Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete Andrei Tarkovsky film?

Stemmers
71. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ivanovo Detstvo (Ivan's Childhood)

    2 2,82%
  • Andrei Rublyov

    11 15,49%
  • Solyaris

    19 26,76%
  • Zerkalo (The Mirror)

    11 15,49%
  • Stalker

    20 28,17%
  • Nostalghia

    6 8,45%
  • Offret (The Sacrifice)

    2 2,82%
Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 130 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Weet iemand nog hoe ik aan de Swedish Film Institute-DVD van Offret kan komen?

    Hier de DVD Beaver-vergelijking

    Maar hij is nergens meer te koop

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Inmiddels heb ik alle Tarkovsky-films gezien dus het is geen issue meer.
    Dat was gelogen maar vanaf 30 mei zou dat het niet meer moeten zijn: dan brengt Moskwood namelijk Nostalghia uit:



    Zie ook deze pagina.

    Hopelijk is ie net zo goedkoop als de laatste paar Tarkovsky's die Moskwood uitbracht en is de beeldkwaliteit ook weer goed.

  3. #103

    Standaard

    Het moet niet gekker worden, maar als ik het zo een beetje lees is er nu een game van Stalker gemaakt:
    Review



    On the afternoon of April 12 in 2006, a massive explosion shattered the Chernobyl area. The Zone, as the area got to be known, was characterized by anomalous energy disturbances, rendering even the most advanced form of protective suits worthless to would be rescue teams. Months passed and nothing could be done. The military quarantined the area to prevent unauthorized entry and perhaps even reassure the local populace that the area was under control and confinement. Almost 4 years after the initial event, expeditions can now safely traverse several kilometers deep into the Zone. Among these are the Stalkers, poachers that enter the zone searching for artifacts and anomalous formations that are highly sought after by certain organizations and groups. The player controls a Stalker, venturing into the Zone in order to acquire information, technology and artifacts to sell and possibly put a mysterious puzzle together. Avoiding the dangers within and the military because as a Stalker you are effectively a thief, and the army that has quarantined the area, don't take kindly to trespassers. Within the Zone you will have to detect and avoid the bizarre phenomenons (anomalies) that plague the area, avoid or eliminate various kinds of mutants and you can even expect competition from other Stalkers.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  4. #104

    Standaard

    Die game is al jaren in de maak hoor :P Das 3 jaar oud nieuws

  5. #105

    Standaard

    Ok dat wist ik niet, 3 jaar geleden had ik nog nooit van Tarkovsky gehoord, behalve dat hij degene was die het origineel van Solaris had gemaakt.

    Maar goed, nu gaat die game dus daadwerkelijk uitkomen.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  6. #106

    Standaard

    Ik had wel eens van het spel gehoord maar wist niet dat ie op de film gebaseerd was.

    Inmiddels is de Moskwood-release van Nostalghia volgens hun website trouwens opgeschoven naar 31 december. Hmm.. ik denk dat die datum gewoon betekend dat ze nog geen datum weten.

  7. #107

    Standaard

    Eind deze maand (september 2006) komt de Nederlandse vertaling van Tarkovski's boek "Sculpting in Time" wederom uit. Het boek heet "De Verzegelde Tijd" en hierbij zit de 2 disc van Het Offer! Verder bevat het boek een kortingskaart waarmee de andere films van Tarkovski besteld kunnen worden.

    Prijs wordt € 35,00. Dit klinkt als een verkooppraatje, maar ik wil het boek gewoon heel graag kopen en vond de hele actie met de DVD's erbij wel aardig.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  8. #108

    Standaard

    Momenteel staat Solyaris nog op 1. Maar Stalker zit daar niet ver achter en heb net Zerkalo gezien die na meerdere kijkbeurten ongetwijfeld naar plaats 1 gaat stijgen...

    Voor nu dus Solyaris...

    Andrei Rublyov staat ook nog op de plank te wachten maar die duurt zo lang... Even een keer tijd voor vrij maken.

  9. #109

    Standaard

    Op Nostalghia na heb ik alles gezien. Dit is mijn lijstje:

    Solyaris
    Stalker
    Zerkalo (The Mirror)
    Andrei Rublyov
    Ivanovo Detstvo (Ivan's Childhood)
    Offret (The Sacrifice)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Eind deze maand (september 2006) komt de Nederlandse vertaling van Tarkovski's boek "Sculpting in Time" wederom uit. Het boek heet "De Verzegelde Tijd" en hierbij zit de 2 disc van Het Offer! Verder bevat het boek een kortingskaart waarmee de andere films van Tarkovski besteld kunnen worden.

    Prijs wordt € 35,00. Dit klinkt als een verkooppraatje, maar ik wil het boek gewoon heel graag kopen en vond de hele actie met de DVD's erbij wel aardig.
    Ik zie dat ie inmiddels op Bol staat. Ik heb de dvd's al maar ik ben toch wel erg benieuwd naar het boek dus ik ga hem waarschijnlijk wel bestellen.

    In deze beschrijving staat trouwens dat je bij dit boek ook een kortingskaart voor de andere dvd's krijgt.


  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene
    Voor wie zijn Tarkovsky collectie nog compleet wil maken moet nu even een bezoekje brengen aan play.com:

    Solaris €15,49
    Nostalgia €13,99
    Mirror €12,49
    Stalker €15,49

    Ik had alleen Nostalgia nog niet, mooi prijsje lijkt mij....
    die Nostalgia is toch een drama uitvoering? (dvdcompare)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #112

    Standaard

    Stond op het punt om de Moskwood DVD van Offret (Het Offer) aan te schaffen, Na vergelijking van de hier geposte screenshots en het feit dat deze DVD anamorphic is leek het verreweg de beste uitgave te zijn. Echter, na wat beter gekeken te hebben werd als snel duidelijk dat de Moskwood uitgave gecropped is van de originele 1.66:1 naar breedbeeldformaat waardoor bijna 10% van de beeldinformatie wegvalt, met name aan de bovenkant. Dit is behoorlijk onacceptabel wat mij betreft en nu zal ik toch maar op zoek gaan naar de Zweedse SFI uitgave die op de Moskwood na de beste beeldkwaliteit heeft. Weet iemand misschien waar ik deze voor een redelijke prijs kan krijgen...?

  13. #113

    Standaard

    Voorlopig heb ik op Zerkalo gestemd, maar er zijn nog een hoop films van hem die ik moet zien. Ik heb inmiddels ook twee boeken over hem, waaronder de Nederlandse versie van 'Sculpting in Time' (samen met de DVD van Het Offer) en bij De Slegte heb ik een half jaar geleden 'Tarkovsky: Cinema as Poetry' van Maya Turovskaya opgepikt voor 10 euro. Het boek is al een tijdje OOP en gaat bij de Amazon handelaren voor een stuk meer weg.

    Iedereen trouwens al bekend met de aanstaande Criterion release van Ivan's Childhood? Hier te vinden. Bovendien lijkt de AE release van de Tarkovsky Companion me ook behoorlijk interessant. Al mensen die deze bekeken hebben?

  14. #114
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    betreffende de discussie over de verschillende releases:

    http://www.acs.ucalgary.ca/~tstronds...endations.html

    note: is al 2 naar niet geupdate, maar zeker interessant wanneer je meer info wilt over oudere versies.

  15. #115

    Standaard

    Volgens de nieuwsbrief van Moskwood zou de dvd van Nostalghia deze maand toch eindelijk uit moeten komen. Ik ga hem maar bestellen denk ik.

    Ik zocht net trouwens naar de BFI-versie op o.a. CDWOW en Amazon maar ik kan hem nergens meer vinden. Is ie OOP ofzo? Weet iemand dat?

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht
    Volgens de nieuwsbrief van Moskwood zou de dvd van Nostalghia deze maand toch eindelijk uit moeten komen. Ik ga hem maar bestellen denk ik.

    Ik zocht net trouwens naar de BFI-versie op o.a. CDWOW en Amazon maar ik kan hem nergens meer vinden. Is ie OOP ofzo? Weet iemand dat?
    BFI-versie? Die bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je de Artificial Eye versie. Deze is op de meeste plaatsen niet meer verkrijgbaar lijkt het, ik zag em alleen nog bij Amazon.co.uk voor de belachelijke prijs van £21.48. Maar ik zou eerlijk gezegd nog geen penny geven voor dit wanproduct, echt een hele slechte transfer. Er is van Nostalghia helaas geen perfecte uitgave verkrijgbaar, de enige acceptabele uitgave is de R1 Fox Lorber release maar die is al jaren OOP en alleen nog voor grof geld te krijgen. Ook deze uitgave is zeker niet perfect, non-anamorphic, edge enhancement, lelijke gele subtitles, maar is zeer acceptabel en verreweg de beste uitgave tot nu toe. Het is een port van de oude Criterion laserdisc.

    Een vergelijking tussen de R2 Artificial Eye en de R1 Fox Lorber kun je hier zien.

    Er blijkt echter ook een Koreaanse uitgave te zijn die een heel stuk goedkoper is en die een directe port is van de Fox Lorber release. Let wel, er zijn 2 Koreaanse releases van Nostalghia. Ik heb het over deze, NIET deze welke weer een directe port is van de Artificial Eye release.

    Of de Moskwood uitgave moet natuurlijk voor een grote verbetering zorgen, maar zeer waarschijnlijk is dat gewoon een port van de Artificial Eye release...
    Laatst aangepast door Daze : 11-07-2007 om 11:41

  17. #117

    Standaard

    Ik bedoelde inderdaad AE en niet BFI. En ik waag het er toch maar op met de Moskwood denk ik. Volgens mij halen ze hun transfers niet meer exclusief van AE want Moskwood's dvd's van Ivan's Childhood en Offret leken aanzienlijk beter te zijn dan die van AE.

  18. #118

    Standaard

    Ik heb vandeweek het boek "De Verzegelde Tijd" aangeschaft waar ook 2 dvd's bij zitten: Het Offer (Offret) en een bonus dvd met extra's. Ben benieuwd.
    Tevens bevat het boek een kortingskaart voor de aankoop van de overige films van Andrei Tarkovsky. Dat wordt voor mij de Moskwood uitgave van "De Spiegel", verder heb ik alle Tarkovsky's behalve Solaris. Bij Solaris ga ik liever voor de AE uitgave, die is een stuk goedkoper en bevat ook Nederlandse ondertiteling.


  19. #119

    Standaard

    Aan de reacties hierboven te lezen ben ik niet de enige die nog geen enkele film van Tarkovsky gezien heeft...zal wel eens beginnen met Solaris, is die film eigenlijk wat?

  20. #120

    Standaard

    Eigenlijk zijn al zijn films pareltjes. Maar als ik echt moet kiezen, ga ik voor Ivan, gevolgd door Andrei en Solaris.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door veester Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn al zijn films pareltjes. Maar als ik echt moet kiezen, ga ik voor Ivan, gevolgd door Andrei en Solaris.
    Dat is toevallig ook mijn top 3 in exact dezelfde volgorde. :wink:
    Al heb ik momenteel nog niet alle Tarkovsky's gezien.

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Ik heb vandeweek het boek "De Verzegelde Tijd" aangeschaft waar ook 2 dvd's bij zitten: Het Offer (Offret) en een bonus dvd met extra's. Ben benieuwd.

    Machtig boek!

  23. #123

    Standaard

    Tip: blijkbaar zijn de belangrijkste films van Tarkovsky via Youtube te bekijken. Ik vind het vreemd dat dat kan, maar afgaande op de datum van het artikel is er in 4 jaar tijd nooit tegen opgetreden door Criterion of andere rechtenhebbenden. Dan zal het blijkbaar wel legaal zijn.

    Op een computerscherm dit soort films kijken lijkt me niks, maar met een smarttv kun je ze (afhankelijk van de opties van je tv) naar je tv casten. Uiteraard heb ik ze zelf allang op dvd (Ivan's childhood en Solaris op BD) maar misschien is het interessant voor diegenen die nog niets van Tarkovsky kennen of hebben.

  24. #124

    Standaard

    Er staat dat ze online zijn gezet door Mosfilm, de studio, dus zal idd geheel legaal zijn. Ik ben ook nog in het bezit van de 1e Russische Andrei Rublev met UK subs, maar zo kan ik de andere ook eens bekijken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #125

    Standaard

    Het is eigenlijk alweer oud nieuws, maar Artificial Eye gaat later dit jaar vrijwel alle films van Tarkovsky op Blu-ray uitbrengen. Zie http://www.blu-ray.com/news/?id=15450

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •