De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Bitrate uitlezen

  1. #1

    Standaard Bitrate uitlezen

    Is er ook een mogelijkheid om de bitrate van het beeld en geluid van dvd's op je pc te bekijken?
    Grtx,
    Edwin
    Well thank you very much! Can I be in charge for a while!?!

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij doen de heren van het forum dit met PowerDVD. Maar dat kan ik helaas niet verifieren omdat ik het programma niet meer heb.

  3. #3

    Standaard

    Daarvoor heeft Erwin van den Berg een tool geschreven dat heet Bit Rate Viewer.

    Is te dowloaden op:

    http://www.visualdomain.net/

    En dan Bit Rate Viewer kiezen uit het menu.

    Deze geeft het bitrate verloop weer over de gehele film, dus niet alleen maar de gemiddelde bitrate zoals PowerDVD dat doet.

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad die bitrate calculator is top
    maar hoe zie je het gemiddelde dan in PowerDVD
    elke dvd word in het info scherm aangegeven als 9.80Mbps

    De bitrate van het geluid wordt wel goed weergegeven in PowerDVD
    Grtx,
    Edwin
    Well thank you very much! Can I be in charge for a while!?!

  5. #5

    Standaard

    Mijn Sony DVP-S536 kan dat ook laten zien 'auf Tastendrück'. Als je op het speler-menu knoppie drukt komt er behalve het menu met instellingen ook een info blokje met beeld- en geluid bitrate. Geluid als x kbps (getal) en beeld als mbps (bewegende blokjesgrafiek). Als je doordrukt verdwijnt het setup menu en blijft alleen het doorschijnende blokje staan als je alleen die info wilt zien. Nog meer doordrukken en het blokkie is weer weg. Handy...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een Marantz 4100 is er ook zo'n mogelijkheid met dit apparaat?
    Ik heb het nog niet gevonden.

    Op mijn DVD speler staat firmware versie 7.12
    Grtx,
    Edwin
    Well thank you very much! Can I be in charge for a while!?!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emperor
    Ik heb een Marantz 4100 is er ook zo'n mogelijkheid met dit apparaat?
    Ik zou het je niet kunnen vertellen... Het is bij de Sony geen geheime feature ofzo. Zit gewoon standaard erin. Ik kan evt.nog kiezen om ipv de bitrates de layer aan te laten geven. Hoe het bij andere spelers zit, is mij niet bekend. Als er niets in de manuals staat, zal het er niet in zitten. Mind you...soms hebben dit soort aparaten een sevice stand waarin je ze speciale dingen kunt laten doen tbv storingen oplossen. Soms kun je dan ook extra features aantreffen. Daar heb je dan wel een hoop geduld voor nodig (alle toestcombinaties uitproberen...) of een werkplaatshandboek. Daar staat dan (indien aanwezig) hoe die mode te activeren. Meestal is het net als bv bij printers (zelftest) een of andere toets ingedrukt houden als je 'm aanzet.
    Meer kan ik er ook niet van zeggen. Dit is meer iets voor een service monteur.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •