De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lucía y el sexo (Sex and Lucia) [DVD]

    Lucía y el sexo (Sex and Lucia) [DVD]

    ‘Lucía y el sexo’ is een bijzonder stilistisch vormgegeven liefdesverhaal. Het verhaal van de vlucht van een jonge vrouw na een dramatisch ongeluk van haar vriend. Op een stil eiland laat zij de relatie de revue passeren om zo te ontdekken waarom de relaties ontspoorde.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik denk niet dat ik dit een mooie film ga vinden, ik laat hem dus ook maar staan in de videotheek. Of is er iemand die de film gezien heeft en wat vind je ervan?
    Welcome to... "The Family"

  3. #3

    Standaard

    Ik heb deze film gezien en ik vond het een zeer goede film. Ik had zelf al Los Amantes del Circulo Polar op DVD, maar nu gfa ik zeker de Medem box aanschaffen. Het mooie is dat de central thema's in alle films van Medem erg aanwezig zijn, ik doel hierbij op lotsbestemming en onvoorwaardelijke liefde.
    Ik vond de recentie erg mooi, kan me er helemaal in vinden. De lichteffecten, muziek en omgeving zorgfen dat het verhaal een diepe betekenins krijgt en hierdoor komt het thema mooi naar voren. Dit is athans mijn mening.

    Ik zou zeggen, deze moet je zien, maar je moet wel van Spaanse films en/of liefdes verhalen houden.

  4. #4

    Standaard

    Ik vond het een mooie film. (overigens in Spanje overladen met prijzen en nominaties) en ga deze zeker aan mijn collectie toevoegen.
    Schitterende fotografie, de flashback vertelwijze is nergens afgezaagd, de seks is misschien wat explicieter dan gebruikelijk maar nergens plat.
    Heb al geprobeerd deze via de ruilthread alhier te verkrijgen, maar is helaas niet gelukt. Dus maar gewoon naar de winkel toe.

    Overigens, leuk om eindelijk weer eens een recensie te lezen van een wat minder bekende/gangbare/filmhuis (take your pick...) film.

  5. #5

    Standaard

    Ik had hem woensdag al besteld, en ik ben zeer benieuwd.
    Nog even geduld dus.
    Everything, Everyone, Everywhere Ends.
    DVDProfiler 3.0

  6. #6

    Standaard

    Ik heb hem vandaag gekocht. Ga hem vanavond kijken. Zal morgen schrijven wat ik ervan vond!

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Geweldige film!!!

    2 weken geleden bij mediamarkt R'dam gekocht voor 20,-
    bij frs liggen ze voor 28,- dacht ik.
    Collectie van Tijs
    Mijn Cu2-Profiel
    ~Times like these call for a big lebowski~

  9. #9
    Ivo
    Guest

    Standaard

    Vreemd dat er filmgrain in het beeld te zien is aangezien de film op HD 1080/24p (video dus) is gedraaid.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivo
    Vreemd dat er filmgrain in het beeld te zien is aangezien de film op HD 1080/24p (video dus) is gedraaid.
    Clever!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivo
    Vreemd dat er filmgrain in het beeld te zien is aangezien de film op HD 1080/24p (video dus) is gedraaid.
    De film is niet rechtstreeks van de digitale bron op DVD gezet. De film is overgezet op 35 mm film, waarschijnlijk is dat als bron voor de DVD gebruikt.

  12. #12

    Standaard

    Mooie, maar (moet het wel vermelden) een aparte film. Ben meer gewend aan Hollywood films. Maar ik vind de Spaanse taal een mooie taal, dus dat helpt te over te bruggen om deze film te kijken.
    Film verdient zeker aandacht

    Een andere reden was van technische punt (om het zo te schrijven). Deze film was met de Sony HDW-F900 opgenomen. Steeds meer films worden met deze camera gemaakt. Blijft een geweldig ding.

    Wie Acrobat Reader heeft kan de brochure eens bekijken.
    http://www.sony.ca/hdcam/pdfs/HDWF900.pdf

    BTW: een andere camera DSR-PD150 (DV-CAM) wordt ook regelmatig gebruikt. O.a. Jackass (the movie).
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  13. #13

    Standaard

    Goed geschreven recentie Arnold. Deze stond al een tijdje op mijn lijstje maar ik ga hem binnenkort toch maar eens huren. Het verhaal klinkt heel intrigerend.

  14. #14

    Standaard

    Boeiende film met een apart verhaal. je moet alleen wel goed bij de les blijven want het verhaal is niet gemakkelijk. Maar de film zit zo goed in elkaar........
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    8) 8) 8)

    Fantastische film met magnafieke beelden, geen spijt dat ik hem gekocht heb een poos terug (GBP 5,99 bij play).
    Een film voor hen die van een goed verhaal en emoties houden en fenomenale filmopnames. Ik was erg verrast over de kracht van de Digitale camera.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  16. #16

    Standaard

    Gisteren weer eens gekeken. Dit is echt een prachtige film, een aanrader!!!!!!!
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  17. #17

    Standaard

    Geen slechte film maar naar mijn bescheiden mening inferieur aan de andere films van Medem. Kijk naar bevoorbeeld naar het hartverscheurende "Los amentes del circula polar" en je zal snel een groot niveauverschil bemerken.
    Ook "Tierra" is een absolute aanrader.
    Voor niet-medem-ingewijden is dit zeker een goede introductie tot zijn wereld, maar zoals ik dsu al zei, inferieur aan zijn andere films.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David Ausloos
    Geen slechte film maar naar mijn bescheiden mening inferieur aan de andere films van Medem. Kijk naar bevoorbeeld naar het hartverscheurende "Los amentes del circula polar" en je zal snel een groot niveauverschil bemerken.
    Ook "Tierra" is een absolute aanrader.
    Voor niet-medem-ingewijden is dit zeker een goede introductie tot zijn wereld, maar zoals ik dsu al zei, inferieur aan zijn andere films.
    Dit maakt mij wel nieuwsgierig naar zijn andere films. Ik moet er namelijk nog een aantal bekijken
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  19. #19

    Standaard

    Prachtige film vind ik dit. Wat een mooie beelden zeg! 6 januari komt er een nieuwe release uit van deze film en die ga ik zeker maar eens aanschaffen.

    Heb van Medem tot nu toe La Ardilla Rojas, Los Amentes del Circula Polar en Lucia y el Sexo gezien en was drie keer onder de indruk. Films van deze Spaanse regisseur zijn zeer de moeite waard, zeker voor de filmhuis liefhebbers. Ik ga binnenkort ook nog Vacas en Tierra kijken.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Prachtige film vind ik dit. Wat een mooie beelden zeg! 6 januari komt er een nieuwe release uit van deze film en die ga ik zeker maar eens aanschaffen.

    Heb van Medem tot nu toe La Ardilla Rojas, Los Amentes del Circula Polar en Lucia y el Sexo gezien en was drie keer onder de indruk. Films van deze Spaanse regisseur zijn zeer de moeite waard, zeker voor de filmhuis liefhebbers. Ik ga binnenkort ook nog Vacas en Tierra kijken.
    Ik heb tot nu toe alleen maar Lucia y el Sexo gezien en dat is inderdaad een fantastische film. Toch maar eens die andere films van Medem (die thuis op de plank liggen) gaan bekijken
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  21. #21

    Standaard

    Inderdaad een prachtige film! Mooie beelden en een goed verhaal! Zal zeker binnenkort wat ander werk van Medem gaan bekijken...
    Four-Star Trader (236)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Inderdaad een prachtige film! Mooie beelden en een goed verhaal!
    Helemaal mee eens!

  23. #23

    Standaard

    Een geniale film waar Medem nogmaals zjin talenten toont.

    De prachtige liefde tussen de personages wordt heel mooi weergegeven. De chronologie draagt ook zijn steentje bij aan het verhaal, en daarnaast is alles prachtig gefilmd en de passie is gewoon echt.

    Wel wat expliciete beelden mbt sex in de film. Ook dat is juist goed, veel beter dan in bijvoorbeeld hollywood films aar ze om de echte gebeurtenissen heendraaien of een dekentje voor alles leggen. Dan denk ik: behandel een ander thema. De sex wordt nergens echt hardcore ofzo, maar veel mensen vallen er blijkbaar over, persoonlijk vind ik het door en door triest

  24. #24

    Standaard

    Vandaag deze film gezien en ben ook onder de indruk. Zeer zeer mooi. Een film ook om vaker te zien om het verhaal nog beter te snappen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •