ontwikkeling zal toch niet stil staan, of ben ik ongeduldig?

    het lijkt mij ook wel leuk om actiever aan een film deel te nemen. bv door een achtervolgings-auto te besturen. maar het moet natuurlijk geen echte video-game worden. het verhaal moet wel doorgaan, misschien met een iets andere wending ofzo.

    ook leuk omzelf uit te maken uit welk camera standpunt de film bekeken moet worden. dus de gehele scene 360 graden te kunnen draaien. moeten de regisseurs wel meewerken natuurlijk.

    lijkt me allemaal wel mogelijk, of slaat mijn fantasie op hol?

  5. #5

    Standaard

    Wat ik in de toekomst als een zware verbetering zie is de optimalisatie van draadloze aansturing van bijvoorbeeld de luidsprekers. Denk je eens in, nooit meer kabels trekken en weg moeten werken. Lekker flexibel.

    Helaas is de techniek om speakers draadloos aan te sturen nog niet zo verfijnd dat dit zonder storingen gepaard gaat. Verder zou ik een glasplaat TV wel erg gaaf vinden in mijn home theatre opstelling. Ik weet niet of dit al bestaat, het is waarschijnlijk nog science fiction.

    Maar ik weet zeker dat de techniek voor ons nog het een en ander te bieden heeft in de nabije toekomst.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Wat te denken van holografisch beelden!

    Heb getracht op de CeBIT 2003 een stand te ontdekken waar zoiets gedemonstreerd werd. Helaas is plasma hot en holograms not

  7. #7

    Standaard

    Holografische beelden zijn vooralsnog van een te lage kwaliteit, dacht ik.

  8. #8

    Standaard

    CRT's hoeven van mij niet echt kleiner... je hangt hem gewoon aan het plafond en klaar is klara.. (een aparte kamer is dan wel gewenst...)

    8 of 9.1 is overkill.... Werkelijk 7.1 is absoluut prachtig..aangezien je bij iedere speaker de perfecte driehoek (hotspot) kan maken. Maar nu nog de software die dat biedt....

    Je HT is natuurlijk altijd te verbeteren... maar de vraag is hoe ver ga jezelf...

    Draadloos zal bijna altijd last hebben van ruis, veroorzaakt door meerdere apparaten.. Ik heb dan liever een kabeltje....

    Hoogte kanalen... kunnen vooral voor DVD-A een leuke meerwaarde bieden... Verder kan bijv. een heli-overvlucht iets realistischer zijn, maar je processor moet dat ook aan kunnen. Ik zie meer in stereo subs enzo...

  9. #9

    Standaard Re: verbetering HT

    Citaat Oorspronkelijk gepost door orion1971
    Volgende vraag, waarom worden dat soort logische ontwikkelingen niet gelijk uitgevoerd?
    Omdat ze je op deze manier alles een paar keer kunnen verkopen in plaats van een keer. Dat is goed voor de economie!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    CRT's hoeven van mij niet echt kleiner... je hangt hem gewoon aan het plafond en klaar is klara.. (een aparte kamer is dan wel gewenst...)
    CRT's behoeven inderdaad niet kleiner te worden (mischien lichter zodat je ze gemakkelijk kunt ophangen ), een aparte kamer is zelfs nog niet gewenst...gewoon van het woonkamer-idee afstappen :wink:

    Ik probeer niet zover in de toekomst te kijken als holografische beelden ed. Zou al heel blij zijn met HD-DVD en het achterwegen laten van geluidscompressie.

    Mvrgr

    Patrick

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    8 of 9.1 is overkill.... Werkelijk 7.1 is absoluut prachtig..aangezien je bij iedere speaker de perfecte driehoek (hotspot) kan maken.
    Misschien als de speakers aan het plafond komen te hangen dat er toch nogiets verbeterd word... en dan denk ik aan vliegtuigen en heli's of ruimteschepen.
    Hmmm.. er kunnen mij niet genoeg speakers in de kamer staan.
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Acinony
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    8 of 9.1 is overkill.... Werkelijk 7.1 is absoluut prachtig..aangezien je bij iedere speaker de perfecte driehoek (hotspot) kan maken.
    Misschien als de speakers aan het plafond komen te hangen dat er toch nogiets verbeterd word... en dan denk ik aan vliegtuigen en heli's of ruimteschepen.
    Hmmm.. er kunnen mij niet genoeg speakers in de kamer staan.
    ik denk dat er daar al proeven mee zijn.

  13. #13

    Standaard

    Of 'n kamervormige speaker zodat het geluid PERFECT wordt gemixt

    In combinatie met een driedimensionaal beeld en interactieve films zou dat een behoorlijk audiovisueel spectakel op moeten leveren.

  14. #14

    Standaard

    Gewoon een panoramische 3D bril op je hoofd met zeer hoge resolutie en zeer realistisch 3D geluid via bijbehorende hoofdtelefoon. Heb je geen last van de buren meer en is nog redelijk haalbaar ook qua technologie. Uiteraard gepaard gaande met stoel die beweegt...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ik hoorde laatst iets over HOOGTE kanalen. Dat lijkt me ook wel bijzonder geinig.
    Klopt. De meneer van THX (Thomas Henderson geloof ik?) is bezig met 10.2 (jawel! 10 speakers+2 subwoofer kanalen) waarbij er ook speakers op verschillende hoogte opgesteld moeten worden. Klinkt leuk, maar praktisch is anders. Qua bekabeling en huwelijken is 5.1 al een aardig gevecht, dus meer is leuk voor separate luisterruimtes/huisbioscopen maar aangezien dat een verwaarloosbaar percentage is van de totale martk denk ik niet dat dit in de nabije toekomst een hit zal gaan worden. Denk ook eens aan de versterkers die je hiervoor moet hebben en de bandbreedte die er uit de DVD geperst moet worden. Kan dit überhaubt met de huidige techniek? Dan zou draadloos een uitkomst zijn, maar nu is de techniek nog niet zover. Digitale overdracht wellicht? De ruis wordt dan uitgebannen (of in ieder geval niet door de transmissie toegevoegd) maar dan moet de speaker weer actief zijn (=electra draden). Toch?

    Om op de hoogte-speakers in te gaan: volgens mij zijn wij mensen met een niet-richtingsgevoelig gehoor-orgaan opgescheept. Onze oren zitten op dezelfde hoogte en zijn niet verstelbaar (kijk maar naar een hond als ie iets hoort). Wij kunnen dus helemaal niet nauwkeurig horen waar bepaalde geluiden vandaan komen. Door truuks kan een mixer de illusie creëren dat een heli over ons heen vliegt, maar ik geloof niet dat speakers op verschillende hoogtes daartoe zal bijdragen. Wel denk ik dat je een ruimtelijker idee krijgt van het geluid omdat het - net als in de natuur - echt overal vandaan komt. Nu moet men meerdere kanalen een beetje simuleren door bv split surround achter. Zo krijg je het idee dat er veel meer dan 2 geluidsbronnen achter/naast je staan. Hoe meer speakers, hoe echter. Alleen denk ik dat we net zo makkelijk te foppen zijn met ons chronisch inaccurate gehoor...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  16. #16

    Standaard

    Het is complete onzin dat een mens geen hoogte zou horen. De dagelijke praktijk spreekt dat al tegen. Door faseverschillen tussen de oren en de vorm van de oorschelp kan de mens horen in drie dimensies. Overigens heb ik een systeem met hoogtekanalen gehoord (het "2+2+2" systeem van MDG) en dat was buitengewoon overtuigend...

    Trouwens, THX staat voor Tomlinson Holman eXperiment.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    Het is complete onzin dat een mens geen hoogte zou horen. De dagelijke praktijk spreekt dat al tegen.
    Nou...we kunnen het een beetje horen, maar niet precies. In vergelijking met dieren kunnen we bar slecht horen en ook heel slecht richting bepalen, dus kom niet aan met de dagelijkse praktijk, want het is gewoon een feit.
    De vorm van onze oorschelp zorgt ervoor dat we geluiden uit alle richtingen kunnen horen, maar daarmee kunnen we nog geen richting bepalen. Denk er maar eens over na. Onze oren zitten op dezelfde hoogte en we kunnen ze niet bewegen (op P.v.Vollenhoven na dan...). We kunnen wel ruwweg bepalen dat een geluid van onder, boven, links of rechts komt, maar zodra het ergens weerkaatst zijn we de sigaar. Een hond daarentegen kan zijn oren draaien en zo exact bepalen uit welke richting het komt. Bovendien kan ie beide oren onafhankelijk draaien om het nog nauwekeuriger te maken.

    Ik geloof best dat extra speakers in de hoogte een beter geluidsbeeld geven, maar we kunnen richtingen net zo makkelijk truuken want ons gehoor is nu eenmaal niet zo geavanceerd. Je kunt het wel willen, maar daarmee is het nog niet zo.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •