Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 110 worden weergegeven.

Discussie: Requiem For A Dream

  1. #1

    Standaard Requiem For A Dream

    Ik ben echt zo onder de indruk van deze film.... Geweldig verhaal, geweldige muziek, geweldig gefilmd, geweldig gemonteerd en ga maar door. Nu vraag ik me af wat de beste uitvoering is van deze film op dvd. Ik heb zelf de R2 UK versie, waar ik op zich erg tevreden mee ben, maar vraag me af of er mensen zijn die en versie uit een andere regio hebben die een zekere meerwaarde heeft ten opzichte van die van mij.

    Ben benieuwd!

    Greetz Sicco

  2. #2

    Standaard

    De versies (qua film) zijn allemaal identiek. Hier en daar mist volgens mij wel een extra zo te zien.

    R1 - No Cuts (Director's Cut)
    R1 - Re-edited version - see IMDB for details
    R2 - No Cuts - same version as the R1 unrated Director's Cut
    R2 - No Cuts - same version as the R1 unrated Director's Cut

    http://www.dvdcompare.org.uk/compari...ge.php?fid=775
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  3. #3

    Standaard Re: Requiem For A Dream

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Ik ben echt zo onder de indruk van deze film.... Geweldig verhaal, geweldige muziek, geweldig gefilmd, geweldig gemonteerd en ga maar door. Nu vraag ik me af wat de beste uitvoering is van deze film op dvd. Ik heb zelf de R2 UK versie, waar ik op zich erg tevreden mee ben, maar vraag me af of er mensen zijn die en versie uit een andere regio hebben die een zekere meerwaarde heeft ten opzichte van die van mij.

    Ben benieuwd!

    Greetz Sicco
    Als het om geweldig gemonteerd gaat .. vind ik Pi beter met die fastshots

  4. #4

    Standaard

    Pi heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien. Is in zwart-wit gefilmd toch?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Pi heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien. Is in zwart-wit gefilmd toch?
    yup.. erg onderhoudende film. Je kan Requiem for a Dream een beetje als de uitgedunde versie van Pi zien. Wat de montage en art direction betreft dan (het plot van RFAD vind ik zelf weer sterker). Veel flitsend heen en weer geknip en de buddy-cam bv.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    yup.. erg onderhoudende film. Je kan Requiem for a Dream een beetje als de uitgedunde versie van Pi zien. Wat de montage en art direction betreft dan (het plt van RFAD vind ik zelf weer sterker). Veel flitsend heen en weer geknip en de buddy-cam bv.
    wat is plt? klinkt wel goed moet ik zeggen, toch maar es naar op zoek dan. Hoewel ik niet echt van zwart-wit houd, maar misschien is dat bij deze film niet zo erg.

    Heb jij toevallig nog suggesties voor films die je hiermee zou kunnen vergelijken. Que montage en camerawerk etc.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    wat is plt?
    Plt = plot
    Lijkt me...
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  8. #8

    Standaard

    ahja, zou best wel es kunnen ja

    Ik heb es gekeken wat voor versies er zijn van PI, maar ze zijn allemaal hetzelfde. Stereo geluid

    Bij Splash is ie 7,99 pond (ong. 12,5 euro) Is volgens mij de goedkoopste...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    wat is plt?
    Plt = plot
    Lijkt me...
    lijkt mij ook..

  10. #10

    Standaard

    [quote="Sicco"]
    wat is plt? klinkt wel goed moet ik zeggen, toch maar es naar op zoek dan. Hoewel ik niet echt van zwart-wit houd, maar misschien is dat bij deze film niet zo erg.
    quote]

    Clerks. en Schindler's List zijn ook geweldige films in zwart/wit. .. En dan heb je ook nog Pleasantville die van z/w wereld naar kleur gaat in stapjes... geweldig.

  11. #11

    Standaard

    Grappig dat veel mensen het werk van Aranofsky zo goed vinden. Van Requiem For A Dream werd ik depressief en van Pi kreeg ik hoofdpijn. Ik snap werkelijk niet wat men hier zo goed aan vindt . Al wat ik zie in beide films zijn veel technische kunstjes maar verder ... Smaken verschillen gelukkig (beide films zijn waarschijnlijk te modern voor mij ).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  12. #12

    Standaard

    LET OP!!! Dit is een verslag dus er kunnen spoilers in zitten.

    Van de week heb ik samen met Memento Limited Edition, Requiem For A Dream D.C. ontvangen. Kon de film relatief goedkoop erbij bestellen en dit dan ook gedaan. Kon de film alleen van de verhalen en die waren over het algemeen erg positief.

    Ik de film aangezet en kwam erachter dat er totaal geen ondertiteling bij zit, maar gelukkig was de film erg goed om te volgen zo zonder subs.

    Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de film.

    Het verhaal begint met de introductie van de hoofdpersonen. We zien hoe een aan drugsverslaafde zoon de televisie weghaalt bij zijn moeder die alleen is. Zijn vader is overleden en zijn moeder woont alleen. Bij het weghalen van de televisie praat hij nog op zijn moeder in (die zich opgesloten heeft in een kast) en hier zien we al buienwisselingen bij de zoon. Dan weer lief en dan weer boos en agressief. Samen met een vriend brengt de zoon (Harry) de televisie naar een heler en ze krijgen geld zodat ze weer wat kunnen scoren. Later gaat de moeder de televisie weer ophalen bij de heler. Waaruit blijkt dat dit al heen lang gebeurt. De heler zegt er wat van tegen de moeder, maar die wil het allemaal niet onder ogen zien.

    Dan krijgt de moeder een telefoontje dat ze op de televisie kan komen. Ze krijgt een formulier toegestuurd en als ze deze terugstuurd dan heeft ze kans dat ze op de televisie komt. Dit is voor haar heel belangrijk, ze gaat er al van uit dat ze zeker op de televisie zal komen. Ze wil haar rode jurk aan die haar overleden man zo mooi vondt. Dit is echter al zoveel jaar geleden, dat ze deze niet meer aankan. Dan begint ze met afvallen. Dit houd ze niet vol, maar dan komt een buurvrouwtje met de naam van een dokter die haar wel kan helpen. Ze krijgt maaltijd vervangende pillen. En dan beginnen we haar verhaallijn ook te volgen met het gevecht tegen de kilo's.

    Wat is nou het mooie van deze film?
    Het mooie zit hem in het brengen van de verhalen. Darren Aronofsky weet de geestelijke verstrooidheid van de mensen te verfilmen. Hij brengt de verhaal ruw zoals ze zijn. Je beleeft hun gevecht, elke karakter hun eigen gevecht om alles weer onder controle te krijgen, om grip te krijgen op hun leven, maar tevergeefs.

    Ook is mooi in beeld gebracht de liefde tussen Harry en zijn vriendin Marion. Je ziet hun liefde is echt en puur. Ze houden van elkaar zoals ze zijn, maar langzaam dringt de drugsverslaving zich in de verhouding. De goedheid van Harry en de goedheid van Marion. Door de verslaving en door de armoede komen er ruzies en confilicten. En om deze problemen op te lossen slaan ze een verkeerde weg in, maar in hun gedachten, hun wereld is er maar een weg. En aan het einde van de film zie je dat hun verhouding verbroken is en dat alles fout loopt. Harry heeft nu echt Marion nodig, maar hij heeft haar al zoveel pijn gedaan, dat ze hem los heeft gelaten en dat ze haar eigen hel ingaat.

    Het einde van de film is ook geen einde. We stoppen met het volgen van hun leven, maar dit gaat gewoon verder. En de toekomst ziet er slecht uit. Wanneer de film stopt voel je je rot. Een naar gevoel zit in je. De gedachten aan hun levens. Waarom, waarom moet het zo lopen.

    Dat is de kracht van deze films. Het sleept je mee in de levens van de personen. En na afloop voel je je rot omdat het leven niet eerlijk is. Je ziet dat de karakters goed zijn, puur en lief. Maar door persoonlijke drama's zijn ze verslaafd geraakt en hebben ze hun grens niet gezien. En zijn ze zo kapot gegaan. En hun leven stelt niks meer voor.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rutger
    Wanneer de film stopt voel je je rot. Een naar gevoel zit in je. De gedachten aan hun levens.

    Dat is de kracht van deze films. Het sleept je mee in de levens van de personen. En na afloop voel je je rot omdat het leven niet eerlijk is. Je ziet dat de karakters goed zijn, puur en lief. Maar door persoonlijke drama's zijn ze verslaafd geraakt en hebben ze hun grens niet gezien. En zijn ze zo kapot gegaan. En hun leven stelt niks meer voor.
    Mooi verwoord!! Zo ervaarde ik de film na afloop ook.
    Robbie Three-Star Trader +55

  14. #14

    Standaard

    Dit is inderdaad een waanzinnige film.
    De r1 versie heeft wel een extra meer vergeleken met de andere uitgaves. Naast director's commentary bevat deze disc ook cinematographer's commentary. En die is best wel interessant! Enige nadeel is dat deze r1-uitgave geen enkele vorm van ondertiteling heeft.

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Inderdaad een wereldfilm. Niet echt gangbaar en daardoor erg "onderschat". Terwijl je voor een zacht prijsje een juweel van een film in je collectie kan hebben.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Echt een wereldfilm!
    Jup, vind ik ook maar 't is niet echt een film om gezellig eens met vrienden te gaan kijken. Heb je zin in een vrolijke avond, kies dan maar voor wat anders

    Damn, ik was na afloop van deze film echt flink van de kaart, ben toen maar meteen naar bed gegaan...

    Kent iemand misschien nog meer films die ongeveer hetzelfde met je doen? Dus zoveel indruk maken dat je hele humeur er van omslaat?

  18. #18

    Standaard

    Je hoort er zo krankzinnig veel goede verhalen over. Ook al is het een hele trieste film, een hele harde film, ik denk dat ik deze toch eens wil proberen te scoren. Hij moet geweldig zijn heb ik onderhand al begrepen .
    Trouwens goede samenvatting van het verhaal zo . Weet ik ook waar de film overgaat, en ben ik nog meer overtuigd van het feit dat ik deze film wil hebben

    Hoe zien de verschillende uitvoeringen eruit? Zijn er nog mooie releases van? Dus bv met een digipack, of een leuke kartonnen sleeve eromheen?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer

    Hoe zien de verschillende uitvoeringen eruit? Zijn er nog mooie releases van? Dus bv met een digipack, of een leuke kartonnen sleeve eromheen?
    Volgens mij niet.

    Er is een Requiem For a Dream UK versie, die geen DTS heeft.

    Een Requiem For a Dream Director's Cut Regio 1. Wat dat inhoudt weet ik niet precies (of het verschilt met de UK of NL versie)

    En een Requiem For a Dream NL Versie, die wel DTS heeft. Trouwens een prima release naar mijn mening.

    Overige regio's of landen weet ik niet.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb de regio 1 director's cutversie en die zit gewoon in een normale keepcase. Deze versie heeft geen DTS, maar wel een extra audiocommentaar (van de director of photography Matthew Libatique). De rest van de extra's zijn hetzelfde. Ik weet niet hoe het boekje (met scene-index etc) eruit ziet van de andere versie's, maar het bijbehorende boekje van de regio 1 versie is een uitvouwbaar 'postertje' met foto's, quotes en wat info over de film.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #21

    Standaard

    Bij de regio 2 NL versie zit er gewoon een papiertje in met aan de voorkant de voorkant van de hoes en aan de achterkant de hoofstukindeling.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  22. #22

    Standaard

    Hmm, volgens Rewind zijn de laatste R1 en de Nederlandse R2 even goed.


    http://www.dvdcompare.net/comparison...ge.php?fid=775
    [/b]
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Ik heb onlangs zowel de R2 UK versie en de R2 NL versie aangeschaft. De optimale combinatie: audiocommentaar en dts! :wink:

    Bij de Bijenkorf in Arnhem kon ik de NL versie voor 3 euro krijgen aangezien ze het orginele hoesje kwijt waren. Ik net daarvoor de UK versie had gekocht, maar voor zo weinig geld doe ik de NL versie er ook maar ff bij.

  24. #24

    Standaard

    Dit is gewoon DE film die ik mijn dochter laat zien als anti drugs film als ze oud genoeg is! (7,5 maanden vind ik nog iets te vroeg )

    Er zit simpelweg geen greintje humor in deze film en valt gewoon rauw op je dak.
    Het feit dat je gewoon vergeet dat je een film zit te kijken zegt een hoop over de kwaliteit van de film.

    Meesterwerk IMHO. En idd de Nederlandse uitvoering is een zeer goede release en doet geloof ik voor geen andere release onder.

  25. #25
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Ik heb onlangs zowel de R2 UK versie en de R2 NL versie aangeschaft. De optimale combinatie: audiocommentaar en dts! :wink:

    Bij de Bijenkorf in Arnhem kon ik de NL versie voor 3 euro krijgen aangezien ze het orginele hoesje kwijt waren. Ik net daarvoor de UK versie had gekocht, maar voor zo weinig geld doe ik de NL versie er ook maar ff bij.
    Zijn deze twee versies niet (nagenoeg) identiek aan elkaar? Op DTS na (alleen op de Nederlandse versie) hebben ze allebei audiocommentaar van de regisseur en dezelfde extra's als ik me niet vergis. Verder schijnt de Engelse versie een slecht moment te hebben gekozen voor de laagwisseling.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •