Pagina 18 van 40 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 1000 worden weergegeven.

Discussie: MediaMarkt Algemeen

  1. #426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ben gisteren nog even de Media Markt Amsterdam Arena binnengelopen. Hebben ze daar de hele DVD- en Blu-ray afdeling overhoop gehaald en nu alles door elkaar heen gezet. Weliswaar staat alles nog op genre bij elkaar (hoewel zo'n indeling altijd discutabel blijft), maar DVD's en Blu-ray's staan nu door elkaar heen. Gelukkig nog wel op alfabetische volgorde. Alleen de 3D Blu-rays hebben nog een eigen vak. Maar het geheel oogt nu erg rommelig en onprofessioneel. En als je alleen maar in Blu-ray's geïnteresseerd bent, zoek je je nu wezenloos. Dit schijnt tegen de wil van het personeel van hogerhand zo besloten te zijn. Een medewerker die ik er op aansprak gaf aan er ook niet gelukkig mee te zijn en had al van meer klanten klachten hierover gehad. Echt een domme actie van deze MM-vestiging, als je het mij vraagt.
    Van Media Markt een reactie ontvangen dat het hier om een testopstelling gaat die inderdaad van hogerhand is opgelegd en die aan het einde van deze maand geëvalueerd wordt. Hierbij zullen ook reacties en ervaringen van klanten (en personeel?) meegenomen worden in de beoordeling. Of men zal besluiten om deze rommelige en onhandige indeling weer terug te draaien, moet dus nog even afgewacht worden. Maar wat mij betreft mogen ze daar vandaag al mee beginnen. .
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #427

    Standaard

    Op 23 oktober a.s. opent de Media Markt Ekkersrijt, of zoals ze zichzelf noemen Media Markt Eindhoven Ekkersrijt, in Son en Breugel.

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/ei...kkersrijt.html

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Op 23 oktober a.s. opent de Media Markt Ekkersrijt, of zoals ze zichzelf noemen Media Markt Eindhoven Ekkersrijt, in Son en Breugel.

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/ei...kkersrijt.html
    Ze hebben er al 1 in het centrum en er komt er ook 1 in Den Bosch. Over elkaar bijten gesproken. Maar dat is hetzelfde met Utrecht. Binnen 10 kilometer heb je 3x een MM (Wall, centrum en Nieuwegein).

  4. #429

    Standaard

    Gisteren naar de voormalige Saturn nu MM in Dordrecht geweest.
    Zeer pover aanbod en enorm hoge prijzen.
    De recente Disney classics lagen er bijvoorbeeld voor 19,99 Euro om maar een voorbeeld te geven.

  5. #430

    Standaard

    Dat was al zo toen ze nog Saturn waren. Ook toen waren de prijzen veel hoger dan bij andere vestigingen en het aanbod zeer karig. Ik ben elke week voor mijn werk in Dordrecht en loop heel soms even binnen, maar meestal neem ik niet eens de moeite. Typisch voorbeeld van een winkel die eigenhandig de DVD en BD verkoop de nek omdraait.

  6. #431

    Standaard

    Electronicaketen Media Markt is van plan om minder nieuwe vestigingen te openen en meer in te zetten op online verkoop. Dat zegt topman van moederbedrijf Media-Saturn Pieter Haas woensdag in de Süddeutsche Zeitung. Volgens hem kan in een modern bedrijf de handel vanuit een fysieke winkel niet meer leidend zijn.

    "We schroeven het tempo terug, omdat we inmiddels overal goed zijn vertegenwoordigd", zegt Haas in de Duitse krant. Hij ziet nog wel kansen voor nieuwe fysieke filialen in Rusland, Turkije en enkele plaatsen in Duitsland. "Natuurlijk zullen we ook nog wel wat filialen sluiten of verhuizen. Onder de streep worden het er de komende jaren niet meer en niet minder."

    Media-Saturn wil de komende drie jaar online groeien, zodat tien procent van de omzet ongeveer daaruit komt. "Dat zou genoeg moeten zijn om ook online een leidende rol te spelen." Het concern haalt nu ongeveer zeven procent van de omzet uit de webwinkel. Van de totale elektronicamarkt in Duitsland wordt twintig procent al online gekocht.

    Volgens Haas zal Media Markt er minder voor gaan kiezen om prijsleider te zijn. "De markt is veranderd en een fysieke speler kan niet meer de goedkoopste zijn. We hebben namelijk andere kosten dan een pure online verkoper."

    Media Markt en Saturn hebben wereldwijd 980 vestigingen in zestien landen. De totale omzet bedroeg vorige jaar meer dan twintig miljard euro. Media Markt heeft in Nederland 45 vestigingen, waaronder de recent tot Media Markt omgebouwde vestigingen van Saturn.
    Fok.nl

    Nogal een lachwekkend strategie als je het mij vraagt.

  7. #432

    Standaard

    http://www.nu.nl/economie/3903694/me...en-openen.html stukje over de MM.

    Vooral dit ligt dan in lijn met jullie bevindgingen ''Volgens Haas zal Media Markt er minder voor gaan kiezen om prijsleider te zijn. "De markt is veranderd en een fysieke speler kan niet meer de goedkoopste zijn. We hebben namelijk andere kosten dan een pure online verkoper."

  8. #433

    Standaard

    Niet elke titel is online te vinden, beetje raar als je een leidende rol wil spelen.

  9. #434

    Standaard

    Ze zeggen ook, wil gaan spelen dus dan zal de online store wel aangepast worden en meer content toegevoegd worden. Als ze goedkoper zullen gaan zijn dan bol.com, dan zou het zomaar kunnen lukken. Bol.com is vrij duur, maar verkoopt veel dus die klanten zouden dan zomaar over kunnen gaan stappen. Ik in ieder geval wel, ook al koop ik nauwelijks iets bij Bol.

  10. #435

    Standaard

    Dan mogen ze hun website wel eens onder handen nemen. Nog nooit zo'n gebruikersonvriendelijke site gezien.

    En er kan ook nog wel het één en ander verbeteren aan de online verkoop en klantvriendelijkheid, volgens de shopreviews van Tweakers.

  11. #436

    Standaard

    En waar ik ook niet goed van word bij MM Eindhoven, is de telefoniste die de telefoon daar aanneemt.

    Dat duurt mega lang, en van dat wachten word je niet goed.

    En dan durven ze ook nog ''Hold the Line'' van TOTO te draaien, ja dat is dan wel weer erg toepasselijk .

    Gelukkig heb ik het directe telefoon nummer van de afdelingschef, dus word gelijk geholpen met een vraag.

    Want die troela wil je nog eens niet doorverbinden (als je al haar te pakken krijgt) met de afdeling als je een vraag hebt.

    Daarom ben ik blij dat ik nu tenminste een direct nummer heb, want aan de bereikbaarheid telefonisch mogen ze ook wel eens werken, en ook aan die behulpzaamheid.

    Want klanten zolang aan de lijn houden voordat ze eens opnemen (als ze dat al doen), is natuurlijk erg klantonvriendelijk mijn inziens.

  12. #437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Fok.nl

    Nogal een lachwekkend strategie als je het mij vraagt.
    In de zin van?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    En waar ik ook niet goed van word bij MM Eindhoven, is de telefoniste die de telefoon daar aanneemt.

    Dat duurt mega lang, en van dat wachten word je niet goed.

    En dan durven ze ook nog ''Hold the Line'' van TOTO te draaien, ja dat is dan wel weer erg toepasselijk .

    Gelukkig heb ik het directe telefoon nummer van de afdelingschef, dus word gelijk geholpen met een vraag.

    Want die troela wil je nog eens niet doorverbinden (als je al haar te pakken krijgt) met de afdeling als je een vraag hebt.

    Daarom ben ik blij dat ik nu tenminste een direct nummer heb, want aan de bereikbaarheid telefonisch mogen ze ook wel eens werken, en ook aan die behulpzaamheid.

    Want klanten zolang aan de lijn houden voordat ze eens opnemen (als ze dat al doen), is natuurlijk erg klantonvriendelijk mijn inziens.
    Ik heb al eerder op precies hetzelfde bericht van je gereageerd, dat komt natuurlijk omdat ze met klanten in de winkel bezig zijn en ze gewoon weinig tijd hebben voor mensen die bellen. Dat zie ik zo vaak vooral bij elektronica winkels terug, dat als je geholpen wordt en er wordt gebeld dat ze dan de telefoon niet opnemen. In de winkel zelf moet je ook wel vaak wachten op iemand die voor je is, dus eigenlijk snap ik dit niet zo, ze hebben geen callcenter bij de winkel...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #438

    Standaard

    Maar een half uur aan de lijn hangen voordat ze eindelijk eens opnemen vind ik ook niet kunnen.

    Natuurlijk hebben ze geen call centre, maar wat sneller zou wel mogen.

  14. #439

    Standaard

    Nee, is lekker als je daar in de winkel staat als je geholpen wordt en er wordt tussendoor telefoon opgenomen, ga lekker naar de winkel zou ik zeggen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Nee, is lekker als je daar in de winkel staat als je geholpen wordt en er wordt tussendoor telefoon opgenomen, ga lekker naar de winkel zou ik zeggen.
    Niet iedereen heeft een rijbewijs Pepijn.

    Als je vanaf mij met de scooter naar Eindhoven moet, ben je al gauw een 45 minuten verder, laat staan als je met de bus zou moeten.

    Of wat denk je als het heel slecht weer is? Dan is het fijn als je kunt vragen wat je wil weten, of dat hetgene bv op voorraad is, zodat je niet voor jan met de korte achternaam er naar toe gaat.

    Maar zeggen : ga lekker naar de winkel is niet altijd 1 2 3 gedaan hoor

  16. #441

    Standaard

    Bij de winkel moet je vaak ook een half uur wachten.

  17. #442

    Standaard

    Zo goed als Amazon uk is zal mm nooit worden.

  18. #443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Zo goed als Amazon uk is zal mm nooit worden.
    Dat is appels met peren vergelijken. Amazion is geen fysieke winkel. Daar kun je sowieso niet met je scootertje naar toe
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In de zin van?
    Het dikgedrukte.. in hoeverre willen ze met 10% online omzet een leidende rol gaan spelen? Dat kan dus alleen als je enorm gaat stunten met prijzen en service lijkt me.

  20. #445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Niet iedereen heeft een rijbewijs Pepijn.

    Als je vanaf mij met de scooter naar Eindhoven moet, ben je al gauw een 45 minuten verder, laat staan als je met de bus zou moeten.

    Of wat denk je als het heel slecht weer is? Dan is het fijn als je kunt vragen wat je wil weten, of dat hetgene bv op voorraad is, zodat je niet voor jan met de korte achternaam er naar toe gaat.

    Maar zeggen : ga lekker naar de winkel is niet altijd 1 2 3 gedaan hoor
    Dat is één van de nadelen als je in een dorp of kleinere stad woont, ze kunnen niet overal een winkel hebben. Ik snap wel dat het voor jou makkelijker is om te bellen, maar een winkel kan simpelweg geen personeel extra hebben om klanten via de telefoon te woord te staan en zeker een MM niet die 12 uur per dag geopend is, dus dan is het wachten als je belt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het dikgedrukte.. in hoeverre willen ze met 10% online omzet een leidende rol gaan spelen? Dat kan dus alleen als je enorm gaat stunten met prijzen en service lijkt me.
    Ok duidelijk, behalve of je ook bedoelt dat die 10% niet een leidende rol zou zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #446

    Standaard

    Het nut ontgaat me trouwens van een gesplitste prijsstrategie.

    Ik kocht bijvoorbeeld een half jaar geleden een Nestcafé Dolce Gusto. Het model in de winkel stond 79,95 euro, het model op de site stond 69,95 euro. Daar stond dan in groene grote letters "af te halen binnen 1 uur in Media Markt Antwerpen". Ik heb aan de verkoper dat laten zien en vroeg hem of ik nu echt die moest bestellen op de site, zodat hij dan die uit het rek moet halen en naar de service afdeling brengen voor afhaling, of dat hij mij gewoon die prijs kon geven. Zonder problemen heeft de verkoper een bon gemaakt om de online prijs te geven.

    Echter snap ik dus de redenering niet achter heel dit gedoe. De kosten voor MM zijn dezelfde als ik die online had besteld en af ging halen in een winkel, ze zijn zelfs groter want een werknemer ipv de koper haalt het toestel uit het rek en brengt het naar een bepaalde afhaaldienst.

    Nog zo een eigenaardigheid is dat bv. in Antwerpen je drie Media Markten hebt op enkele kilometer afstand (Wilrijk, Antwerpen, Schoten) en dat zij vaak verschillende prijzen hanteren. Ik begrijp dat ze zelfstandig worden geleid, maar dan nog. Ze kunnen bovendien in elke Media Markt wél zien wat een toestel of een DVD kost in alle andere Media Markten van het land. Ik zag bv. in Brussel een DVD box die ik niet meteen kon meenemen voor 10 euro minder, en vroeg in Antwerpen of ik hem voor die prijs kon kopen, en daar konden ze de prijs in Brussel zien, en dat oa ook de Media Markt in Roeselare die lagere prijs hanteerden. Ik heb dan wel die box tegen die lagere prijs gekregen ondanks dat het meer dan 30 km van het filiaal is, maar toch, dit is allemaal zo omslachtig en doet het vertrouwen dalen in die keten.

  22. #447

    Standaard

    Ik ben het met Raymond eens dat als je een groot bedrijf als Media Markt belt, je gewoon een telefonist(e) aan de lijn moet krijgen en niet iemand die in de winkel werkt. Als je een vraag over de voorraad hebt, moet de telefonist(e) gewoon in het voorraadsysteem kunnen kijken, net zoals de medewerkers dat kunnen. Wil je meer technische iof anderssoortige informatie waarvoor je wel een medewerker van de afdeling nodig hebt, dan zal hij/zij je moeten doorverbinden met één van de mensen op de werkvloer. Maar zelfs dat zou nooit langer dan een paar minuten wachten moeten kosten. Als ik wel eens bij de Media Markt kom dan krijg ik niet echt de indruk dat de rondlopende medewerkers het zo razend druk hebben met het helpen van klanten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik ben het met Raymond eens dat als je een groot bedrijf als Media Markt belt, je gewoon een telefonist(e) aan de lijn moet krijgen en niet iemand die in de winkel werkt. Als je een vraag over de voorraad hebt, moet de telefonist(e) gewoon in het voorraadsysteem kunnen kijken, net zoals de medewerkers dat kunnen.
    Er zijn ook winkelketens (o.a. Dixons en Bristol) waarbij je als klant zelf via internet kunt checken of het gewenste product in het filiaal van jouw keuze voorradig is.

  24. #449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Er zijn ook winkelketens (o.a. Dixons en Bristol) waarbij je als klant zelf via internet kunt checken of het gewenste product in het filiaal van jouw keuze voorradig is.
    Bij Mediamarkt zijn bv genoeg filmtitels niet online te vinden die wel in de winkel staan.

    Vind ik een slechte zaak.

  25. #450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Bij Mediamarkt zijn bv genoeg filmtitels niet online te vinden die wel in de winkel staan.

    Vind ik een slechte zaak.
    Dit komt omdat de MM online geen levertijden kent (tenzij handmatig aangemaakt) dus ze hebben het (staat op 24uur) of ze hebben het niet (en staat dus niet online).. slim is anders maar goed..

Pagina 18 van 40 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •