De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: + of -?

  1. #1

    Standaard + of -?

    Hoi
    Ik wil een dvd brander aanschaffen, maar ik kom nogal wat onduidelijke info tegen. Hopelijk kan iemand me verder helpen. Wat ik wil is voornamelijk video dvd's maken, die op een huis-tuin-en-keuken dvd speler afspeelbaar zijn. Als ik het goed begrijp moet ik dan dvd-r of dvd+r hebben. Daar heb ik nog een paar vraagjes over.
    1. Kun je op een dvd-r schijfje ook met de dvd+r techniek branden? Ik heb namelijk een dvd speler waarvan de gebruiksaanwijzing zegt geen dvd-r te kunnen spelen (er staat niks in over dvd+r) maar een testje met een dvd-r schijfje speelde hij gewoon af. Kan het dus zijn dat er dvd+r op dat schijfje is opgenomen?
    2. Is er een standaard (voor zover daar al sprake van is) die door de meeste dvd spelers wordt ondersteund? Ik maak zelf namelijk films, en als ik iemand een zelf gemaakt schijfje geef, moet hij hem wel kunnen afspelen natuurlijk. Of ben ik dan echt afhankelijk van het soort speler dat hij heeft?
    3. Zijn er bijvoorbeeld ook branders die dvd-r en dvd+r allebei kunnen branden?
    4. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met video dvd door een bepaalde brander? Welke brander raden jullie aan? En zit er dan ook video software bij (dus geen montage software, dat heb ik allemaal al, maar software om de videostructuur op te bouwen van de dvd).

    Zo, dat is een hele lijst! Ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen. ALvast bedankt!

    Bart

  2. #2

    Standaard

    Hoi, welkom op het forum !!!

    Er bestaat al een Sony die beide formaten ondersteund dus zowel - als +.

    Dat is een fijne dvd-brander die je bij verscheidene winkels voor +/- €399 kunt kopen.

    Succes !!!


    Jeroen & Agnes.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •