Pagina 40 van 40 EersteEerste ... 303637383940
De resultaten 976 tot 1.000 van 1000 worden weergegeven.

Discussie: MediaMarkt Algemeen

  1. #976

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Je zou denken dat 1080p nu wel de norm is.
    Ik denk het niet. Het gros van de mensen heeft nog steeds alleen maar een DVD-speler, als ze die al hebben. En vinden de kwaliteit van een DVD meer dan voldoende. Die mensen die dit forum bezoeken zijn nu eenmaal niet representatief voor de doorsnee Nederlandse (en Belgische) film- en televisiekijker.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik denk het niet. Het gros van de mensen heeft nog steeds alleen maar een DVD-speler, als ze die al hebben. En vinden de kwaliteit van een DVD meer dan voldoende. Die mensen die dit forum bezoeken zijn nu eenmaal niet representatief voor de doorsnee Nederlandse (en Belgische) film- en televisiekijker.
    Ik ken niemand meer met een dvd-speler. Ze hebben of een blurayspeler (een enkeling, die ze dan ook niet of nauwelijks nog gebruiken) of niks meer (streaming only). En in mijn extended social network in binnen- en buitenland ben ik de enige die een 4K-UHD-speler heeft.

    Maar dvd's worden inderdaad nog steeds meer verkocht dan blurays, laat m.i. vooral zien hoe weinig blurays er verkocht worden...

    Dus dat de MM zijn ooit grote fysieke-dragersafdeling verandert in een hoekje is niet de oorzaak, maar het gevolg van de ingestorte vraag naar deze filmdragers door de opkomst van streaming. Net als dat ze geen vhs-recorders, 4:3-tv's of minidiscspelers meer verkopen.
    Laatst aangepast door Oakey : 17-04-2023 om 08:24
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #978

    Standaard

    Mensen die in mijn omgeving een 4K/HDR toestel hebben is puur omdat zij hun 1080p scherm hebben moeten vervangen.Veel besef van resolutie hebben ze niet echt.
    De meeste mensen hebben nog eens het besef niet dat zij hun beeldverbeteraars aan hebben staan.

    Ach er zijn ook genoeg dingen in de wereld waar ik niets van weet.
    Laatst aangepast door jeroeni : 16-04-2023 om 14:49

  4. #979

    Standaard

    Toch zal het ook niet lang meer duren totdat ook Media Markt stopt met de verkoop van 4K/Blu-ray/DVD (en CD), in ieder geval in ons land. Omdat veel Nederlanders de beschikking (kunnen) hebben over zeer snel internet, zullen zij eerder hun toevlucht nemen tot de (spotgoedkope) streamingdiensten, in tegenstelling tot bijv. Duitsland en Engeland waar de internetinfrastructuur nog lang niet zover is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #980

    Standaard

    Het Eindhovens Dagblad heeft een artikel geschreven (alleen te lezen als je een premium account hebt) over het sluiten van de derde etage van de Media Markt in Eindhoven, maar in het artikel wordt met geen woord gerept over de entertainmentafdeling. Volgens het artikel stonden er namelijk voornamelijk spelcomputers en games op de etage.

    Volgens de Media Markt is dit gedaan omdat de klant van nu liever een overzichtelijke zaak heeft en dan een zaak met eindeloos veel roltrappen. Over die roltrappen gesproken: die staan al een tijd deels uit om het klimaat te sparen en dat is superirritant. Daar zijn ze niet voor gemaakt, dus graag zo snel mogelijk weer allemaal aan zetten. Probeer maar op een andere manier duurzaam te zijn.

    Er komt ook een detailhandeldeskundige aan het woord die de gang van zaken nogal amateuristisch vindt. Het ontbreekt de Media Markt aan visie en de service is er belabberd. Hij denkt ook dat de derde etage is gesloten omdat er niet genoeg omzet werd gedraaid. Dat vind ik een meer plausibele conclusie.

  6. #981

    Standaard

    Kwestie van tijd voordat de MM uit Nederland verdwijnt of sterk in aantal vestigingen daalt.

  7. #982

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kwestie van tijd voordat de MM uit Nederland verdwijnt of sterk in aantal vestigingen daalt.
    Inderdaad. Zo'n dozenschuiverwarenhuis op goede locaties en met meerdere verdiepingen is niet meer van deze tijd (veel te duur qua huur en personeel), daar hebben we de bol.coms, BCCs, Amazons en Coolblues voor, die veel goedkoper zijn en goede webshops hebben en een veel betere service (de slechte aftercare van MM is berucht). Die hebben soms ook winkels maar dat zijn kleine zaken die vooral als etalage dienen voor de webshop.

    Ik zal er ook niet rouwig om zijn want in Nijmegen zat er toch al geen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #983
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jullie hebben Gator! Vind ik 100× interessanter dan de MM.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Het Eindhovens Dagblad heeft een artikel geschreven (alleen te lezen als je een premium account hebt) over het sluiten van de derde etage van de Media Markt in Eindhoven, maar in het artikel wordt met geen woord gerept over de entertainmentafdeling. Volgens het artikel stonden er namelijk voornamelijk spelcomputers en games op de etage.

    Volgens de Media Markt is dit gedaan omdat de klant van nu liever een overzichtelijke zaak heeft en dan een zaak met eindeloos veel roltrappen. Over die roltrappen gesproken: die staan al een tijd deels uit om het klimaat te sparen en dat is superirritant. Daar zijn ze niet voor gemaakt, dus graag zo snel mogelijk weer allemaal aan zetten. Probeer maar op een andere manier duurzaam te zijn.

    Er komt ook een detailhandeldeskundige aan het woord die de gang van zaken nogal amateuristisch vindt. Het ontbreekt de Media Markt aan visie en de service is er belabberd. Hij denkt ook dat de derde etage is gesloten omdat er niet genoeg omzet werd gedraaid. Dat vind ik een meer plausibele conclusie.

  10. #985

    Standaard

    Ik lees hier toch regelmatig dat er in Nederland steen en been wordt geklaagd over de Mediamarkt. Wellicht is de bedrijfscultuur in Vlaanderen anders, want ik kan niets slechts zeggen over de Mediamarkten hier. Je krijgt er wél goede service, en het aanbod is vrij uitgebreid, toch in Wilrijk en Schoten. Het aanbod in Brugge is wel wat aan de povere kant, en met andere MM heb ik geen ervaring.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik lees hier toch regelmatig dat er in Nederland steen en been wordt geklaagd over de Mediamarkt. Wellicht is de bedrijfscultuur in Vlaanderen anders, want ik kan niets slechts zeggen over de Mediamarkten hier. Je krijgt er wél goede service, en het aanbod is vrij uitgebreid, toch in Wilrijk en Schoten. Het aanbod in Brugge is wel wat aan de povere kant, en met andere MM heb ik geen ervaring.
    Al een tijdje niet meer in Wilrijk geweest omdat je als klant zelf de BR moet scannen voor de prijs. Is dit nog steeds ?

  12. #987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Al een tijdje niet meer in Wilrijk geweest omdat je als klant zelf de BR moet scannen voor de prijs. Is dit nog steeds ?
    Is hier in de MM in Den Haag ook.

  13. #988

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Al een tijdje niet meer in Wilrijk geweest omdat je als klant zelf de BR moet scannen voor de prijs. Is dit nog steeds ?
    Ja, maar ik ga daarvoor gewoon het aan de ballie vragen want die scanners werken meestal niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #989

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ja, maar ik ga daarvoor gewoon het aan de ballie vragen want die scanners werken meestal niet.
    ok jammer. hopelijk komen ze terug met prijsetiketten

  15. #990

    Standaard

    Ik was afgelopen weekend voor het eerst in maanden weer eens in mijn lokale vestiging (Zwolle). Daar is de media-afdeling verhuist (het staat nu in de buurt van de games) en is de omvang van het aanbod verder teruggebracht: zowel de dvd's/blu-ray's als de cd's zijn teruggebracht tot 2 rekken ieder. En de prijzen blijven behoorlijk hoog.

    De tijd dat ik er om de dag even binnenliep voelt als heel lang geleden.

  16. #991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik ben vandaag naar de MM Eindhoven geweest om te kijken hoe de entertainmentafdeling er nu uit ziet en eerlijk gezegd viel het me mee. Ik had zoiets verwacht als in MM Arena (zie foto hierboven), maar het is wat uitgebreider (zie foto's hieronder). De 4K-titels staan echter oneerbiedig in een verrijdbaar rood rek waarin het lastig bladeren is. Hopelijk gaan ze dat nog veranderen.

    De afdeling is nu op de eerste etage. Daarnaast zijn nu de games te vinden. Op de plek waar de games stonden staan nu de televisies.





    Vandaag geweest en ik was in zo ingekrompen!

  17. #992

    Standaard

    Bij een dagje Antwerpen naar de MM op de Meir geweest, triester dan dat wordt het niet. Ik dacht even dat ik in de Aldi stond met al die dozen en pallets. Binnen 4 minuten stond ik weer buiten.

  18. #993

    Standaard

    Ik was vorige week voor het eerst in jaren weer eens in Heerlen, even de MM ingelopen en dat was echt het dieptepunt. 1 zo’n verrijdbare bak van 2m breed waar alles aan fysieke dragers in zat, cd’s, LP’s en dvd/bluray. Dat was alles. Aan fysieke dragers in in Zuid-Limburg geen behoefte meer. Zelfs vinyl maar 2 ondiepe bakjes (ter grootte van een LP).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #994

    Standaard

    Antwerpen was 15 jaar geleden al niks.

    Ik ben echter benieuwd hoe het in Brussel met de Media Markt is. Ook al 5 jaar niet meer geweest, maar daar hadden ze altijd wel fijne dingen staan.

    Utrecht kun je ook overslaan als je op film- en/of muziekjacht bent; Zelfde verhaal als Heerlen.

  20. #995
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ook in Duitsland niks in de mediamarkt, maar bij de Saturn zijn de afdelingen gewoon heel erg groot te noemen. Of ik nou in Keulen of Frankfurt kijk. Leek wel op Nederland heel vroeger. Evengoed niks gekocht, maar wel leuk om te zoeken tussen de titels.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #996

    Standaard

    Mediamarkt is de beste Coolblue-demo room die ik ken.

    Als ik op zoek ben naar een apparaat is het iedere keer weer raak: OF het product is niet op voorraad OF ze hebben het in een oncourante kleur dan wel net niet het juiste type. De inkopers van MM maken er een potje van.

  22. #997

    Standaard

    Nu was het al niet veel meer, maar hier bij de plaatselijke Mediamarkt is nu geen enkele DVD, Blu-ray, 4K, CD of LP meer te krijgen. Ik denk dat je er dan rustig van uit kunt gaan dat binnen nu en 2 jaar dat voor iedere Mediamarkt in Nederland gaat gelden.

  23. #998

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gamemaster Bekijk bericht
    Nu was het al niet veel meer, maar hier bij de plaatselijke Mediamarkt is nu geen enkele DVD, Blu-ray, 4K, CD of LP meer te krijgen. Ik denk dat je er dan rustig van uit kunt gaan dat binnen nu en 2 jaar dat voor iedere Mediamarkt in Nederland gaat gelden.
    Laat DVD Watcher het maar niet horen.

  24. #999

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Laat DVD Watcher het maar niet horen.
    Hahaha, inmiddels is DVD Watcher al overgestapt naar online aankopen, want in de MM vestiging in Eindhoven is het 100% niks meer. 2 van de 3 verdiepingen zijn dicht (Alleen die waar je binnenkomt is nog open). Ik schaf mijn aankopen dus online aan, voor betere/mooiere prijzen & kwalitatievere betere uitgaven. Natuurlijk zijn er mensen die zeggen: Koop lokaal, want dan support je de ondernemer!!! Dat snap ik, maar A: Dan moet je die mogelijkheid wel hebben van iets in de buurt & B: Voor mij zijn prijzen het belangrijkste, dus dan kom je sowieso al online uit. Want ben geen Dagobert Duck, al leek/lijkt het soms wel zo

  25. #1000

    Standaard

    Mediamarkt heeft eerst alles lokaal weggepest, en nu zijn ze zelf aan de beurt. Hoop dat ze binnenkort helemaal sluiten, zodat er misschien weer een markt ontstaat voor wat kleine ondernemers. De eerste platenzaken in eindhoven zijn alweer open.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 40 van 40 EersteEerste ... 303637383940

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •