De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hitchi GD 7500 firmware?????

    Ik heb helemaal geen ervaring met dvd op de PC, vandaar mijn vragen hier. Een kennis van me heeft een dvd op de pc, en leent weleens regio 1 dvd's van mij. Nu is het volgende het geval. Die dvd decoder kan maar 5 keer van regio wisselen, wat betekent dat hij op de lange termijn maar één regio kan zien. Dus regiovrij maken die hap. Nu moeten we dus firmware hebben voor zijn speler (Hitachi GD 7500). Hoe kan ik daar aan komen en waar? (internet links lopen dood, zoals al werd opgemerkt in dit gedeelte van het forum)
    Hoe zet je die firmware erop? Installeer je simpelweg een programmatje, of is het stukken ingewikkelder?
    Wie kan mij helpen? Bvd

  2. #2

    Standaard

    Zo probeer dan deze maar eens en dit loopt niet dood .
    (Hmm mag ik eigenlijk wel links posten naar dit soort sites?)
    http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

  3. #3

    Standaard

    Bedankt!! Natuurlijk mag jij dit soort waardevolle links plaatsen! (van mij wel)Nu heb ik dus twee zip files gedownload. Maar hoe nu verder. Gewoon die zooi installeren of zo?? Wat moet ik me hier bij voorstellen???

  4. #4

    Standaard

    Nou ik heb net even gekeken en er staan ook text files bij over hoe je dit moet doen.
    ALLEEN als je de verkeerde neemt dan sloop je de dvd speler.
    maar er is hoop , er zijn utility's welke je kunnen vertellen welke dvd speler en firmware je hebt.
    En dat tooltje is.......Drive-info tooltje

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel
    Nou ik heb net even gekeken en er staan ook text files bij over hoe je dit moet doen.
    ALLEEN als je de verkeerde neemt dan sloop je de dvd speler.
    maar er is hoop , er zijn utility's welke je kunnen vertellen welke dvd speler en firmware je hebt.
    Drive-info tooltje
    Die text file zie ik. Om verwarring te voorkomen: ik heb de 7500rpc1 gedownload. Hoe ik de verkeerde kan nemen moet je me maar even uitleggen. Ik heb namelijk niet zo'n zin om iemand anders zijn dvd te slopen.

  6. #6

    Standaard

    Sorry verwarring aan mijn kant.
    Ik moet ook geen verhaaltjes lezen over Weeuwsnitje en de zweven dergen of Rabarberbarbara. ( sleel hecht voor je )

    Zolang je je houdt aan onderstaand verhaaltje is er weinig vuil aan de lucht

    RPC-1 firmware X008 for the Hitachi GD-7500 (Patch by XVI)

    To flash your drive

    1. Extract the file in a directory of your choice
    2. Restart the computer in Real DOS mode (not in a windows DOS box)
    3. Go to the directory where you extracted the files.
    4. Type X008.exe
    5. When the flash is finish, shutdown your computer and restart.
    Vertel wel de eigenaar van de DVD rom drive dat je dit wel wil doen , maar dat dit geheel op eigen risico van de eigenaar is.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt!
    Stel nu dat het fout (wat is fout in dit verband)gaat, al is de kans klein. Is het dan mogelijk om er overnieuw een firmware op te zetten zodat het apparaat weer fatsoenlijk werkt.

    P.s excuses voor het grote aantal vragen, ik heb nu eenmaal weinig ervaring op dit gebied. Je helpt me goed op weg!

  8. #8

    Standaard

    Vooropgesteld dat je de originele nog hebt , ja.
    maar ik kan me zo bedenken dat Hitachi die er niet standaard bij leverd.

  9. #9

    Standaard

    Wat voor een formaat (*.*....) is firmware dan. Dan zou ik het eventueel kunnen backuppen (of werkt dit niet) Of kun je het originele spul ook ergens downloaden?

  10. #10

    Standaard

    Sorry , ik heb geen flauw benul hoe je dit moet doen.
    Maar ik heb ook geen backup gemaakt toen ik mijn laptop DVD regio vrij heb gemaakt.
    Maar contact opnemen met Hitachi kan geen kwaad denk ik.

  11. #11

    Standaard

    Daar ben ik weer, na een lang weekend
    Ik heb het zooitje gewoon geïnstalleerd en de dvd speler begaf het niet. Gelukkig. Probleem is nu dat we nog steeds een melding krijgen dat we no maar één keer van regio kunnen wisselen. Da's dus niet goed, terwijl dat stukje software (drive info tooltje) van jou aangeeft dat ie gewoon regio vrij is. Maar de software van de speler (asus dvd2000) blijft gewoon aftellen. Wat is hier aan de hand?????????

  12. #12

    Standaard

    wat je nu nodig hebt is DVD genie
    die gaat buiten de standaard speler om en trekt zich niks aan van regio's
    de mijne staat ook nog op een keer.
    maar ik kan wel alle regio's zien die ik wil.

  13. #13

    Standaard

    En dan is mijn vraag natuurlijk: wat is dvd genie en waar ken ik het krijgen?
    Ik moet erbij zeggen jij opereerd beter dan welke helpdesk dan ook, lekker snel! Heb jij niet te doen overdag (net als ik)

  14. #14

    Standaard

    Nou ik heb genoeg te doen hoor
    maar niet vandaag.
    Kan ik beter jou helpen dacht ik zo
    maar eh hier kan je dvd genie neerladen
    DuVuDugeniaal
    Er wordt wel van uit gegaan overigens dat je bijv. WinDVD hebt of zo. of een soort gelijk proggie (vb.Powerdvd of Varodvd)
    Maar Windvd of Powerdvd is het meest gangbare.

  15. #15

    Standaard

    Dus asus dvd2000 zal hier niet goed mee kunnen werken? Het is namelijk het enige programma dat we hebben. Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, of zit hier ook weer een risico aan?

  16. #16

    Standaard

    Nee er zit geen risico aan vast, het enige wat er gebeurt is dat het werkt of het werkt niet.
    Maar voor zover ik me kan herinneren zat er bij asus toch windvd?
    Daar heb ik althans een cd van liggen.
    p.s. zat hij bij je de video kaart , en zo ja welke kaart?

  17. #17

    Standaard

    Dat weet ik allemaal niet, het is namelijk niet mijn eigen PC. Ik neem aan dat als het niet werkt, dat je het gewoon kunt uninstallen. Je installeerd het toch ook in windows, dus kun je het er ook afdonderen.

  18. #18

    Standaard

    correct, maar er zijn ook andere proggies zoals remote selector.
    maar ik weet bij god niet meer waar die staat.
    Ik heb hem thuis , maar ja daar heb je hier niks aan.

  19. #19

    Standaard

    Is windvd trouwens het programma waar je de speler op play enzo zet, of niet? Ik denk dat ik dit gewoon probeer, en dan zien we wel weer. Zou dit werken dan is ie er helemaal af, dus geen meldingen en dergelijke.

  20. #20

    Standaard

    Yes helemaal goed.
    Ik prefereer overigens Windvd boven al die andere , maar dat is smaak gebonden denk ik.
    Ik moet zeggen dat ik ook een originele heb van Windvd zodoende.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel

    Ik moet zeggen dat ik ook een originele heb van Windvd zodoende.
    Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig! Zeldzaam! Zal wel anders worden met XP beveiliging heb ik gehoord.
    Ik ga het vanavond of morgen gewoon even proberen en dan hoor je het wel weer. In ieder geval weer bedankt voor de vele tips!

  22. #22

    Standaard Bedankt!

    Marcel, bedankt, het werkt als een trein. Geen last meer van regio's en dergelijke.

  23. #23

    Standaard

    en zo zie je maar weer , zo wordt een ieder geholpen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •