Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV
    Hartstikke goed, hoop dat het je lukt en dat ik een beetje heb kunnen helpen
    SHIT !!!!!!
    doet het nog steeds niet
    ik heb het weer getest met nero en hij brand niet !!!

    kreeg de volgende fout

    power calibration error

    enig idee ???????????????

    groetjes

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aazor


    kreeg de volgende fout

    power calibration error

    enig idee ???????????????

    groetjes
    Nou wordt het echt moeilijk voor mij Ik denk dat je deze via de E-mail door moet koppen naar pioneer zelf, want met deze kan ik je in ieder geval niet helpen. Misschien iemand anders hier? Of anders op een computerforum?

    suc6 joh

  3. #28

    Standaard

    ik ben al begonnen aan mijn e mail
    maar toch bedankt

  4. #29

    Standaard Re: probleem met brander of dvd schijven ???

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aazor
    ik heb vandaag een brander er bij gekocht :(
    ik heb al een dvd + r / rw brander van philips
    nu heb ik er een bij gehaald (merk pioneer)
    deze is geschikt voor dvd -r / -rw

    nu heb ik het volgende probleem mijn + schijfjes kan ik nog wel branden maar ik kan geen - schijfjes branden
    heeft iemand hier al ervaring mee

    want ik heb nu weinig aan deze brander (dure dvd speler :( )
    plz help mij

    het zou natuurlijk ook nog aan mijn schijfjes kunnen liggen
    of niet ???
    Het kan zijn dat de beide branders elkaar in de weg zitten.
    Je had een broer van me kunnen zijn want ik heb hetzelfde gedaan als jij.
    Kocht eerst een dvd+r en heb nu een Toshiba dvd-r erbij gekocht.
    Overal hetzelfde antwoord op de vraag naar een Sony DRU 500.
    Je moet in ieder geval zorgen dat beide spelers niet met elkaar verbonden zijn in de pc. Ik heb bijvb. allebei apart aangesloten via een IDE kabel. Ik heb ook 2 harde schijven aangesloten. Elke schijf is verbonden met een van de branders.
    1 schijf als master en 1 brander als slave.
    2e schijf als secundary master en 2e brander als secundary slave.
    Ik weet niet hoe je nu alles hebt geconfigureerd in je PC?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aazor
    kreeg de volgende fout

    power calibration error

    enig idee ???????????????
    Hmmm... Ik moet hier meteen denken aan een onstabiele voedingsspanning in je PC!
    De oorzaak?
    Teveel hardware in je PC zonder goede ventilatie? Hierdoor kan de DVD-schrijver n.l. oververhit raken, aangezien de warmte zich vooral bovenin de PC-kast ophoopt (waar zich vaak de CD/DVD speler/schrijver bevindt).
    Probeer eens een DVD te schrijven terwijl je de PC-kast hebt openstaan...

    Een andere mogelijkheid:
    Je hebt je processor opgevoerd door de processor frequentie met b.v. 10 of 15% op te voeren... In principe moet dit kunnen, aangezien (Intel)processoren een redelijke veiligheidsmarge hebben... maar in de praktijk is mijn ervaring dat dit enorm nadelig op de voedingsspanningen kan werken... en daarnaast kan een te grote afwijking in de bussnelheid ervoor zorgen dat randapparatuur niet goed wordt aangestuurd.
    Zo kan ook de 5 en/of 12 volt ineens een paar procent gaan schommelen... De core-spanning van de processor kan pieken (omhoog EN omlaag) gaan vertonen die absoluut niet lekker voor de processor zijn (vastlopers of zelfs defecte processor...)

    Nog een mogelijkheid: De voeding van je PC is te zwak om de hoeveelheid hardware stabiel te kunnen laten werken... Bij overbelasting kunnen de voedingsspanningen dan volledig in elkaar klappen...

    Ik zou eerst even de temperatuur in je PC-kast checken... Vooral omdat het schrijven eerst een paar minuten goed gaat voordat de boel de mist in gaat...

    Succes!

  6. #31

    Standaard

    Power Calibration Error (PCE)

    Een PCE-foutmelding (Power Calibration Error) kan alleen bij het begin van het brandproces zichtbaar worden, omdat dan betreffende testen uitgevoerd worden. Zo wordt de optimale lichtsterkte van een cd bepaald.

    Indien een PCE optreedt is hoogstwaarschijnlijk de media (dus de cd) van een slechte kwaliteit. Een andere mogelijke reden is dat de leeskop van de brander vuil (aan het worden) is. In beide gevallen kan de brander niet goed bepalen welke lichtsterkte hij moet gebruiken om de cd te branden, wat resulteert in een fout.

    http://burning.computerpech.nl/power...ion_error.html

    Ergo, slechte media. De writer flashen kan helpen maar hoeft niet.
    Doe eerst eens een simulation of een 1x run. Zie ook :http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/14963
    Wat wel opvalt is dat alle problemen die ik vind die op de jouwe lijken allemaal gebruik maken van Nero 5.5.9.17 Ik zal maar even updaten naar de nieuwste:5.5.10.15 http://www.nero.com/en/index.html#download
    Google resultaten:
    http://www.google.com/search?num=20&...=Google+Search

    1 schijf als master en 1 brander als slave.
    2e schijf als secundary master en 2e brander als secundary slave
    Dit is niet slim. Een Philips DVD+RW200 bijvoorbeeld is niet UDMA. Dit kan tot enorm performance verschil leiden op je HDD.
    Beter koop je een (moederbord met een) IDE RAIDcontroller waar je je HDD's aanhangt (CD/DVD kunnen niet aan RAID controllers) en dan elke bakker aan zijn eigen IDE connector op het moederbord (IDE0 en IDE1) als master.[url]

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •