Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 98 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mooiste special effects in een film?

    Welke film heeft volgens jullie de mooiste of beste special effects die het verhaal echt ondersteunen of aanvullen?

    Ik vind bijvoorbeeld de special effects uit Terminator 2 nog steeds heel erg knap gedaan, zeker voor die tijd (1991).
    Of een recent voorbeeld : Samara uit The Ring die uit de televisie komt zetten...
    En natuurlijk elke scene waar Gollum in zit in The Two Towers.

    Welke zijn nog meer hoogtepunten?

    Mzzls. 8)
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  2. #2

    Standaard

    Ik wil niet zeggen dat het het verhaal ondersteund of aanvult, maar Blade II heeft echt hele goede special effects, sinds tijden dat ik zulke mooie sf heb gezien.
    Moet ook wel eerlijk toegeven dat het geluid (DTS ES) er aan meegeholpen heeft, echt subliem.

  3. #3

    Standaard

    De effecten in Fight Club zijn erg mooi gedaan. Als je de film bekijkt realiseer je je niet dat er zoveel werk in is gaan zitten en dat het hele kunstig in elkaar gezette truuks zijn. Dat is volgens mij het kenmerk van een goed special effect: ze zijn niet nadrukkelijk aanwezig en leiden niet af van de film. Het moet één zijn met de film. En in Fight Club is dat heel erg sterk.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #4

    Standaard

    Natuurlijk heel veel scenes uit The Matrix.

    -De ontwijk-kogels scene
    -De scene dat ze met z'n tweeen het gebouw binnen komen met al hun guns 8)

    En nog veel meer...........
    MegaStarTrader / Mijn Collectie

    "One cannot be betrayed if one has no people....."

  5. #5

    Standaard

    Ik vind de special effects in recente oorlogsfilms heeeeel erg relax! Denk maar eens aan Pearl Harbor, Saving Private Ryan, Black Hawk Down en Windtalkers.

  6. #6

    Standaard

    De ruimte(schip)effecten uit de eerste drie Star Wars vindt ik de beste (zeker als je er rekening mee houdt dat ze toen nog niks met de computer deden).

    Met de computer hebben de dino's van Jurrasic Park de meeste indruk op me gemaakt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    De ruimte(schip)effecten uit de eerste drie Star Wars vindt ik de beste (zeker als je er rekening mee houdt dat ze toen nog niks met de computer deden).

    Met de computer hebben de dino's van Jurrasic Park de meeste indruk op me gemaakt.
    ja,die waren in die tijd echt goed gemaakt. De film met de beste special effects vind ik nog steeds: the matrix. Echt geweldig die film
    Welcome..to the real world

  8. #8
    skin
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    De ruimte(schip)effecten uit de eerste drie Star Wars vindt ik de beste (zeker als je er rekening mee houdt dat ze toen nog niks met de computer deden).

    Met de computer hebben de dino's van Jurrasic Park de meeste indruk op me gemaakt.
    8) & 8)

  9. #9

    Standaard

    Klinkt misschien gek. De gevechtsscene uit "the One" waarbij Jet Li tegen Jet Li vecht in een ring van vonken. In die scene vechten zij op normale snelheid maar de vonken die om hen heen spatten zijn allemaal in slowmotion. Erg mooi gedaan
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  10. #10

    Standaard

    Films die ik vroeger erg bijzonder vond: who framed roger rabbit, jurassic park, the lion king, the matrix, james bond films (die scene dat hij met een auto over een kapotte brug wordt gekatapulteerd, Roger Moore in ....... live and let die??), lord of the rings.

  11. #11

    Standaard

    tot nu toe ... The MAtrix .. en Star Wars 2 en Minorety report en AI (nog niet gezien maar weet wel dat de SE er goed is ..gehoort)

    maar Matrix 2 en 3 zal goed uit zien ..
    en natuurlijk SW3
    Shinji ....you fool

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het moet één zijn met de film. En in Fight Club is dat heel erg sterk.
    Daar ben ik het heel erg mee eens. In diezelfde lijn vind ik bijvoorbeeld de effecten in Panic Room ook erg mooi. Vooral de vliegende camerashots door het huis zetten de sfeer effectiever neer dan had gekund zonder effecten.

  13. #13

    Standaard

    Independence Day blijft ook nog altijd indrukwekkend.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het moet één zijn met de film. En in Fight Club is dat heel erg sterk.
    Daar ben ik het heel erg mee eens. In diezelfde lijn vind ik bijvoorbeeld de effecten in Panic Room ook erg mooi. Vooral de vliegende camerashots door het huis zetten de sfeer effectiever neer dan had gekund zonder effecten.
    Ik ben het hier inderdaad mee eens. De scene uit Panic Room waarbij de camera door het huis vliegt en zelfs door het oor van de koffiepot gaat.
    Dat was echt heel mooi gedaan en paste mooi in de spanningsopbouw van de film.
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  15. #15

    Standaard

    hmm

    ik denk dat ik die film TOCH zal huren ...
    Shinji ....you fool

  16. #16

    Standaard

    Inmiddels misschien technisch achterhaald, maar ik vind het 'waterwezen' uit The Abyss nog steeds indrukwekkend . Dit is echt nog uit de begintijd van de computergraphics.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Webster
    Inmiddels misschien technisch achterhaald, maar ik vind het 'waterwezen' uit The Abyss nog steeds indrukwekkend . Dit is echt nog uit de begintijd van de computergraphics.
    Zekers, groot gelijk!
    En leuk feitje waar niemand wat aan heeft: dankzij The Abyss hebben we nu Adobe Photoshop!!!

  18. #18
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Niet echt wat men wil zeggen ....

    Maar ik vind The Nightmare Before Christmas één groot voorbeeld van hoe special de effecten van stop motion animation wel kunnen zijn!

  19. #19

    Standaard

    Voor mij zijn er maar 2 echte toppers, en die stammen nog uit het "niet digitale" tijdperk: The Thing (John Carpenter 1982) en An American Werewolf in London (John Landis 1981)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Voor mij zijn er maar 2 echte toppers, en die stammen nog uit het "niet digitale" tijdperk: The Thing (John Carpenter 1982) en An American Werewolf in London (John Landis 1981)
    En niet te vergeten Star Wars : A New Hope. Wat men daar deed met simpele middelen was gewoon revolutionair.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    Ik vind Gollum een heel goed voorbeeld van hoe het moet zonder het verhaal te vergeten! Erg knap gedaan.

    Fight Club is ook in mijn ogen het beste voorbeeld!!! Top!

    De effecten in Matrix 2 en 3 zullen hoop ik ALLESSSS overtreffen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het moet één zijn met de film. En in Fight Club is dat heel erg sterk.
    Daar ben ik het heel erg mee eens. In diezelfde lijn vind ik bijvoorbeeld de effecten in Panic Room ook erg mooi. Vooral de vliegende camerashots door het huis zetten de sfeer effectiever neer dan had gekund zonder effecten.
    Panic Room was ook de eerste die me te binnen schoot, echt geweldige sfx!


  23. #23
    skin
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Niet echt wat men wil zeggen ....

    Maar ik vind The Nightmare Before Christmas één groot voorbeeld van hoe special de effecten van stop motion animation wel kunnen zijn!
    8) 8) 8) 8)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen C
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het moet één zijn met de film. En in Fight Club is dat heel erg sterk.
    Daar ben ik het heel erg mee eens. In diezelfde lijn vind ik bijvoorbeeld de effecten in Panic Room ook erg mooi. Vooral de vliegende camerashots door het huis zetten de sfeer effectiever neer dan had gekund zonder effecten.
    Ik ben het hier inderdaad mee eens. De scene uit Panic Room waarbij de camera door het huis vliegt en zelfs door het oor van de koffiepot gaat.
    Dat was echt heel mooi gedaan en paste mooi in de spanningsopbouw van de film.
    Heel erg mooi ja, het "camerawerk" is echt subliem. Jammer van het flinterdunne verhaal

  25. #25

    Standaard

    Bruce Willis met haar in oa The Sixth Sense wow man !!!!!!

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •