Pagina 1 van 68 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1688 worden weergegeven.

Discussie: King Kong (2005)

  1. #1

    Standaard King Kong (2005)

    Lees net op het dat er waarschijnlijk een nieuwe versie van King Kong gemaakt gaat worden. En niemand anders dan Pete Jackson gaat hem doen. Lijkt me wel een goede keuze. Ben ook benieuwd wat voor touch hij aan de film gaat geven. De film gaat in 2005 uitkomen.Wat vinden jullie ervan dat hij een remake van de film gaat maken? Ik vind het wel oke 8)
    Zie onderstaande pressbericht voor de gehele artikel. Bron www.latinoreview.com

    Peter Jackson To Direct KING KONG!!!
    Universal City, CA, March 30, 2003 - Five-time Academy Award nominee Peter Jackson will direct King Kong for Universal Pictures, it was announced today by Stacey Snider, Chairman, Universal Pictures. Jackson will begin work on the film immediately following the release of The Lord Of The Rings: The Return Of The King, the third and final installment of his blockbuster trilogy based upon the writings of J.R.R. Tolkien. Jackson will write the screenplay with his partner Fran Walsh and The Lord Of The Rings co-writer Philippa Boyens. Jackson and Walsh will produce the film under their WingNut Films banner. Universal Pictures will release King Kong worldwide in 2005.

    Jackson will bring his sweeping cinematic vision to the iconic story of the gigantic ape-monster captured in the wilds and brought to civilization where he meets his tragic fate.

    The screenplay by Jackson, Walsh and Boyens is based on the original story by Merian C. Cooper and Edgar Wallace, which became the classic 1933 RKO Radio Pictures film, directed by adventurers Cooper and Ernest B. Schoesdack. The RKO King Kong has been designated by the National Film Registry of the United States Library of Congress as one of the 100 Greatest Films and chosen by that organization for permanent preservation as a national treasure.

    Jackson will employ the latest motion picture technology to cinematically portray the timeless tale of the beast and his beauty. He will expand on the chapters of the tale that take place in the mysterious and dangerous jungles of Skull Island, and his Kong promises to be a unique and breathtaking creation. As with his Lord of the Rings trilogy, Jackson will shoot King Kong on location in his native New Zealand. The visual effects will be again accomplished by his New Zealand-based company Weta, Ltd., who have twice been honored with the Visual Effects OscarÒfor their work on The Lord Of The Rings. They will supplement practical locations in creating primordial jungles and '30s-period America.

    "No film has captivated my imagination more than King Kong. I'm making movies today because I saw this film when I was 9 years old. It has been my sustained dream to reinterpret this classic story for a new age," Jackson stated. "The story of Kong offers everything that any storyteller could hope for: an archetypal narrative, thrilling action, resonating emotion and memorable characters. It has endured for precisely these reasons and I am honored to be a part of its continuing legacy."

    Snider noted, "Peter Jackson is a filmmaker uniquely capable of capturing the core appeal of enduring classics and in expanding the visual language of motion pictures, as inarguably evidenced in his landmark achievement with the Lord of the Rings films. We are thrilled to be working with Peter and Fran, and we are confident that their execution of King Kong will amaze moviegoers. Anyone who has seen the first two installments of The Lord of the Rings knows that Peter will bring Kong to life as a real character. His vision for the tragic tale of the misunderstood creature, with its poignant character development and technological wonder, will make King Kong compulsory viewing for any real movie lover."

    Peter Jackson made cinematic history with The Lord of the Rings, becoming the first person to direct three major feature films simultaneously. Released in 2001, the first film in the trilogy, The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, was nominated for 13 Academy Awards, including Best Director, and won four. The film also received the American Film Institute's prestigious Film Award and was nominated for 12 awards from the British Academy of Film and Television Arts (BAFTA), winning awards for Best Film and garnering Jackson the David Lean Award for direction. In addition to four Golden Globe nominations, the film also received numerous distinctions and awards around the world. The second installment, The Lord of the Rings: The Two Towers, earned six Academy Award nominations, including Best Picture. It won two Oscars and two BAFTA Awards. The final installment, The Lord of the Rings: The Return of the King, will be released this December.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me een goede keuze.
    Alhoewel ik moet toegeven dat ik nu niet meteen zit te wachten op nog een KK-film.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  3. #3

    Standaard

    Jammer.
    Alhoewel ik sinds Bad Taste een groot fan ben van Peter Jackson, had ik hem toch liever iets nieuws zien maken. Daarbij is het origineel uit 1933 toch niet te overtreffen, hoog uit te evenaren.....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Jammer.
    Alhoewel ik sinds Bad Taste een groot fan ben van Peter Jackson, had ik hem toch liever iets nieuws zien maken. Daarbij is het origineel uit 1933 toch niet te overtreffen, hoog uit te evenaren.....
    Ik ken nog niet zoveel van hem (alleen Frighteners en LOTR). En ik geef toe, het origineel uit 1933 is natuurlijk goed. Maar ik denk dat hij er toch iets spectaculairs van gaat maken en dat het iets moois gaat worden
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Edit
    Alhoewel ik moet toegeven dat ik nu niet meteen zit te wachten op nog een KK-film.
    Ik vind dat de remakes die er zijn na de versie uit jaren dertig behoorlijk tegenvallen. Ik hoop dat hij toch met een betere verfilming komt en vooral met de technieken van nu.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Het is jammer dat Peter Jackson besloten heeft om een remake te maken van King Kong. De 1933 versie is echt geweldig en die zal erg moeilijk zijn te overtreffen. Ik ben echter wel benieuwd in hoe letterlijk hij het verhaal gaat overnemen of beter gezegd, welke draai hij aan het bekende verhaal gaat geven. Voorlopig dus maar even afwachten en (proberen) open te staan voor de nieuwe King Kong.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #7

    Standaard

    Ik juich het wel toe. Inderdaad de andere remake moet verbeterd worden.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  8. #8

    Standaard

    Ach King Kong is de reden dat hij films maakt, dus ik denk dat het dan ook wel in goede handen is.

    Hij heeft eens een recensist 100,000 dollar geboden voor de orignele king kong poster uit 1933.

  9. #9

    Standaard

    Ik denk wel dat Peter Jackson er iets bijzonders van kan maken. Bijna niemand dacht dat hij van LOTR net zoiets bijzonders kon maken als van de boeken en dat is hem in mijn ogen wel gelukt. Alleen moet het budget wel aanwezig zijn, natuurlijk.
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  10. #10

    Standaard

    Samen met WETA zal PJ er wel wat moois van maken, ik ben benieuwd...
    Helaas is hierdoor The Hobbit wel uitgesteld :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Jackson was al bezig met deze remake voordat ie aan LOTR begon staat me zo bij. Hij heeft het in een interview wel eens opgenoemd.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Helaas is hierdoor The Hobbit wel uitgesteld :wink:
    Misschien na 2005 En heeft hij wat meer tijd om ideeen voor het maken van die film op te doen
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Helaas is hierdoor The Hobbit wel uitgesteld :wink:
    Misschien na 2005 En heeft hij wat meer tijd om ideeen voor het maken van die film op te doen
    Ach met het boek van Tolkien kom je al een heel eind.
    Misschien wordt The Hobbit overigens geen film, maar een hoge kwaliteits TV serie.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Helaas is hierdoor The Hobbit wel uitgesteld :wink:
    Misschien na 2005 En heeft hij wat meer tijd om ideeen voor het maken van die film op te doen
    Ach met het boek van Tolkien kom je al een heel eind.
    Misschien wordt The Hobbit overigens geen film, maar een hoge kwaliteits TV serie.
    Maakt niet uit of het tv serie of een film wordt, als het maar verfilmd wordt
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Helaas is hierdoor The Hobbit wel uitgesteld :wink:
    Misschien na 2005 En heeft hij wat meer tijd om ideeen voor het maken van die film op te doen
    Ach met het boek van Tolkien kom je al een heel eind.
    Misschien wordt The Hobbit overigens geen film, maar een hoge kwaliteits TV serie.
    ...of misschien dat een andere regisseur het kan doen ofzo. Mijn voorkeur: Jean-Pierre Jeunet, Ang Lee, Alejandro Amenábar of Terry Gilliam. Van allemaal kan ik me wel voorstellen dat ze iets kunnen met het verhaal.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Helaas is hierdoor The Hobbit wel uitgesteld :wink:
    Misschien na 2005 En heeft hij wat meer tijd om ideeen voor het maken van die film op te doen
    Ach met het boek van Tolkien kom je al een heel eind.
    Misschien wordt The Hobbit overigens geen film, maar een hoge kwaliteits TV serie.
    ...of misschien dat een andere regisseur het kan doen ofzo. Mijn voorkeur: Jean-Pierre Jeunet, Ang Lee, Alejandro Amenábar of Terry Gilliam. Van allemaal kan ik me wel voorstellen dat ze iets kunnen met het verhaal.
    Misschien wel, maar ik hoop toch dat PJ het gewoon gaat doen en MET Ian McKellen natuurlijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Misschien wel, maar ik hoop toch dat PJ het gewoon gaat doen en MET Ian McKellen natuurlijk.
    Als ze hem gaan maken dan hoop ik wel dat het een andersoortige film wordt dan de trilogie. Als het een soort remake wordt van de eerste films dan denk ik niet dat het al te interessant gaat worden. Ik zit niet te wachten op het LOTR-equivalent van de Star Wars prequels. Snel afkloppen die gedachte..

  18. #18

    Standaard

    Sorry dat ik jullie Tolkien discussie onderbreek, maar om de discussie terug te brengen bij King Kong. Een King Kong remake staat of valt natuurlijk met de rol van het "meisje" Wie moet die rol gaan spelen volgens jullie?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Sorry dat ik jullie Tolkien discussie onderbreek, maar om de discussie terug te brengen bij King Kong. Een King Kong remake staat of valt natuurlijk met de rol van het "meisje" Wie moet die rol gaan spelen volgens jullie?
    Liv Tyler ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #20

    Standaard

    Ik dacht zelf meer aan Nicole Kidman met een nieuwe neus dan natuurlijk

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Sorry dat ik jullie Tolkien discussie onderbreek, maar om de discussie terug te brengen bij King Kong. Een King Kong remake staat of valt natuurlijk met de rol van het "meisje" Wie moet die rol gaan spelen volgens jullie?
    Kate winslet
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Sorry dat ik jullie Tolkien discussie onderbreek, maar om de discussie terug te brengen bij King Kong. Een King Kong remake staat of valt natuurlijk met de rol van het "meisje" Wie moet die rol gaan spelen volgens jullie?
    Liv Tyler ?
    ..of Cate Blanchett. Die heeft wat meer de Jessica Lange-look.

    Btw: en ze kan natuurlijk gewoon een 'spell' uitdelen als Kong zich niet gedraagt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Ik dacht zelf meer aan Nicole Kidman met een nieuwe neus dan natuurlijk
    Ja en Liv heeft natuurlijk nieuwe oren aangemeten
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Sorry dat ik jullie Tolkien discussie onderbreek, maar om de discussie terug te brengen bij King Kong. Een King Kong remake staat of valt natuurlijk met de rol van het "meisje" Wie moet die rol gaan spelen volgens jullie?
    Kate winslet
    Vindt ik geen verkeerde keuze. Kate heeft wel dat 'gillerige' van een 'damsel in distress'.

  25. #25

Pagina 1 van 68 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •