De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Advies nodig...

  1. #1

    Standaard Advies nodig...

    Ik heb nu mijn Pc goed gekoppeld aan mijn tv met goeie beeldkwaliteit, nu nog het geluid. Heeft iemand suggesties voor het geluid? Ik ben bereid nieuwe geluidskaart te kopen voor 5.1 geluid, nu heb ik namelijk een creative live met 4.1. Nu heb ik nogal een grote kamer, een zolder en ik heb lange kabels nodig, want het moet achter mijn bank komen te hangen. Dat is zo plus minus 15 meter. Wat voor kaart zouden jullie aanbevelen en welke boxen subwoofer enzo.

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet precies of je nu een losse reciever en speakers wilt kopen of dat je liever een setje voor bij de PC koopt.

    Als je voor een losse reciever en boxen gaat moet je eerst je budget bepalen.

    Voor een PC setje zou dit uiterst geschikt zijn:
    - Creative Inspire 6.1 6700 Speakers zie deze link:
    http://uk.europe.creative.com/produc...t.asp?prod=372

    - Creative Soundblaster Audigy 2 zie deze link:
    http://www.soundblaster.com/products/audigy2/

    Succes,

    Peter
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Ik wou graag losse speakers en receiver kopen, hoe koppel je trouwens je receiver met de pc? Via S/PDIF ofzo?

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Losse reciever en speakers voor 1000 euro is te doen. Je zult dan moeten kijken naar een 5.1 reciever en een cinema speakerset. Let op: voor muziek is dit niet echt geschikt, voor film is het wel leuk.

    Wanneer je meer waarde hecht aan muziek, zul je je budget moeten verdubbelen i.v.m. betere speakers.

    Je PC sluit je inderdaad op je reciever aan middels de spdif aansluiting op je geluidskaart (o.a. op SB Live 5.1, Audigy 2). Aan de kant van je geluidskaart gaat het dan via een mono mini jack (walkmanplugje maar dan mono) en aan de kant van je reciever met een enkel rca (tulpje).

    Ik heb dit zelf ook zo gehad toen ik nog bij m'n ouders woonde en geen TV en externe DVD-speler had.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Ah, ik heb hier nog helemaal geen verstand van, geeft zoiets goeie kwaliteit, afgezien van de speakers even.

  7. #7

    Standaard

    Het geeft an sich wel goed geluid, ik neem aan dat je bedoelt van je PC naar een reciever.

    Via dat digitale kabeltje van je geluidskaart naar je reciever kun je met PowerDVD of WinDVD Dolby Digital en DTS decoderen (je reciever decodeert) en dat klinkt erg goed.

    Maar....wanneer je een losse (beetje goede) DVD-speler koopt en die aansluit op je reciever is het geluid al weer beter.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Ik ga alles nog eens bekijken, ik reageer weer als ik verder ben.

    Bedankt voor de info tot zover.

    mvg Johnny

  9. #9

    Standaard

    Wie heeft ook zijn geluidskaart aan zijn versterker gekoppeld? Graag reacties...

  10. #10

    Standaard

    hmm, ik heb maar gekozen voor een nieuwe geluidskaart en een nieuw pc speakersetje te kopen.

    Nu moeten een paar van die kabel drastisch langer gemaakt worden, hoe kan ik dat het beste doen?

  11. #11

    Standaard

    Die speakertjes van creative worden op de sub aangesloten via enkele tulpjes en die kun je gewoon verlengen middels standaardkabels of je koopt wat metertjes draad en wat tulpjes en contra tulpjes en je soldeert het zelf.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    Beste oplossing (imho): DD/DTS reciever met optisch-in + speakers.
    Bij die PC spekersetjes kan je vaak de timing niet veranderen van de speakers, of alleen per duo (rear, front etc). Als je dan nog eens 15meter kabel ertussen gaat plaatsen, is dat niet fijn.
    Wil je de reciever ook voor muziek gebruiken let er dan op dat de reciever ook een A/B speakerswitch heeft. De receivers onder de €400 hebben dit vaak niet!
    Cheers.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •