Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Prijsbeleid Media Markt, een gevaarlijke winkel

    Vandaag de film One Flew Over The Cuckoo's Nest, Special Edition gekocht bij de Media Markt R'dam Alexandrium. Was EUR 29,95. Vond ik al iets aan de dure kant, maar dacht van vooruit, misschien paar euro's teveel misschien. Superstom!! Kom ik thuis, kijk op ezydvd en zie daar 15 EURO goedkoper MET verzendkosten erbij. AUWAUWAUW!! Moraal van dit verhaal, Media markt is echt niet altijd zo goedkoop, al hoor je dat zo vaak en roept de Consumentenbond het laatst ook nog.

    Hebben jullie dit vaker meegemaakt bij MM of is dit iets van de laatste tijd ?? Nu de consumentenbond zit te roemen schroeven ze misschien de prijzen op. Men in Black II kost daar nu EUR 29,- ook niet echt goedkoop.

  2. #2
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Sorry dat ik het moet zeggen ... maar als je € 30 neertelt voor een dvd, dan vraag je er gewoon om.

  3. #3

    Standaard

    Media Markt is vaak in de belangstelling vanwege hun aanbiedingen. Die zijn inderdaad super. Maar het is heel vaak zo dat het standaard werk zeker niet zo goedkoop is. Via internet is het vaak goedkoper te vinden.
    Hun superaanbiedingen zijn tijdelijk, soms maar één week. Daarna betaal je al gauw 'de volle mep' voor een DVD/CD. Als je in de gelegenheid bent om regelmatig binnen te lopen kan het je heel wat euro's schelen, maar je moet heel goed uitkijken wat je koopt.
    Nu is niet iedereen in de gelegenheid om in het buitenland te kopen (creditcard), maar ook dan kun je nog heel wat €'s besparen als je ergens anders ook eens rondsnuffelt.

  4. #4

    Standaard

    Ze zijn zker niet altijd de goedkoopste. Maar je kan vaak wel op de laagste prijsgarantie beroepen en daar zijn wel coulant in (althans bij mij) Zo heb ik toch wel veel geld bespaart. Dit geld niet voor internet aanbiedingen.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Sorry dat ik het moet zeggen ... maar als je € 30 neertelt voor een dvd, dan vraag je er gewoon om.
    Vind ik nou ook
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  6. #6

    Standaard

    Er is geen enkele winkel waar alle dvd's goedkoop zijn, daarom hebben we hier ook een pricewatch

    en ja, als je 30 euro voor een dvd neertelt dan weet je zelf toch ook wel dat het goedkoper kan....


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Sorry dat ik het moet zeggen ... maar als je € 30 neertelt voor een dvd, dan vraag je er gewoon om.

    Tja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb inmiddels mijn lesje geleerd en de impulsiviteit verbannen. Zo'n groot prijsverschil had ik alleen niet verwacht.

  8. #8

    Standaard

    Zoals hierboven al wordt aangegeven is de MM zeker niet de goedkoopste in dvd's. Wat vaak wel interessant is zijn de nieuwe releases, vooral de grote (bekende) films zijn vaak de eerste week/weken voor een leuke prijs te koop maar daarna moet je er de volle mep voor betalen. Wat ook vaak interessant is zijn de aanbiedingen, bekende films die voor heel weinig verkocht worden maar vaak is het dan op=op maar hierbij is het toch wel belangrijk dat je regelmatig de MM bezoekt.
    De dvd's die in de muur staan zijn meestal niet te betalen, die kan je vaak voor minder geld zelfs bij de FRS halen of natuurlijk op internet.
    Wat ik wel irritant vindt is dat bijna alle MM andere prijzen hanteren, dezelfde film ligt bij de ene MM voor bijv. €17,99 en bij de andere MM voor €24,99 en dit vind ik dus echt belachelijk.
    Dus voordat jullie dvd's gaan kopen kijk altijd eerst even op het forum pricewatch/aanbiedingen meerdere titels voordat jullie een dvd kopen bij de MM.
    En als jullie een MM gaan bezoeken loop dan voor de gein even naar de ideeenbus (meestal voorbij de kassa geloof ik) en vul op het formuliertje in dat ze overal dezelfde (laagste) prijzen moeten hanteren, niet dat dit helpt maar niet geschoten is altijd mis.

  9. #9

    Standaard

    De meeste mensen verwachten niet zo'n groot prijsverschil. Dat is de reden dat de Free Record shop en aanverwante zaken, nog zo veel DVD's verkopen. Een prijsverschil van 20 Euro zijn niet ongebruikelijk. Met name voor titels die niet in de top-verkoop lijsten staan.

    Maargoed, er is weer een on-line shopper bij gekomen begrijp ik. Welkom bij de club. 8)
    HC

  10. #10

    Standaard

    MM is net als andere winkels. De aanbiedingen zijn er wat goedkoper dan bij andere winkels, maar verder moet je er nooooooit vanuit gaan dat dat ook voor de 'gewone' titels het geval is. Sinds er hier in Zwolle een MM is koop ik nog steeds de meeste DVD's bij FRS dus dat zegt misschien ook wel wat.

  11. #11

    Standaard

    Ik zou als ik jou was de dvd gewoon terugbrengen. Doen ze helemaal niet moeilijk over (mits binnen 2 weken na aankoop). Heb jij je geld weer terug en bestel je hem alsnog via internet. Wel zo makkelijk en goedkoop!

    grt,
    woltmide

  12. #12

    Standaard

    tja, 30 euro voor een dvd'tje is niet zo gek duur vind ik hoor, heb ik meestal wel over voor een film, vooral voor een topper :D

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer
    tja, 30 euro voor een dvd'tje is niet zo gek duur vind ik hoor, heb ik meestal wel over voor een film, vooral voor een topper :D
    Nou, ik ken maar weinig SE's waarvoor je dat soort prijzen hoeft neer te tellen als je FRS en MM bij de hand hebt en al HELEMAAL niet als je via het Internet besteld. 30 euro is echt wel duur momenteel. Behalve voor zoiets als de LOTR 4-disc betaal ik dit voor geen enkele titel.

  14. #14

    Standaard

    die prijsverschillen zijn soms toch zeer belachelijk. 30.00 EUR is verdomd duur. Maar ik heb mezelf ook in de luren laten leggen met The Crow bij FRS. Op internet 12.00 EUR goedkoper ... damned.

    Neenee ik koop geen nieuwe DVD boven 25.00 EUR tenzij Columbia (Spiderman en MIIB)

    De Fnac in België is een voorbeeld van hoe het NIET moet.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  15. #15

    Standaard Re: Prijsbeleid Media Markt, een gevaarlijke winkel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Moraal van dit verhaal, Media markt is echt niet altijd zo goedkoop, al hoor je dat zo vaak en roept de Consumentenbond het laatst ook nog.
    Ik koop helemaal niets in NL want het is hier overal te duur. Enne...er is niets op tegen om te roepen dat je de goedkoopste bent. Alleen jij moet zelf een beetje opletten als consument. Altijd even http://www.dvdpricecheck.co.uk/ checken voor je koopt. Ik geef sowieso nooit meer dan €15 uit voor een gewone DVD. SE's en boxen zijn natuurlijk duurder.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  16. #16

    Standaard

    [quote="Richard Boon"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer
    30 euro is echt wel duur momenteel. Behalve voor zoiets als de LOTR 4-disc betaal ik dit voor geen enkele titel.
    Heb ik €25 voor betaald...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Mediamarkt suckt tegenwoordig gewoon op een enkele aanbieding na. Vandaag nog een mooie actie, ik wil Avalon gaan kopen, ik check eerst de MM in Rdam centrum: 25 euro. No way dat ik dat dus voor een normale DVD neer ga tellen. Ik loop een paar honderd meter verder naar de Free Record Shop op de Lijnbaan, Avalon voor 19,99 en met het DVD kortingspasje daar nog eens 10% vanaf, dus 18 euro. Nou is 18 euro zowiezo voor mij wel het matje voor een DVD, maarja toch maar meegenomen. 7 euro goedkoper als bij die volgens de consumentenbond zo goedkope mediamarkt, en dat bij een winkel die meestal toch door iedereen als oplichters getypeerd wordt.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer
    tja, 30 euro voor een dvd'tje is niet zo gek duur vind ik hoor, heb ik meestal wel over voor een film, vooral voor een topper
    ik begin een aardige collectie te krijgen maar heb nog nooit meer dan 20 euro voor een dvd betaald (m.u.v. Boxen).


  19. #19

    Standaard

    Gelijk hebben julie wel een beetje.
    Maar soms komt het ook wel voor dat de Mediamarkt duur is maar tegelijke tijd toch de goedkoopste.
    Zo heb ik voor Speed Se in Juni 2002 € 27,95 betaalt,terwijl je bij andere wel €34,95 of zelfs meer betaalt.

    Ik heb toen lang getwijvelt (Eerst de hele MM afgelopen voor ik terug lip),maar uit eindelijk heb ik hem toch aangeschaft omdat een cd het bedrag weer compeseerden (Was € 11,00 goedkoper dan bv bij FRS).
    Als je het zo berekent ben je denk ik wel goed bezig.

    Ik ga ook alleen als ik zeker weet dat het product niet te duur is of eventueel te compeseren is met een ander goedkoper product er bij.

  20. #20

    Standaard Re: Prijsbeleid Media Markt, een gevaarlijke winkel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Altijd even http://www.dvdpricecheck.co.uk/ checken voor je koopt. Ik geef sowieso nooit meer dan €15 uit voor een gewone DVD. SE's en boxen zijn natuurlijk duurder.
    AMEN to that!!

    Die site is echt geweldig en laat verschillen zien die kunnen oplopen tot ruim 100% !!!
    95% van de dvd's die ik heb komen uit verre oorden als Australië, Canada en Jersey. De overige 5% haal ik uit luiheid soms bij een FRS/Blokker.

    Bij mij ligt de lat ietsje hoger, namelijk bij 20 Euro, en tot op heden ben ik er in geslaagd dat vol te houden. Wellicht dat in de nabije toekomst de dvd's van de Matrix-sequels of de Kill Bill dvd daar verandering in zullen brengen.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  21. #21

    Standaard Re: Prijsbeleid Media Markt, een gevaarlijke winkel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Vandaag de film One Flew Over The Cuckoo's Nest, Special Edition gekocht bij de Media Markt R'dam Alexandrium. Was EUR 29,95. Vond ik al iets aan de dure kant, maar dacht van vooruit, misschien paar euro's teveel misschien. Superstom!! Kom ik thuis, kijk op ezydvd en zie daar 15 EURO goedkoper MET verzendkosten erbij. AUWAUWAUW!! Moraal van dit verhaal, Media markt is echt niet altijd zo goedkoop, al hoor je dat zo vaak en roept de Consumentenbond het laatst ook nog.

    Hebben jullie dit vaker meegemaakt bij MM of is dit iets van de laatste tijd ?? Nu de consumentenbond zit te roemen schroeven ze misschien de prijzen op. Men in Black II kost daar nu EUR 29,- ook niet echt goedkoop.
    de laagste prijs garantie gaat in deze gevallen totaal niet op en je kan de mm in dit geval niet met een internetsite vergelijken.
    uit de voorwaarden zal ook waarschijnlijk blijken dat de laagste prijs garantie alleen opgaat bij bedrijven die in dezelfde sector zitten.
    als consumenten in de winkel waar ik werk komen met een aanbieding van het internet geven wij daar geen laagste prijs garantie op. dit is totaal niet met elkaar te vergelijken.

  22. #22

    Standaard

    Beetje OT dit, maar gisteren hadden ze trouwens bij MM in Zwolle aan het eind van de middag een stroomstoring waardoor de hele winkel opeens in het donker gehuld was. Op dat moment was ik juist in de winkel en op een gegeven moment werden alle klanten weggestuurd omdat er toch niets meer afgerekend kon worden (alle kassa-servers enzo waren ook uitgevallen). Het is heeeeeel moeilijk om je dvd'tje te vinden in het donker ben ik nu achter. Inderdaad een gevaarlijke winkel is het dan.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Beetje OT dit, maar gisteren hadden ze trouwens bij MM in Zwolle aan het eind van de middag een stroomstoring waardoor de hele winkel opeens in het donker gehuld was. Op dat moment was ik juist in de winkel en op een gegeven moment werden alle klanten weggestuurd omdat er toch niets meer afgerekend kon worden (alle kassa-servers enzo waren ook uitgevallen). Het is heeeeeel moeilijk om je dvd'tje te vinden in het donker ben ik nu achter. Inderdaad een gevaarlijke winkel is het dan.
    wat dacht je ervan dat je zo allemaal dingen onder je jas mee kan nemen omdat de beveiligingspoortjes niet meer werken?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Beetje OT dit, maar gisteren hadden ze trouwens bij MM in Zwolle aan het eind van de middag een stroomstoring waardoor de hele winkel opeens in het donker gehuld was. Op dat moment was ik juist in de winkel en op een gegeven moment werden alle klanten weggestuurd omdat er toch niets meer afgerekend kon worden (alle kassa-servers enzo waren ook uitgevallen). Het is heeeeeel moeilijk om je dvd'tje te vinden in het donker ben ik nu achter. Inderdaad een gevaarlijke winkel is het dan.
    wat dacht je ervan dat je zo allemaal dingen onder je jas mee kan nemen omdat de beveiligingspoortjes niet meer werken?
    Da's ook heel gevaarlijk ja, voor MM zelf. Gelukkig braken er geen plunderingen uit ofzo: hier in Zwolle zijn we allemaal netjes opgevoed.

  25. #25

    Standaard Re: Prijsbeleid Media Markt, een gevaarlijke winkel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stitch
    Hebben jullie dit vaker meegemaakt bij MM of is dit iets van de laatste tijd ?? Nu de consumentenbond zit te roemen schroeven ze misschien de prijzen op. Men in Black II kost daar nu EUR 29,- ook niet echt goedkoop.
    Dit is van het begin af aan al zo geweest. Alleen de aanbiedingen zijn aantrekkelijk maar worden steeds minder aantrekkelijk.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •