Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Filmdiscussie: K-PAX (Spoilers !)

    Nadat ik deze film 2 dagen geleden heb gekeken, heb ik toch nog wat vragen met betrekking tot het einde.
    Maar voordat ik m'n eigen mening ga geven vroeg ik me af wat jullie van de film vonden en wat jullie nou denken dat er is gebeurd ?

    Vertel, vertel
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat een aliën het lichaam van de man overnam toen hij zelfmoord wilde plegen, omdat z'n vrouw en kind waren vermoord.

    Op het eind van de film vertrekt de aliën weer naar K-Pax en hij neemt die ene vrouw (Macy?) mee. Hij laat het lichaam van de man dus achter en neemt die van de vrouw mee.

    Dat is mijn idee erover

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Op het eind van de film vertrekt de aliën weer naar K-Pax en hij neemt die ene vrouw (Macy?) mee. Hij laat het lichaam van de man dus achter en neemt die van de vrouw mee.
    Dat zou inderdaad een goeie verklaring kunnen zijn. Maar wat ik me dus afvroeg. Heeft deze alien geen eigen lichaam ? Hij moet toch op één of andere manier op aarde zijn gekomen ?

    Wat ik ook heb gelezen (op het IMDb board) is dat Prot een engel zou kunnen zijn. Pax zou namelijk Peace betekenen en Prot zei dat Porter hem zou 'roepen' (zou in dit geval dus bidden kunnen zijn) als ie 'em nodig had. Zou ook beter verklaren waarom er geen eigen lichaam door het wezen werd gebruikt.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    Maar wat ik me dus afvroeg. Heeft deze alien geen eigen lichaam ? Hij moet toch op één of andere manier op aarde zijn gekomen ?
    Hij heeft niet echt een lichaam volgens mij. Hij is volgens mij een soort van energiebundel.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Hij heeft niet echt een lichaam volgens mij. Hij is volgens mij een soort van energiebundel.
    Ok, maar hoe krijgt ie dan die vrouw mee op het laatst ? Dat is dan nog een beetje onduidelijk
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®


    Ok, maar hoe krijgt ie dan die vrouw mee op het laatst ? Dat is dan nog een beetje onduidelijk
    Tja...dat lichaam neemt ie dan ook over en neemt ie mee naar K-Pax. Net zoals hij bij Porter deed, want die nam Prot ook wel eens mee naar K-pax, toch?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Tja...dat lichaam neemt ie dan ook over en neemt ie mee naar K-Pax. Net zoals hij bij Porter deed, want die nam Prot ook wel eens mee naar K-pax, toch?
    Dat weet ik zo niet meer zeker. Maar zou goed kunnen
    Geeft alweer wat duidelijkheid
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik denk dat een aliën het lichaam van de man overnam toen hij zelfmoord wilde plegen, omdat z'n vrouw en kind waren vermoord.

    Op het eind van de film vertrekt de aliën weer naar K-Pax en hij neemt die ene vrouw (Macy?) mee. Hij laat het lichaam van de man dus achter en neemt die van de vrouw mee.

    Dat is mijn idee erover
    Ik die mening deel ik. De vrouw heet Bess volgens mij.
    Maar wat toch een beetje vaag blijft is dat Prot hallucinaties krijgt, zoals de tuinsproeier. En dat zijn gebeurtenissen van voordat hij het lichaam van Porter overnam.

    In ieder geval is het karakter Prot op sublieme wijze neergezet door Kevin Spacey en Jeff Bridges is ook niet slecht. Topfilm!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    Ik heb echt genoten van deze film.

    De vrouw hete Bess ja.

    SPOILER


    Ik denk dat het lichaam van Robert Porten is over genomen toen hij dood was of bijna dood was. Porten & Prot lijkt op mekaar. Alles wat Prot doet en zegt komt geloofwaardig over. En de dingen die hij wist over de sterren en de planeet K-Pax, als gewoon mens kon je dat niet weten. Die sterrenkundigen waren totaal verbaast. En hij kon urltra violet licht zien!

    SPOILER

    Het blijft een leuke film.
    Safetrader
    MegaStarTrader

  10. #10
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Prot zegt, volgens Einstein's beweringen, dat niets sneller dan de snelheid van het licht kan reizen, tenzij het al die snelheid heeft. Of zoiets.

    Een menselijk lichaam zou dat op zich dus niet kunnen.
    Prot zou het zelf wel kunnen als hij een soort van energiebundel is, bestaande uit licht.

    Wat me dus het meeste dwarszit is het feit dat Bess ook weg is.
    Een menselijk lichaam kan niet tot dergelijke snelheden gebracht worden, zonder erge gevolgen. Lijkt me.
    Waar is dat lichaam dan naartoe? Kortom waar is Bess naartoe?

    Ik ben ook van mening dat Prot controle neemt van het lichaam van Porter. Maar niet nadat deze dood is (ervoor dus), anders zou het lichaam ook dood zijn en dat is het duidelijk niet op het einde van de film (rolstoel).
    Porter heeft echter zo'n diepe ellende gekend (dood van zijn vrouw en kind) dat Prot dit niet kan onderdrukken. Het is en blijft slechts een 'gastheer' van het lichaam.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Wat me dus het meeste dwarszit is het feit dat Bess ook weg is. Een menselijk lichaam kan niet tot dergelijke snelheden gebracht worden, zonder erge gevolgen. Lijkt me.
    Waar is dat lichaam dan naartoe? Kortom waar is Bess naartoe?
    Toch naar K-Pax lijkt me. Alleen op welke manier is niet duidelijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Toch naar K-Pax lijkt me. Alleen op welke manier is niet duidelijk.
    Dst is het mooie van deze film, je blijft denken.
    Safetrader
    MegaStarTrader

  13. #13
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Subzer0


    Dst is het mooie van deze film, je blijft denken.
    Dat vind ik niet.
    Bij deze film heb ik het gevoel dat er iets niet klopt, niet juist is.
    Bij Lynch zijn films blijf je denken en denken en denken en je komt er niet uit, maar je hebt wel het gevoel dat er een verklaring achter zit.
    Dat heb ik hier niet. Nu denk ik dat er een fout zit in het script.
    Om de één of andere reden ....

  14. #14
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ergens in het midden van de film is Prot ook even weg uit zijn kamer.
    Dan is er ineens een beetje ruis op de film ... net zoals op het einde van de film wanneer hij zogezegd terug is naar K-PAX.

    Ik denk eigenlijk dat de entiteit dat Prot is uit Porter is 'gekropen' (waardoor deze leeg achterblijft) en in Bess kruipt. Niemand let op haar want iedereen is rond de kamer van Porter ondertussen. Zij kan dus ongemerkt weglopen, met Prot in haar.
    Maar dus niet naar K-PAX denk ik.
    Pax staat inderdaad voor vrede en op het einde zie je dat Bess een duif heeft getekend op haar blad.
    Ik hoop echt dat er geen geloofs- of christelijke verklaring achter deze film steekt ... want dat zou voor mij de doodsteek van deze film betekenen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Niemand let op haar want iedereen is rond de kamer van Porter ondertussen. Zij kan dus ongemerkt weglopen, met Prot in haar.Maar dus niet naar K-PAX denk ik.
    .
    Maar zij kan toch niet ongezien dat tehuis uitlopen? Er zijn toch ook nog bewakers en waarschijnlijk ook camera's?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Maar zij kan toch niet ongezien dat tehuis uitlopen? Er zijn toch ook nog bewakers en waarschijnlijk ook camera's?
    Nee inderdaad.
    Maar hoe kon Prot dan weg in het midden van de film?


    Ik vind eigenlijk dat het verhaal vol gaten zit.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Dat vind ik niet.
    Bij deze film heb ik het gevoel dat er iets niet klopt, niet juist is.
    Bij Lynch zijn films blijf je denken en denken en denken en je komt er niet uit, maar je hebt wel het gevoel dat er een verklaring achter zit.
    Dat heb ik hier niet. Nu denk ik dat er een fout zit in het script.
    Om de één of andere reden ....
    Nee, het is geen scriptfout. Op het begin zegt de zwerver namelijk dat Prot in één keer verscheen... wat dus betekent dat Prot met het lichaam van Porter is gekomen...
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  18. #18
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®


    Nee, het is geen scriptfout. Op het begin zegt de zwerver namelijk dat Prot in één keer verscheen... wat dus betekent dat Prot met het lichaam van Porter is gekomen...
    Dus kan Prot, buiten vele malen sneller dan de snelheid van het licht reizen, ook nog eens in en met een menselijk lichaam zich verplaatsen zoals in Star Trek?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Dus kan Prot, buiten vele malen sneller dan de snelheid van het licht reizen, ook nog eens in en met een menselijk lichaam zich verplaatsen zoals in Star Trek?
    Hij verklaart dat toch ook tegen de dokter? Ik ben even kwijt in welke termen precies.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #20
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Hij verklaart dat toch ook tegen de dokter? Ik ben even kwijt in welke termen precies.
    Dat gedeelte over Einstein?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Dus kan Prot, buiten vele malen sneller dan de snelheid van het licht reizen, ook nog eens in en met een menselijk lichaam zich verplaatsen zoals in Star Trek?
    Daar lijkt het wel op
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Dat gedeelte over Einstein?
    Onder andere, maar ook over zijn manier van reizen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Dat Prot dat zou kunnen, ok.
    Maar een menselijk lichaam is daar toch niet voor gemaakt?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Dat Prot dat zou kunnen, ok.
    Maar een menselijk lichaam is daar toch niet voor gemaakt?
    Edit: niet volledig gelezen
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  25. #25
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Of bedoelt hij (Prot) misschien dat hij het licht zo kan manipuleren/buigen dat het hem (Porter/Bess) onzichtbaar maakt?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •