De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1
    guidter
    Guest

    Standaard hoe maak ik een foto van dvd

    Jongens ik heb jullie hulp nodig.Ik heb een dvd speler op mijn computer.Nu wil ik daarvan het beeld stilzetten en een foto van maken.Hoe doe ik dat??? heb ik daar een soort programmatje voor nodig??omdat te doen.....groeten guidter

  2. #2

    Standaard

    Ik heb wel een programma om print screens te maken, ik weet niet of het lukt om plaatjes te maken van je filmpie. Je kan het altijd proberen natuurlijk.
    http://www.snagit.com

  3. #3

    Standaard

    WinDVD 2000 geeft tot nu toe de prachtigste foto´s die ik ooit heb gezien. Hij zet ze in BMP formaat op je harde schijf, zodat je geen kwaliteitsverlies krijgt.

    Bekijk een aantal voorbeelden van de kwaliteit van de screens uit WinDVD hier of hier.

  4. #4

    Standaard

    WinDVD2000 is inderdaad de beste....

    Als je een Realmagic Hollywood plus hebt kan het ook heel makkelijk...

    Marty

  5. #5

    Standaard

    Ik heb Intervideo WinDVD.
    Maar als ik een screen-capture wil maken dan krijg ik een melding
    dat dat niet kan omdat "hardware acceleration enabled" is.
    Weet iemand waar ik dit kan uitzetten zodat ik screen-capture's kan maken?

    Ben niet echt een whizzkid.

  6. #6

    Standaard

    Dit moet je allemaal in de "Eigenschappen" of "Instellingen" kunnen doen. Maar ik snap het niet, want op mijn PC zit ook harware acceleration en hij maakt de mooiste foto´s hoor.
    Welke videokaart heb je?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de nVidia GeForce2 GTS 32MB DDR.

  8. #8

    Standaard

    En heb je WinDVD 2000??? Dan zou hij het moeten doen, want ik heb er ook een nVidia kaart in zitten... alleen een ouder model, dus dan zou die GeForce 2 van jou het zeker moeten kunnen...

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Misschien dat je drivers het niet ondersteunen, maar het zou moeten werken hoor. Ik zou zeggen probeer eens nieuwe drivers te vinden, maar dat kan weer andere problemen geven, dus misschien dat je beter op zoek kunt naar alternatieve programma´s om schermfoto´s mee te maken.

  11. #11

    Standaard

    Ik zie jullie problematiek rond de screenshots.
    Wanneer de kaarten verschillend zijn, alhoewel beide NVidia, zal er een verschil in drivers zijn.
    Maar ik denk niet dat dat het probleem is. Screencapture lukt in sommige gevallen niet met hardware versnelling ingeschakeld (bij alle ATI kaarten lukt het bv. niet) Dus probeer het in ieder geval met hardwareversnelling uit!
    In dat geval maakt WinDVD gebruik van directx layers. Zorg dat je de laatste versie DirectX (8.1) (of 8.0a als je Win95 gebruikt) EN de additionele videocapture driver gebruikt. Deze laatste moet er bij!!
    Je vindt DirectX bij Microsoft: http://www.microsoft.com/directx/hom...ds/default.asp

    Succes.

  12. #12

    Standaard

    Hoe maken jullie van DVD.nl eigenlijk die screenshots?
    Die zien er ook altijd mooi uit.

  13. #13

    Standaard

    Ja, is DVD.nl nu al eindelijk overgestapt naar WinDVD?!? Want sommige screenshots zagen er echt superbagger uit hoor. Vooral de Titanic screenshots zijn superlelijk... kan me niet voorstellen dat dit door de DVD komt...

    Wie geeft er antwoord?!?

  14. #14

    Standaard

    DVD.nl is overgestapt naar PowerDVD XP 4.0
    Screenshots die we de laatste tijd maken zijn trouwens allemaal van goede kwaliteit, eerder waren en problemen met het schalen van de images door oudere versies van PowerDVD. Versie 4 maakt prachtige captures!
    Eric van Ballegoie

  15. #15

    Standaard

    Wauw, zijn die screenshots bij Titanic ook uit PowerDVD afkomstig?!? Dan moet die DVD wel van een verdomd slechte beeldkwaliteit zijn...
    En waarom schalen jullie de screenshots niet met Photoshop? En dan optimaliseren voor Internet met ImageReady?!? Dan krijg je prachtige foto´s zonder irritante JPEG blokjes...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    DVD.nl is overgestapt naar PowerDVD XP 4.0

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Wauw, zijn die screenshots bij Titanic ook uit PowerDVD afkomstig?!? Dan moet die DVD wel van een verdomd slechte beeldkwaliteit zijn...
    De recensie van Titanic is van 19-04-2000...
    Sinds een week of 3 gebruiken alle recensenten van DVD.nl PowerDVD 4.0... Voor die tijd hadden ze allemaal verschillende methodes voor het maken van de screenshots

    Op zich vind ik het geen verkeerd idee om ook (een aantal van) de oude screenshots door meer representatieve versies te vervangen... Da's nog een flinke klus, maar het geeft de recensies wel een hogere 'betrouwbaarheidsfaktor'...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Wauw, zijn die screenshots bij Titanic ook uit PowerDVD afkomstig?!? Dan moet die DVD wel van een verdomd slechte beeldkwaliteit zijn...
    PowerDVD 4 XP is pas net uit en de review van Titanic is afkomstig uit de eerste helft van 2000...

    Als ik mezelf ook mag quoten:

    Screenshots die we de laatste tijd maken zijn trouwens allemaal van goede kwaliteit, eerder waren en problemen met het schalen van de images door oudere versies van PowerDVD. Versie 4 maakt prachtige captures!
    Het schalen van de images naar 480p doen we trouwens wel in Photoshop / Photopaint
    Eric van Ballegoie

  18. #18

    Standaard

    Ik heb net geprobeerd om screen-capture's te maken met Hardware-versnelling uit.
    Nu lukt het nog niet.

    Dit heb ik ingesteld in het configuratiescherm.
    Systeem, prestaties en dan beeldscherm > daar kun je het instellen.

    Of zit ik verkeerd?

    Dan ga ik eerst maar eens de laatste versie van DirectX downloaden.
    Dat kan natuurlijk geen kwaad.

  19. #19

    Standaard

    Hmmz, die update van DirectX gaf een foutmelding.

    Maar ik heb vandaag Windows XP gekregen.
    En heb die net geinstalleerd.
    Daarna de nieuwe patch van Intervideo WinDVd gedownload en geinstalleerd en ziedaar, Miro kan screen-capture´s maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •