Pagina 59 van 68 EersteEerste ... 949555657585960616263 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.451 tot 1.475 van 1688 worden weergegeven.

Discussie: King Kong (2005)

  1. #1451

    Standaard

    Het is te zus, het is zo, het is blablabla. Ik lees eigenlijk alleen maar onzinnig gezeur. Als je iets anders wil, dan huur je maar een arthouse film. Daar duurt een gevecht hooguit 3 minuten.

    Maargoed, de ouderwetsche vrijheid van meningsuiting :wink: .

    Ikzelf was eigenlijk wel tevreden met de actie. Hij was spectaculair genoeg om me bezig te houden met wat er gebeurde, maar werdt op de goede momenten afgewisselt met rust en emotie. Waar PJ in Lotr naar mijn idee ietsje teveel op de persoonlijke toer ging, combineerde hij hier heel knap emotie met spanning.

    Er zaten trouwens niet zo heel veel monsters in vond ik:

    [spoiler:bd2116548b]
    King Kong
    3 t-rexen (mja, die scene had wel een serieuze lengte, maar zoals movierush het zei "je ziet hoe Ann ontdekt dat ze het veiligste is bij hetgeen ze het meest haat).
    Insecten
    Grote andere Dino's
    [/spoiler:bd2116548b]

    En dat is het eigenlijk wel. Net genoeg, maar misschien te lang uitgesmeerd.

    En die overgang...een extra scene was mooi geweest maar het had de film behoorlijk vertraagt omdat ze dan ook moesten laten zien hoe hij aankwam, hoe Denham de mensen overtuigde van het beest etc. etc. etc. En dan was de film minstens 3,5 uur geworden. En een muziekje eronder en het in een paar minuten er doorheen jagen past weer niet in de tijd waar de film in speelt.
    Dit vond ik genoeg, dit was goed.

    Over Denham..vond ik ook goed. Een beetje een Jack Sparrow. Je weet nooit of hij nu emoties kent, of louter en alleen voor eigen bewind gaat. Je weet nooit zeker of hij echt denkt "shiiiit, what the f*** have i done" of niet. Goed ineen gezet!

    Grt. Deweb

  2. #1452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    Het is te zus, het is zo, het is blablabla. Ik lees eigenlijk alleen maar onzinnig gezeur. Als je iets anders wil, dan huur je maar een arthouse film. Daar duurt een gevecht hooguit 3 minuten.
    Eén iemand is echt negatief en iedereen voelt zich ineens persoonlijk aangevallen . Ik ben het met veel van de minpunten eens, moet er wel bijzeggen dat het mij eigenlijk geen moment heeft gestoort. Dat is ook het grootste compliment wat een film als deze kan geven, als het mij zover boeit dat ik alle onwaarheden opzij schuif (iest wat me bijv. bij StarWars nooit is gelukt) is het voor mij een geslaagde film. Alleen de ijsscene vond ik wel erg over-the-top.


  3. #1453

    Standaard

    Ik keek net op boxofficemojo.com ofzo en Kong heeft net de helft van Harry Potter 4 opgebracht.

  4. #1454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Gisteren de film eindelijk gezien!

    Viel me helaas tegen. Wel goed, maar geen meesterwerk. Daarvoor schorte er teveel aan de film. Zoals;
    - flinterdun verhaal
    - ongeloofwaardige romance tussen Brody en Watts
    - poolstokhoogspringinboorling (3x woordwaarde?)
    - kong wordt gebeten door t-rexen maar heeft niets
    - tussenstuk van reis naar de VS is geheel afwezig
    - Brody vind in zijn eentje de slapende kong op een massive eiland
    - stampede van de dino's vond ik helaas erg nep overkomen
    - film is te lang
    - teveel toevallige "op het juiste moment er staan" momenten (lui scriptschrijven)
    - het met de ogen dicht schieten van de spinnen/insecten zonder Brody te raken
    enz enz enz

    Maar de film heeft ook veel pluspunten;
    - kong en veel andere dingen uit de film zien er super uit
    - Black kwam redelijk uit de verf in zijn rol. Liever had ik in hem echter een avonturuur gezien ipv een op geld beluste kl@@zak. Zou mooi zijn als hij een hoed ophad en riep dat de aap in een museum behoort :wink:
    - goed popcornvermaak
    - mooie overhead shots van het eiland. (zoals in LOTR)
    enz enz enz

    Al met al goed, maar geen meesterwerk. Zie de film bv ook geen grote prijzen winnen. Missschien een paar technische oscar's.

    gr, Coen
    - flinterdun verhaal ---> verhaal is al een tijdje oud, wat had je verwacht? Dat ze er een heel Epos omheen zouden verzinnen? Verhaal is minder dun dan vorige versie's
    - romance vond ik eigenlijk wel goed in elkaar zitten en vooral irriteerde me niet, zoals in sommige films
    - Het is een film he? . Zijn veel films waarin het onmogelijke gebeurt .... nooit in LotR afgevraagd dat het wel; erg knap is voor een mens en 1 dwerg om even een legioen aan Orcs aan te vallen voor de poort? Om maar een voorbeeld te noemen, ik erger me niet aan dit soort dingen, films zijn fantasie, en ik laat mijn kijkplezier niet verpesten door op dit soort details te gaan letten, ik geniet er eerder van. Anders moet je niet naar fatasie-films gaan
    - Volgens mij zat Kong overigens wel onder de bloedschrammen, maar misschien naar jouw idee niet erg genoeg .
    - Stukken met Dino's vond ik juist erg strak, wat ik wel miste, was het gevecht met die reuzenslang, helaas, zat er niet in .... geld was denk ik op .
    - Te lang, misschien hadden sommige stukken iets korter gekund ja, maar stoorde me niet superveel.

    Maar je hoeft 'm natuurlijk niet goed te vinden, ik neem gewoon dat soort details voor lief in fantasy films.
    I find your lack of faith disturbing

  5. #1455
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #1456

    Standaard

    [quote="mjlfadriaans"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    - Stukken met Dino's vond ik juist erg strak, wat ik wel miste, was het gevecht met die reuzenslang, helaas, zat er niet in .... geld was denk ik op .

    Ik zet het even in spoilertags neer:
    [spoiler:108465727d] In de production diaries van King Kong is te zien dat ze wel bezig zijn geweest met die scene van de reuzenslang. Misschien komt die scene er wel in de Extended Edition in want ik heb de concept art etc. er ook van gezien. [/spoiler:108465727d]

  7. #1457

    Standaard

    Ik ga hem vanavond dan eindelijk zien.
    Ik ben benieuwd!

  8. #1458

    Standaard

    Ik heb 'm dan eindelijk gezien...natuurlijk was 't 1 groot spektakel, maar...ik weet niet...'t is geen film die ik nog een keer hoef te zien en ook niet een die erg lang blijft hangen bij me...

  9. #1459

  10. #1460

    Standaard

    Zojuist gezien.
    Wat een geweldige film!!
    Lekkere PJ-sfeer qua shots, belichting etc., echt heel vet.
    [spoiler:1b71344d30]Hoe Lumpy (e.a) aan zijn eind komt is echt het smerigste dat ik ooit gezien heb , zo rete echt ook![/spoiler:1b71344d30]

    Een dikke 10 voor deze koninklijke film!

  11. #1461

    Standaard

    eindelijk gezien? goedzo!

    Die kok vind ik trouwens geweldige One-liners hebben!

  12. #1462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    eindelijk gezien? goedzo!

    Die kok vind ik trouwens geweldige One-liners hebben!
    In de PJ Production Diaries kun je zien hoe Andy Serkis kan improviseren. Echt ongelooflijk die man. Respect :

  13. #1463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    eindelijk gezien? goedzo!

    Die kok vind ik trouwens geweldige One-liners hebben!
    In de PJ Production Diaries kun je zien hoe Andy Serkis kan improviseren. Echt ongelooflijk die man. Respect :
    ik weet 't,
    zat net een filmpje van 'm te bekijken:
    klik

  14. #1464

    Standaard



    'Chronicles' Conk Out 'Kong' on New Year's Weekend
    by Brandon Gray
    January 2, 2006


    The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe ascended to the top spot over New Year's weekend, ousting King Kong.

    With respective four-day hauls of an estimated $32.8 million and $31.6 million, the two costly adventures flip-flopped what they did last weekend and were essentially neck-and-neck—Kong claimed Sunday, but Narnia topped each other day.

    Both pictures lead the overall box office to a five percent improvement over the comparable frame last year. Due to Christmas Eve landing on Saturday and putting a dent in last weekend, business was up for many movies, with family-appealing Cheaper by the Dozen 2 seeing the biggest bump among wide releases at 26 percent.

    The Buena Vista-distributed Narnia, now in its fourth week, has proven far more impressive than Universal Pictures' Kong, which in its third week has yet to surge after disappointing initial returns. Narnia was up four percent lifting its gross to $224.8 million in 25 days, while Kong was down five percent for $174.3 million in 20 days.


    "Right now, we believe we'll outdistance King Kong," said Chuck Viane, Buena Vista's head of distribution. "The next target for us is catching Harry Potter and the Goblet of Fire and hopefully outperforming it. The next two weekends I believe will be really good. I think there's a lot of gross still left in this movie."

    Goblet of Fire sits at $276.9 million after 46 days and is currently the second-highest grossing picture from 2005.

    Comedies concerning family antics, be it geared for families or adults, filled out the four slots below Narnia and Kong.

    Though below par for Jim Carrey, Fun with Dick and Jane continued its better-than-expected run, and distributor Sony now hopes it can reach $100 million. The $100 million-budgeted comedy remake snatched an estimated $21 million, down two percent for a $64.6 million tally in 13 days.


    Eugene Levy and Steve Martin in Cheaper by the Dozen 2

    Cheaper by the Dozen 2 saved some face with its $19.3 million second weekend, and, with $55.1 million in 13 days, the sequel to the 2003 remake should ultimately retain more than half its predecessor's $138.6 million gross. It's dismal but possibly enough to keep the franchise alive in straight-to-video sequels.

    In its first full weekend, Rumor Has It gave little to talk about with an estimated $11.6 million. The Jennifer Aniston comedy has sparked $26.7 million in nine days since opening on Christmas Day. The Family Stone, on the other hand, was not far behind in its third weekend and has rounded up $46.2 million in 18 days.

    Period drama Memoirs of a Geisha and low brow comedy The Ringer lingered with grosses similar to last weekend, while The Producers didn't find its footing in its first complete weekend of wide release. The $45 million Mel Brooks musical flopped with an estimated $5.3 million at 978 theaters for an $11.9 million total.

    In limited release, Brokeback Mountain rebounded by 61 percent from last weekend when it lost some heat as it rolled into non-metropolitan areas. Ang Lee's $14 million cowboy love story lassoed an estimated $4.8 million from 269 venues (up 52). Corralling $15 million in 25 days, it's scheduled to enter 80 new markets on Friday.

    Also seeing major expansions on Friday will be Steven Spielberg's Munich, which jumps to over 1,400 theaters after its box office stayed even with last weekend, and Lasse Hallstrom's Casanova, cavorting at 900 locales after an okay estimated $564,000 weekend at 37 venues. Woody Allen's Match Point will hit around 300 sites, following its $517,000 debut at eight theaters that averaged a solid $64,625.

  15. #1465

    Standaard

    Laten we het er maar op houden dat mensen gewoon liever naar slechte films willen Steve i.p.v. naar Kong te gaan

    Cheaper By The Dozen 2... Dat je dan geen geld toekrijgt als je een kaartje koopt...

  16. #1466

  17. #1467

    Standaard

    Nieuwjaarsdag heb ik de film in NY gezien.. Erg gaaf, had geen hoge verwachtingen maar ik ben gewoon zeer goed vermaakt. Niet meer en niet minder

    Al moet ik zeggen dat het ook wel erg speciaal is om uit de bios te stappen en dan the Empire State Building te zien staan.. :P

  18. #1468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dr_evil
    Nieuwjaarsdag heb ik de film in NY gezien.. Erg gaaf, had geen hoge verwachtingen maar ik ben gewoon zeer goed vermaakt. Niet meer en niet minder

    Al moet ik zeggen dat het ook wel erg speciaal is om uit de bios te stappen en dan the Empire State Building te zien staan.. :P
    Respect! das toch de ultieme ervaring!

  19. #1469

    Standaard

    Inderdaad, heel speciaal


  20. #1470

    Standaard

    Echt superstoer

  21. #1471

    Standaard

    ik zou ram kippevel krijgen!

  22. #1472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dr_evil
    Inderdaad, heel speciaal

    Wauw dat ik er ook weer was. Heb 2 jaar geleden precies dezelfde foto gemaakt.

    En op het topje van de Empire had ik mijn vriendin (nu mijn vrouw) ten Huwelijk gevraagt 8)

  23. #1473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dr_evil
    Inderdaad, heel speciaal

    Wauw dat ik er ook weer was. Heb 2 jaar geleden precies dezelfde foto gemaakt.

    En op het topje van de Empire had ik mijn vriendin (nu mijn vrouw) ten Huwelijk gevraagt 8)

  24. #1474

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller

    En op het topje van de Empire had ik mijn vriendin (nu mijn vrouw) ten Huwelijk gevraagt 8)
    In een kong-pak? :wink:

  25. #1475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller

    En op het topje van de Empire had ik mijn vriendin (nu mijn vrouw) ten Huwelijk gevraagt 8)
    In een kong-pak? :wink:
    Nee, maar heb wel gebruld van geluk 8)

Pagina 59 van 68 EersteEerste ... 949555657585960616263 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •