Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete Andrei Tarkovsky film?

Stemmers
71. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ivanovo Detstvo (Ivan's Childhood)

    2 2,82%
  • Andrei Rublyov

    11 15,49%
  • Solyaris

    19 26,76%
  • Zerkalo (The Mirror)

    11 15,49%
  • Stalker

    20 28,17%
  • Nostalghia

    6 8,45%
  • Offret (The Sacrifice)

    2 2,82%
Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 130 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BLACKENED
    wie? :wink:
    Wat een rare gewoonte eigenlijk om te reageren op een onderwerp waar je niets mee hebt of niets over weet. Zonder die postings zou dit een hele korte thread zijn. "postje scoren" noemen ze dat... :wink:

  2. #27

    Standaard

    Andrei Tarkovsky, een van mijn favoriete regisseurs! Iedereen die nog niks van hem gezien heeft en bredere interesses heeft dan Hollywood, kan ik van harte aanbevelen eens goed voor een van zijn (helaas maar 7) meesterwerken te gaan zitten!

    Zijn beste werk is voor mij ook Stalker, op korte afstand gevolgd door Solyaris en het eveneens prachtige Zerkalo. Andrei Rublev is natuurlijk ook een geweldige film, maar voor mij persoonlijk toch iets minder.

    Om ook het DVD-aspect erbij te betrekken, van Solyaris en Andrei Rublev zijn uitstekende Criterion uitgaves verschenen (http://www.cdwow.com). Voor Stalker en de rest zou ik voor de Artificial Eye uitgaves gaan (http://www.play.com).

    Een bekende van mij heeft onlangs op FOK! een interessante uiteenzetting van Tarkovsky gegeven. Linkje: http://forum.fok.nl/topic/399095/1

  3. #28

    Standaard

    Ken eerlijk niet alle films maar vond de Spiegel heel apart. Vreemd, niemand kiest die!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ken eerlijk niet alle films maar vond de Spiegel heel apart. Vreemd, niemand kiest die!
    had hem tijdens mijn stem nog niet gezien maar nu wel.
    is inderdaad een prachtige film!

  5. #30

    Standaard

    Ik moet nog steeds een keertje een Tarkovski week houden met elke dag een van zijn filmsm Nu ken ik alleen Andrei Rubliev, Nosthalgia en Solaris en waardeer ze ook in die volgorde.

    Weet iemand iets van de kwaliteit van de uitgaves van Moskwood?

  6. #31

    Standaard

    In deze volgorde:

    1. Nostahlgia
    2. Stalker
    3. Solaris
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  7. #32

    Standaard

    Heb tot nu toe alleen Stalker en Andrei Rublyov gezien. Twee bijzondere films mag ik wel zeggen, die zeker indruk hebben gemaakt. Ik denk dat ik Stalker net iets beter vond. Solyaris staat al een hele tijd in de kast. Binnenkort maar eens kijken dan. Iets te vroeg om te stemmen dus voorlopig.

  8. #33

    Standaard

    Nooit een film van gezien, moet ik mij nu serieus gaan schamen?
    Ik ben bang van wel

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Nooit een film van gezien, moet ik mij nu serieus gaan schamen?
    Ik ben bang van wel
    Ik ook niet

  10. #35

    Standaard

    Ik heb van Tarkovsky 3 films gezien: Andrei Rublyov, Solyaris en Stalker.

    Het zijn geen gemakkelijke films en bovendien traag, maar hoe langer je erover na gaat denken, hoe beter je ze begrijpt en hoe meer je ze gaat waarderen. Ik vond alledrie de films goed. De mise-en-scene is schitterend en de acteurs zijn top evenals de prachtige diepe dialogen.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  11. #36

    Standaard

    Inmiddels heb ik ook Andrej Rublev en Stalker aan mijn collectie toegevoegd: beiden zijn IMO beter dan Solaris maar alle drie zijn ze op dezelfde manier hypnotiserend en intrigerend. Ik ga deze films nog wel de nodige keren zien denk ik. Tarkovski's films werken op een heel ander niveau als de films die ik tot nu toe gezien heb. Er zit veel meer filosofie en visuele gedachten achter dan ik gewend ben. Echt iets voor diegenen die op filmgebied ALLES gezien hebben.

  12. #37

    Standaard

    Ik heb gestemd voor Nostalghia, maar ik moet eerlijk toegeven, dat -hoewel ik ze bijna allemaal gezien heb- dit toch wel heel lang geleden is. Ik herinner ze me niet zo goed als ik zou willen.

    Ik ben nu bezig de films van Kurosawa te verzamelen en daarna komen die van Tarkovsky. Jammer genoeg zijn dit soort films erg duur en zijn aanbiedingen moeilijk te vinden.

  13. #38

    Standaard

    Heb gekozen voor ANDREI RUBLYOV, vind dat absoluut zijn magnum opus


  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Ik heb van Tarkovsky 3 films gezien: Andrei Rublyov, Solyaris en Stalker.

    Het zijn geen gemakkelijke films en bovendien traag, maar hoe langer je erover na gaat denken, hoe beter je ze begrijpt en hoe meer je ze gaat waarderen. Ik vond alledrie de films goed. De mise-en-scene is schitterend en de acteurs zijn top evenals de prachtige diepe dialogen.
    Ik vind het films die de moeite waard zijn om meerdere keren te bekijken. door de gelaagdheid is het iedere keer een andere ervaring. De 1e keer dat ik Solyaris zag vond ik het niks, nu (4e X) is het toch wel een van m'n favorieten...
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  15. #40

    Standaard

    MK2 schijnt in Frankrijk pas geleden nieuwe uitgaves van Ivan's Childhood, Mirror, Stalker, Solyaris en Andrey Rublyov the hebben uitgegeven, mét Engelse ondertitels. Dit zouden volgens DVDBeaver géén rechtstreekse ports te zijn van de AE/Ruscico-uitgaves.

    Screenshots van Ivan's Childhood:

    Ruscico:


    MK2:


    Zo te zien is het een flinke verbetering dus. Is er hier misschien iemand die deze versies al heeft, en er wat over kwijt wil?

  16. #41

    Standaard

    Volgens Alapage zouden ze zelfs Nederlands ondertiteld zijn!

    De extra's van Stalker:
    - Galerie photos
    - Biographie du réalisateur
    - 'Le rouleau compresseur et le violon'
    - Extrait du travail de diplôme d'Andreï Tarkovski
    - La maison de Tarkovski
    - Interview avec A. Kniajinski, directeur de la photographie
    - Interview avec R. Safioulline, décorateur
    - Interview avec E. Artemiev, compositeur
    - Filmographies des cinéastes et comédiens
    - Bande-annonce cachée dans les filmographies

    Edit: linkje met wat meer vergelijkende screenshots van 'Ivan'.

  17. #42

    Standaard

    Ziet er interessant uit. Ben benieuwd naar de eerste reviews. Stalker en Andrey Rublyov zou ik graag nog eens aan mijn collectie toevoegen.

  18. #43
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik zag vandaag Zerkalo (nederlandse titel: Spiegel, Moskwood-uitgave) in de winkel liggen. Weet iemand meer over de kwaliteit van beeld en geluid? Ik hoorde dat het rechtstreekse kopiën zouden zijn van de Artificial Eye-release, maar het leek mij dat de Moskwoodversie minder extra's telt.

    Mocht iemand weten of er nog een betere dvd is van Zerkalo (Mirror, Spiegel), dan zou ik dat ook graag willen horen
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy

    Mocht iemand weten of er nog een betere dvd is van Zerkalo (Mirror, Spiegel), dan zou ik dat ook graag willen horen
    Geen idee maar het is in ieder geval wel mijn favoriete Tarkovsky... (uberhaupt mijn favoriete film trouwens...) :wink:
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik zag vandaag Zerkalo (nederlandse titel: Spiegel, Moskwood-uitgave) in de winkel liggen. Weet iemand meer over de kwaliteit van beeld en geluid? Ik hoorde dat het rechtstreekse kopiën zouden zijn van de Artificial Eye-release, maar het leek mij dat de Moskwoodversie minder extra's telt.

    Mocht iemand weten of er nog een betere dvd is van Zerkalo (Mirror, Spiegel), dan zou ik dat ook graag willen horen
    Op DVD Beaver staan in ieder geval 3 vergelijkingen:
    http://www.celtoslavica.de/chiaroscu...e/zerkalo.html
    http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/mirror3.htm
    http://www.acs.ucalgary.ca/~tstronds...or_Review.html

    Wat nou de beste editie is wordt me nog niet helemaal duidelijk. Volgens de tweede recensie zou dat de AE moeten zijn maar als ik recensies 1 en 3 lees dan twijfel ik: vooral in de 1e lijkt de Kino beter beeld te hebben.

    Als de 2e vergelijking de meest recente is dan zou de AE de beste release moeten zijn. Hopelijk is de Moskwood dezelfde versie, maar da's een beetje moeilijk te beoordelen.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remi van Nes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy

    Mocht iemand weten of er nog een betere dvd is van Zerkalo (Mirror, Spiegel), dan zou ik dat ook graag willen horen
    Geen idee maar het is in ieder geval wel mijn favoriete Tarkovsky... (uberhaupt mijn favoriete film trouwens...) :wink:
    Je top 20 klopt niet meer.

    Ik heb zelf overigens de AE uitgave. Deze voldoet op zich wel, maar als de MK2 veel beter is ga ik toch overwegen hem te vervangen.

  22. #47

    Standaard

    De Spiegel, een heel moeilijke film maar zo intens mooi en eerlijk gemaakt dat ik 'm direct twee keer na elkaar gezien heb. Tarkovsky betoont zich in deze prent de ultieme modernist waardoor de film zeker niet voor iedereen is weggelegd. Desalniettemin een prachtig staaltje filmkunst!
    Maar Andrei Rublev en Soljaris zijn ook meesterwerkjes natuurlijk

  23. #48
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb nog even verder gezocht naar Zerkola (Spiegel, Mirror) en vond nog deze Franse recensie op arkepix.

    Ik ben niet Franstalig, dus ik heb geen idee wat er allemaal staat, maar er staan wel een aantal screenshots bij die er goed uitzien. Helaas zijn ze niet op het correcte formaat om echt een goede vergelijking te kunnen doen, maar mijn eerste indruk van de MK2 versie is goed. De vraag is dan, waar kan ik het beste deze Franse dvd bestellen? Heeft iemand ervaringen met www.amazon.fr of zijn er andere, betere online shops voor Franse dvd's?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remi van Nes
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy

    Mocht iemand weten of er nog een betere dvd is van Zerkalo (Mirror, Spiegel), dan zou ik dat ook graag willen horen
    Geen idee maar het is in ieder geval wel mijn favoriete Tarkovsky... (uberhaupt mijn favoriete film trouwens...) :wink:
    Je top 20 klopt niet meer.

    Ik heb zelf overigens de AE uitgave. Deze voldoet op zich wel, maar als de MK2 veel beter is ga ik toch overwegen hem te vervangen.
    Right, betrapt, bedoelde Stalker inderdaad, al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weer ernstig aan het twijfelen ben welke ik nu mooier vind...

    Heb zelf alles van Tarkovksy op AE (op de 2 Criterion's na) en zou het dus behoorlijk klote vinden als die nieuwe versies echt beter blijken te zijn en ik straks alles "moet" gaan vervangen...
    Van 15 tot 21 april op vakantie, gedurende die periode reageer ik niet op pm of email...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik heb nog even verder gezocht naar Zerkola (Spiegel, Mirror) en vond nog deze Franse recensie op arkepix.

    Ik ben niet Franstalig, dus ik heb geen idee wat er allemaal staat, maar er staan wel een aantal screenshots bij die er goed uitzien. Helaas zijn ze niet op het correcte formaat om echt een goede vergelijking te kunnen doen, maar mijn eerste indruk van de MK2 versie is goed. De vraag is dan, waar kan ik het beste deze Franse dvd bestellen? Heeft iemand ervaringen met www.amazon.fr of zijn er andere, betere online shops voor Franse dvd's?
    Mijn Frans is ook niet erg goed, maar volgens mij gaat die review over de film en niet echt over de DVD. Als ik jou was zou ik even mijn geduld bewaren en wachten op DVDBeaver.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •