Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 72 van 72 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Blijft de mens dan ook nog mentaal hetzelfde als op Aarde?
    Want op K-PAX is de sociale structuur helemaal anders.
    Een mens kan daar niet in functioneren lijkt me.
    Tenzij hij mentaal 'gebrainwashed' wordt of iets dergelijks.
    Ik denk dat ze mentaal hetzelfde blijven. Bess had geen thuis; als ze haar zouden brainwashen had Prot net zo goed iemand anders mee kunnen nemen.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  2. #52
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®


    Ik denk dat ze mentaal hetzelfde blijven. Bess had geen thuis; als ze haar zouden brainwashen had Prot net zo goed iemand anders mee kunnen nemen.
    Met sociale structuur bedoel ik o.a. geen wetten, niet dezelfde verhoudingen en zo van die dingen.
    Er wordt nooit iemand gemist, vijandigheid lijkt niet te bestaan, ...

    Een huidig mens kan niet in een utopie leven denk ik, daar wordt hij/zij zot in. Langs de andere kant is Bess al wel zot.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Met sociale structuur bedoel ik o.a. geen wetten, niet dezelfde verhoudingen en zo van die dingen.
    Er wordt nooit iemand gemist, vijandigheid lijkt niet te bestaan, ...
    Ze blijft mentaal hetzelfde, maar haar sociale structuur zal ze waarschijnlijk moeten aanpassen.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Een huidig mens kan niet in een utopie leven denk ik, daar wordt hij/zij zot in. Langs de andere kant is Bess al wel zot.
    En Porter ook. Zou het alleen bij mentale zieke mensen werken?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #55
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    En Porter ook. Zou het alleen bij mentale zieke mensen werken?
    Op het moment dat Prot in Porter 'kruip' is Porter nog niet mentaal ziek denk ik. Allez het hangt er vanaf wat je mentaal ziek noemt natuurlijk.
    Hij heeft enkel net de moordenaar de nek omgewrongen.
    Hij is mentaal wel geknapt/geknakt vermoed ik, maar nog niet mentaal ziek.

    Prot is in het begin van de film al meer dan 4 jaar onderweg op Aarde. Hoe komt het dat nog niemand hem gezien heeft? Hij moet toch al meer dan 4 jaar geseind staan bij de overheidsdiensten, politie, ziekenhuizen en zo? Hij wordt toch nog altijd gezocht als moordenaar of toch tenminste als verdachte.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Hij heeft enkel net de moordenaar de nek omgewrongen.
    Hij is mentaal wel geknapt/geknakt vermoed ik, maar nog niet mentaal ziek.
    Dat is toch ook wat ik wel bedoelde, iemand die niet meer in volle controle is van zijn hersencapaciteit.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #57
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Dat is toch ook wat ik wel bedoelde, iemand die niet meer in volle controle is van zijn hersencapaciteit.
    Omschrijf je nu niet 95 % van de mensheid?

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Omschrijf je nu niet 95 % van de mensheid?
    hehe Misschien wel
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #59
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Iemand toevallig al een uitgebreid verslag/verklaring op het net tegengekomen over deze film?

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Iemand toevallig al een uitgebreid verslag/verklaring op het net tegengekomen over deze film?
    Nee, op IMDB is ook een discussieforum over K-PAX, maar er staat niet veel in.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #61
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Nee, op IMDB is ook een discussieforum over K-PAX, maar er staat niet veel in.
    Daar heb ik ook al eens vluchtig overgelezen ... staat nogal veel BS in.

  12. #62
    killik
    Guest

    Standaard

    Ik heb hem net gezien, prachtige film.

    Wat me opvalt is dat iedereen er vanuit gaat dat Prot daadwerkelijk een buitenaards wezen is. Een andere verklaring zou ook kunnen zijn dat Robert na de moorden zo geestelijk in de war is, dat hij voor zichzelf een buitenaards wezen verzint, Prot, om de pijn te vergeten. Dit doen mensen wel vaker als ze iets ergs is overkomen of hulp zoeken (Voorbeeldje: 'Dokter, een vriend van me heeft iets ergs'). Dit doen heel veel mensen als ze ergens mee zitten. Bij Robert is dit iets doorgeslagen en kreeg een gespleten persoonlijkheid, hij heeft er een heel leven en een hele wereld bij bedacht. Aan het eind houdt het Prot gedeelte van Robert op met bestaan, en is Robert catatonisch om het trauma te verwerken dat Prot al die tijd heeft opgekropt.

    Maarja het hele Bessie gebeuren is dan niet echt te verklaren met deze theorie.

    Het is maar 'een' theorie die waar zou kunnen zijn maar ik ben er ook nog niet achter, de 'engel-theorie' vind ik ook heel goed kunnen. Mooi bij deze film dat er niet maar 1 weg is!

  13. #63

    Standaard

    Vorige week dan eindelijk gezien.
    Volgens mij moet Prot wel een alien zijn aangezien hij precies kon vertellen waar K-Pax zou liggen. Ik geloof daarom niet dat hij in de war is.

    Alleen het geval Bess is best lastig.
    Hij zegt dat hij 1 iemand mee neemt naar K-Pax, dus Bess zou op K-Pax moeten zijn. Maar hij heeft juist een lichaam nodig om naar de aarde te gaan. Ik denk dat Prot wel kan reizen in een ander lichaam, want hij gaf een demonstratie aan de professors.

    Op IMDB staat trouwens dat het eigenlijk een remake is van Hombre Mirando Al Sudeste uit 1986. Maar volgens mij is daar nog geen dvd van uitgebracht.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door killik
    Ik heb hem net gezien, prachtige film.

    Wat me opvalt is dat iedereen er vanuit gaat dat Prot daadwerkelijk een buitenaards wezen is. Een andere verklaring zou ook kunnen zijn dat Robert na de moorden zo geestelijk in de war is, dat hij voor zichzelf een buitenaards wezen verzint, Prot, om de pijn te vergeten. Dit doen mensen wel vaker als ze iets ergs is overkomen of hulp zoeken (Voorbeeldje: 'Dokter, een vriend van me heeft iets ergs'). Dit doen heel veel mensen als ze ergens mee zitten. Bij Robert is dit iets doorgeslagen en kreeg een gespleten persoonlijkheid, hij heeft er een heel leven en een hele wereld bij bedacht. Aan het eind houdt het Prot gedeelte van Robert op met bestaan, en is Robert catatonisch om het trauma te verwerken dat Prot al die tijd heeft opgekropt.

    Maarja het hele Bessie gebeuren is dan niet echt te verklaren met deze theorie.

    Het is maar 'een' theorie die waar zou kunnen zijn maar ik ben er ook nog niet achter, de 'engel-theorie' vind ik ook heel goed kunnen. Mooi bij deze film dat er niet maar 1 weg is!
    Ik geloof ook meer in deze theorie
    bessie is denk ik gewoon ontsnapt uit de inrichting
    het is wel weer lang geleden dat ik de film heb gezien dus zou hem eigenlijk nog een keer moeten bekijken

  15. #65

    Standaard

    Je weet dat je reageert op een bericht van 1 mei 2003? :wink:

  16. #66

    Standaard

    Ik heb de film net op tv gezien maar ik kan ook niet echt met een fatsoenlijke theorie komen.
    Is er ondertussen al een soort van uitleg naar boven gekomen op de dvd ofzo of een artikel op internet?
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  17. #67

    Standaard

    Laatst op tv gezien, erg boeiende film. het intereseert me eigenlijk vrij weinig hoe het een en ander in elkaar zit.

  18. #68

    Standaard

    Ik vond deze uitleg wel aardig.

    K-PAX rearranged is XKAP (put the hyphen over the A)
    X (es) KAP (cape) "escape" and phonetically the hyphen placed over the A makes it clear. K-PAX is an XKAPE (escape).

    EVERYTHING about K-PAX and Prot is an escape for Robert Person. The lack of water, no family, sex is unpleasant, no need for laws, Prot eats only fruit........hundreds of these, too many to mention.

    There is also a stong paralell with Robert Person and a supernova. When a large star dies, it increases in intensity many fold, and then ceases to shine. Robert Person did the same thing- he worked at a simple job (slaughtering cows) and then the tragedy (rape and murder of his wife, and slaying of his littile girl) set him into a "human supernova". After that his brain realizes its potential, and works at at rate many fold higher than before. Then on 7/27/01 at 5:51 AM it burns out, he is catatonic. (ceases to shine) Just like an old star, he is there, but unable to do the things he once did.

    Light is a form of electromagnetic energy, the same stuff that enables us to think. So, in fact the "light travel" DID happen, but it was in Prot/Robert Persons brain. And in the end, he passed his gift to 1 person, Bess (catatonic) - and K-PAX, the "escape" continues, in another being.
    Bron: Rotten Tomatoes Forums

  19. #69

    Standaard

    Daar kan ik wel een beetje inkomen ja maar het blijft toch altijd gissen.
    De makers zouden zelf eens met een uitleg moeten komen.
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees v Kekem
    Daar kan ik wel een beetje inkomen ja maar het blijft toch altijd gissen.
    De makers zouden zelf eens met een uitleg moeten komen.
    Nee, natuurlijk niet. Een film als deze heeft geen één juiste uitleg. Verzin zelf maar wat je wilt


  21. #71

    Standaard

    Leuk heh die theorien ? :P

    Wat zijn nou nog de vragen dan ?

  22. #72

    Standaard

    Hoe het precies zit natuurlijk, maar dat zullen we nooit weten denk ik.
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •