Pagina 16 van 40 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 1000 worden weergegeven.

Discussie: MediaMarkt Algemeen

  1. #376

    Standaard

    Waarom nooit eens geen actie 2+1 zoals in de Nederlandse Saturns vorige week.

  2. #377

    Standaard

    Omdat er zo goed als geen concurrentie is, dus waarom zouden ze dan...

    In de Saturn op de Meir is het al een hele week 2+1 gratis, omdat de winkel eind deze week sluit... Echter heeft men vlak voor deze actie gewoon 3/4de van de schappen leeggemaakt en naar andere media markt filialen verzonden.

  3. #378

    Standaard

    Ik heb voor de eerste keer een bluray via de webshop besteld (was erg goedkoop t.o.v. de winkels en Bol). Gisteren besteld en vandaag netjes binnen (zoals ook vermeld bij het artikel). De eerste kennismaking met de webshop is dus in orde.

  4. #379
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Even wat off-topic - fotocamera - berichten een eigen topic gegeven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #380

    Standaard

    Vanaf vandaag springen de prijzen bij de Media Markt op en neer

    donderdag 6 februari 2014

    Vanaf vandaag zullen de prijzen in de winkels van de Media Markt voortdurend kunnen veranderen. De winkelketen wil per se voor ieder artikel de goedkoopste aanbieder in Nederland zijn. Om snel te kunnen reageren als elders de prijzen lager worden (of hoger) zijn in de filialen van de keten elektronische prijsschermpjes geplaatst. De prijs die daar wordt getoond kan van afstand worden veranderd.

    Het bedrijf zal voortdurend de eigen prijzen vergelijken met de prijzen van 4 onlineprijsvergelijkingssites. En de prijzen in de winkels aanpassen zodra daar reden voor is. Dat kan een prijsverlaging zijn, als het product elders goedkoper is, maar dan kan ook omhoog zijn, als Media Markt al de goedkoopste is. Het kan dus zijn dat je nu een ander bedrag betaalt voor je breedbeeld tv dan over een uur. “We willen de klant het vertrouwen geven dat hij nooit teveel betaalt, zonder dat hij dat zelf moet uitzoeken”

  6. #381

    Standaard

    Dat klinkt goed.
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  7. #382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MvdS Bekijk bericht
    Dat klinkt goed.
    Dat klinkt goed, maar het is wachten op problemen bij de kassa. Je krijgt dan van die mensen die erop staan dat ze hetzelfde betalen als een vriend een dag geleden (oid). En gaat Mediamarkt daar dan aan toegeven als de prijs net weer omhoog is geschroefd? Ze willen de klant het vertrouwen geven dat ze nooit teveel betalen, maar ik denk dat mensen het zo gaan opvatten dat ze dat juist wel doen omdat een dag ervoor de prijs lager was.

  8. #383

    Standaard

    Je kan dus bij de kassa onaangenaam verrast worden, als het artikel tussen uit schap pakken en afrekenen duurder is geworden, en bewijzen dat je gelijk hebt wordt moeilijk.

  9. #384

    Standaard

    Het lijkt me dat het bordje bij het produkt leidend is. Als die prijs geloofwaardig is en ze willen bij de kassa een hogere prijs dan heb je recht op de eerstgenoemde prijs. Of je het krijgt is natuurlijk een tweede maar zegt dan veel over de klantvriendelijkheid. Ik heb in het verleden bij Blokker zo een dvd goedkoper gehad.

  10. #385

    Standaard

    Foto maken met datum eronder op moment van aankoop?

  11. #386

    Standaard

    Ze gaan vast niet vaak prijzen verhogen tijdens openingstijden en anders zal het vast wel op het display komen te staan hoe lang de klant nog heeft om het artikel voor de lagere prijs aan te schaffen. Ik ben toch niet gek
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ze gaan vast niet vaak prijzen verhogen tijdens openingstijden en anders zal het vast wel op het display komen te staan hoe lang de klant nog heeft om het artikel voor de lagere prijs aan te schaffen. Ik ben toch niet gek
    Als ik RTLnieuws hoor dan vrees ik hogere prijzen. Ze hebben Amazon als voorbeeld genoemd. Daar verhogen ze tijdens de lunchpauze tijdelijk de prijs. En sommige hotelsites verhogen de prijzen als je met een Apple surft. De gedachte is dat je dan meer te besteden zou hebben.

  13. #388

    Standaard

    Ik zag vandaag een reclame van Media Markt waarin ze aangeven te gaan werken met elektronische prijskaartjes, waarbij ze gelijk de prijzen kunnen aanpassen, dus ook tijdens openingstijden. Dynamic pricing, noemen ze dat.

    Ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen met de honderden films en series die daar staan, die toch veelal een individuele prijs hebben.

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik zag vandaag een reclame van Media Markt waarin ze aangeven te gaan werken met elektronische prijskaartjes, waarbij ze gelijk de prijzen kunnen aanpassen, dus ook tijdens openingstijden. Dynamic pricing, noemen ze dat.

    Ik ben benieuwd hoe ze dat willen doen met de honderden films en series die daar staan, die toch veelal een individuele prijs hebben.
    Ik denk dat het geen betrekking heeft op CD's, DVD's, Blu-ray's en Games, maar meer op consumenten electronica.

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht

    Het bedrijf zal voortdurend de eigen prijzen vergelijken met de prijzen van 4 onlineprijsvergelijkingssites. En de prijzen in de winkels aanpassen zodra daar reden voor is. “We willen de klant het vertrouwen geven dat hij nooit teveel betaalt, zonder dat hij dat zelf moet uitzoeken”
    Ik vraag me af of ze ook de prijzen van de enkel online winkels gaan meenemen, tot nu toe werden deze uitgesloten dacht ik.
    Ze zullen dus alleen met de prijs mee gaan van vaste winkels als BCC, Expert, Modern, enz.

    “We willen de klant het vertrouwen geven dat hij nooit teveel betaalt, zonder dat hij dat zelf moet uitzoeken" zou je beter kunnen omschrijven als “We willen de klant het vertrouwen wekken dat hij nooit teveel betaalt, zonder dat hij dat zelf moet uitzoeken", er zit natuurlijk een goed geoliede marketingmachine achter dit soort acties en hun doel is echt niet om de klant te plezieren.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik vraag me af of ze ook de prijzen van de enkel online winkels gaan meenemen, tot nu toe werden deze uitgesloten dacht ik.
    Ze zullen dus alleen met de prijs mee gaan van vaste winkels als BCC, Expert, Modern, enz.

    “We willen de klant het vertrouwen geven dat hij nooit teveel betaalt, zonder dat hij dat zelf moet uitzoeken" zou je beter kunnen omschrijven als “We willen de klant het vertrouwen wekken dat hij nooit teveel betaalt, zonder dat hij dat zelf moet uitzoeken", er zit natuurlijk een goed geoliede marketingmachine achter dit soort acties en hun doel is echt niet om de klant te plezieren.
    Dit staat nog op mediamarkt.nl. Ze gaan dus ook meer met de prijzen van o.a bol.com en wehkamp.


    Door onze digitale prijskaartjes en ons automatische pricing systeem zorgen we ervoor dat we onze belofte “Wij willen dat onze klanten nooit te veel betalen” nog beter kunnen waarmaken. Helaas hebben we nog niet voor al onze producten digitale prijskaartjes zoals bijv. voor accessoires en cd/dvd/games. Voor deze producten houden we natuurlijk de prijs ook zo actueel mogelijk door ze te vergelijken met onze 25 grootste concurrenten. Wanneer het niet actueel is passen we de prijs voor u gelijk aan.
    Dankzij onze digitale prijskaarten maken we onze belofte om u nooit te veel te laten betalen elke dag weer waar. Onze prijzen worden namelijk elke ochtend automatisch opnieuw vastgesteld en naar onze winkels en webshop verzonden. Dit gebeurt op basis van alle online prijzen van onze concurrenten op de verschillende prijsvergelijkers. Ook voor producten waarvoor we nog geen digitale prijskaarten gebruiken, dvd’s en games bijvoorbeeld, wordt de prijs zo actueel mogelijk gehouden. De prijzen van deze artikelen worden vergeleken met onze 25 grootste concurrenten, en indien nodig direct aangepast. Of u dus een computer of cd’tje koopt: bij Media Markt betaalt u nooit te veel!
    Bekijk de lijst met concurrenten waarvan wij de prijzen in de gaten houden.

    BCC Phone House Harense Smid
    Bol My com Apple store
    Wehkamp Kijkshop.nl Sony store
    Dixons Bijenkorf Lenco
    EP V&D JBL
    Expert Bart Smit Dell store
    Paradigit Halfords Harman/kardon
    Scheer en Foppen Intertoys
    Coolblue Blokker
    De kleine lettertjes

    De lijst met 25 concurrenten is gebaseerd op een aantal door ons vastgestelde kenmerken zoals o.a.: landelijke speler, bekend merk, meer dan 25 winkels, multichannel, fabrikanten webshops, aangevuld met de grootste online spelers in de elektronica markt in Nederland. Alle prijzen worden gebaseerd op de online prijzen van deze concurrenten.

  17. #392

    Standaard

    Bol en Coolblue had ik al wel verwacht als uitzondering maar shops al Redcoon, Bobshop, Plasmadiscounter, en vele andere shops, die zich inmiddels hebben bewezen en bertouwbaar zijn, worden dus uitgesloten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #393

    Standaard

    Redcoon is al van de mediamarkt, ze sluiten Saturn ook uit dus dat is wel logisch. Ach koop toch liever bij Bobshop en Plasmadiscounter. De mediamarkt kom ik toch alleen maar bij hoge uitzondering.

  19. #394

    Standaard

    Was me niet eens opgevallen dat Saturn ontbreekt in de lijst .
    In hun kleine lettertjes hebben ze die vakkundig uitgesloten : De lijst met 25 concurrenten is gebaseerd op een aantal door ons vastgestelde kenmerken zoals o.a.: landelijke speler, bekend merk, meer dan 25 winkels, multichannel, fabrikanten webshops, aangevuld met de grootste online spelers in de elektronica markt in Nederland. Alle prijzen worden gebaseerd op de online prijzen van deze concurrenten.
    mocht er een klant de vraag stellen waarom ze niet met Saturn de prijs vergelijken hebben ze dus hun antwoord klaar dat deze geen 25 vestigingen heeft.

    Die enkele keer dat ik bij een MM of Saturn binnenloop is ook enkel om bijvoorbeeld 4K en Oled te bewonderen, het is een ideale etalage voor fabrikanten om hen nieuwste technieken te tonen.
    Kopen doe ik er zelf nooit meer, kies en gun het dan ook liever een goede webwinkel.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Was me niet eens opgevallen dat Saturn ontbreekt in de lijst .
    In hun kleine lettertjes hebben ze die vakkundig uitgesloten : De lijst met 25 concurrenten is gebaseerd op een aantal door ons vastgestelde kenmerken zoals o.a.: landelijke speler, bekend merk, meer dan 25 winkels, multichannel, fabrikanten webshops, aangevuld met de grootste online spelers in de elektronica markt in Nederland. Alle prijzen worden gebaseerd op de online prijzen van deze concurrenten.
    mocht er een klant de vraag stellen waarom ze niet met Saturn de prijs vergelijken hebben ze dus hun antwoord klaar dat deze geen 25 vestigingen heeft.
    Ik denk eerder dat dat is omdat zowel Media Markt als Saturn onder hetzelfde elektronicaconcern vallen, nl.: Media-Saturn Holding, die weer onder de Metro Group valt.

    En Media Markt en Saturn zijn natuurlijk ook in Duitsland en Belgie ruim vertegenwoordigd he?

    "Media-Saturn-Holding GmbH is a German corporate group comprising consumer electronic retailers Media Markt and Saturn and online retailer Redcoon. The group is a wholly owned subsidiary of Metro AG.
    As of 2011 the group had a total of approx. 900 Media Markt and Saturn stores, which generated net sales of 20.794 billion Euros."
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 08-02-2014 om 15:16

  21. #396

    Standaard

    Natuurlijk is dat omdat Saturn onder het zelfde concern vallen (lees je eigenlijk wel voorafgaande posts), maar de gemiddeld Nederlander weet niet dat Saturn en MM eigenlijk het zelfde bedrijf is, en dat willen ze bij MM natuurlijk wel zo houden.

    Om zich bij eventuele vragen, waarom Sarturn niet wordt meegenomen in de prijsvergelijking, in te dekken hebben ze in hun voorwaarde opgenomen dat winkels met minder 25 vestigingen kunnen worden uitgesloten.
    Ze gaan de klant natuurlijk niet vertellen wat de ware rede is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  22. #397

    Standaard

    Deze manier van herprijzen iedere dag (?) lijkt me toch een enorm omslachtige en tijdrovende werkwijze. Ik ga er dan wel van uit dat ze dat maar 1x per dag doen (aan het begin van de dag). En als nu blijkt dat ze een product veel te goedkoop aanbieden t.o.v. de concurrenten, ga ze dan ook de prijs ervan omhoog gooien? En krijgen we nu in alle vestigingen dezelfde prijzen of hou je dat idiote prijsverschil per vestiging? Ik blijf het een vreemde actie vinden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #398

    Standaard

    Vandaag in Brussel geweest en daar even de Media Markt bezocht. Wat een topwinkel! Daar kan MM NL nog een puntje aan zuigen. Een hoop special en limited edition dvd en blu-ray's, veel import uit Frankrijk en de UK en ook nog eens een redelijk uitgebreide gamesectie. Ik liep gelijk tegen een film aan waar ik al tijden naar op zoek was (Crying Freeman Limited Edition). Ik ga zeker nog een keer terug. Ik was in nl. gezelschap, dus om daar een uur te blijven hangen is ook zo aso.

  24. #399

    Standaard

    Nog even wat kwijt over MM Den Haag centrum, niet zo zeer film gerelateerd maar zegt wel veel over de kennis van de medewerkers en hun betrokkenheid.
    Mijn zoon had gespaard voor Nintendo 3DS en had gezien dat die in de aanbieding waren voor €128,- bij de MM.
    Wij er naar toe, staan er drie prijskaartjes, van €128,- €166,- en €169,95 met alledrie exact dezelfde omschrijving.
    Wij een van de 3DS met ompakking gepakt en naar de scanner. Artikel onbekend.
    Wij vragen aan een medewerker en die zegt zonder blikken of blozen dat de 3DS die wij in ons handen hebben €166,- kost en dat de versie van €128,- uitverkocht is.
    Wij denken, dat is raar want wat is dan het verschil aangezien de drie prijskaarten echt identieke informatie geven?
    Dus een andere medewerker gevraagd. Die scant en zegt, deze kost €166,-. OK, maar waarom dan? Er zijn 3 verschillende prijskaarten met dezelfde omschrijving maar een andere prijs.
    Toen zou de 3DS een 3DS XL zijn maar we wisten de medewerker ervan te overtuigen door de doos voor te lezen dat dat niet het geval was.
    Toen was het een speciale kleur (Arctic White) maar op het prijskaartje van alledrie staat gewoon wit. Ook op het prijskaartje van €166,-
    Uiteindelijk liep de jongeman (of puber eigenlijk) mee naar het vak en bekeek de prijskaartjes.
    En toen snapte hij het ook niet meer. Gelukkig maar want toen voelde ik me ook een stuk beter omdat ik het niet snapte. Ik was dus niet de enige.
    Hij ging dus maar even zoeken naar de supervisor van dit deel van de winkel maar wat een verrassing, die kon hij niet vinden.
    Wat hij wel kon vinden was een Nintendo 3DS in het zwart voor €128,-, gewoon uit het magazijn.
    Dus, afgezien van het feit dat niemand ons kon vertellen waarom er drie verschillende prijskaarten met exact dezelfde omschrijving en ons was verteld dat de 3DS van €128,- was uitverkocht bleek er toch wel een te zijn. Mijn zoon blij, ik blij en snel betaald en de winkel uit. Wederom een ervaring rijker. En een Nintendo 3DS voor €128,-.

  25. #400

    Standaard

    Vandaag de Blu ray Steelbook ''Machete Kills'' binnengekregen van MM.

    Ditmaal niet in een Bubbeltjes envelop, maar in een grote doos met luchtkussentjes.

    Ik weet niet hoelabng ze dat al zo doen, maar da's toch stukken beter dan in die bubbel enveloppen

Pagina 16 van 40 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •