Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 270 worden weergegeven.

Discussie: Donnie Darko DVD

  1. #1

    Standaard Donnie Darko DVD

    Hey,

    Nou lees ik op de achterkant van deze DVD-hoes dat er bij de extra's een philosyphy of time travel book moet zitten. War zit deze dan want die heb ik er niet bij gekregen of is het een Easter Egg? Alvast bedankt,

    Alexander.
    "Lou, give me a milk.....chocolate."

  2. #2

    Standaard Re: Donnie Darko DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander L.
    Nou lees ik op de achterkant van deze DVD-hoes dat er bij de extra's een philosyphy of time travel book moet zitten. War zit deze dan
    Ik heb de Regio 1 en daar staat hij volgens mij gewoon bij de extra´s in het menu. Maar ik zal dat even checken.

    Kan natuurlijk zijn dat ze het bij de Regio 2 versie óf vergeten zijn, óf als DVD-ROM extra op de schijf hebben staan. Mocht je interesse hebben in dit mini-boekje, dan heb ik hem volgens mij nog wel als Word document staan (ooit een keer overgetikt voor iemand, don´t ask...). Stuur me ff een PM of een mail nathan@dvd.nl als je interesse hebt.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de regio 2 sinds vanmiddag ook maar hij staat er inderdaad niet op nee. Missen we iets zonder dat boek?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb de regio 2 sinds vanmiddag ook maar hij staat er inderdaad niet op nee. Missen we iets zonder dat boek?
    Oordeel zelf zou ik zeggen...

    The Philosophy of Time Travel

    Het maakt wel een paar dingen uit de film wat duidelijker. Dus ik dacht ik stel hem even beschikbaar voor al die arme mensen met de Regio 2 versie.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Oordeel zelf zou ik zeggen...

    The Philosophy of Time Travel

    Het maakt wel een paar dingen uit de film wat duidelijker. Dus ik dacht ik stel hem even beschikbaar voor al die arme mensen met de Regio 2 versie.
    Hey, dank je wel! Ik ga hem eens doorlezen.

  6. #6

    Standaard

    Tof bedankt dat je hem te downloaden neer heb gezet.
    "Lou, give me a milk.....chocolate."

  7. #7

    Standaard

    Ok,
    Dan ga ik hier nog even door over het verschil tussen de R1 en R2. Nathan (Ik hoop dat je deze post ook leest, aangezien ik hierover in een andere thread ben begonnen ) Je zei dat de beeldkwaliteit van de R1 veel beter was dan de R2.

    Nou wil ik je natuurlijk best geloven , maar verschillende R1 reviews hebben het juist over het extreme doffe, kleurlose beeld van deze DVD (Beeld wordt echt afgekraakt). De R2 zou scherper en kleurrijker zijn.

    Sommige recensenten vragen zich alleen af of de regisseur dit met opzet zou hebben gedaan (Dat doffe op de R1)

    Any Ideas?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander L.
    Tof bedankt dat je hem te downloaden neer heb gezet.
    Daar sluit ik me bij aan. Bedankt Nathan.

    Heeft iemand de Cunning Visions al bekeken? Volgens Cinema.NL:

    Aardig zijn ook de complete 'Cunning Visions'-infomercials, waarin new age-goeroe Jim Cunningham (Patrick Swayze) zijn helende theorietjes verkoopt. De filmpjes zijn vooral leuk om te kijken met het begeleidende commentaar door Cunning Visions-woordvoerster Linda Connie en regisseur Fabian van Patten. Duidelijk twee fictieve personages, die samen een ronduit melige parodie leveren op de standaard-commentaartracks zoals je die van dvd gewend bent.

    Ik krijg daar echter alleen een vijftal tekeningen zonder geluid of bewegende beelden.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theo B


    Daar sluit ik me bij aan. Bedankt Nathan.

    Heeft iemand de Cunning Visions al bekeken? Volgens Cinema.NL:

    Aardig zijn ook de complete 'Cunning Visions'-infomercials, waarin new age-goeroe Jim Cunningham (Patrick Swayze) zijn helende theorietjes verkoopt. De filmpjes zijn vooral leuk om te kijken met het begeleidende commentaar door Cunning Visions-woordvoerster Linda Connie en regisseur Fabian van Patten. Duidelijk twee fictieve personages, die samen een ronduit melige parodie leveren op de standaard-commentaartracks zoals je die van dvd gewend bent.

    Ik krijg daar echter alleen een vijftal tekeningen zonder geluid of bewegende beelden.
    Ja hier idem. Heel vaag.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Oordeel zelf zou ik zeggen...

    The Philosophy of Time Travel

    Het maakt wel een paar dingen uit de film wat duidelijker. Dus ik dacht ik stel hem even beschikbaar voor al die arme mensen met de Regio 2 versie.
    Gelukkig niet veel gemist
    Bedankt voor het uploaden
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Nou wil ik je natuurlijk best geloven , maar verschillende R1 reviews hebben het juist over het extreme doffe, kleurlose beeld van deze DVD (Beeld wordt echt afgekraakt).
    Ik heb ze allebei gezien en ik kan zeggen dat het beeld er qua kleur, scherpte, helderheid, filmvlekjes, etc... PRECIES hetzelfde uitziet.

    Maar... doordat de R2 minder netjes is gecomprimeerd, komt het tijdens sommige donkere scènes voor (en dat zijn er nogal wat) dat er flink wat compressieproblemen opduiken. Ik geloof dat dit het ergste was op de R2 versie in die scène dat Donnie en Gretchen op het eind die kelder van Grandma Death (Roberta Sparrow) ingaan.

    De R1 heeft hier nagenoeg geen last van, vandaar dat ik dus zei dat het beeld veel beter was.

    Dat vage en doffe dat hoort trouwens zo, deze film is op speciaal filmmateriaal geschoten waarmee je kunt filmen bij hele lage lichtomstandigheden, vrijwel zonder filmgrain. (Dus die R1 review dudes hebben blijkbaar hun research niet goed gedaan...)

    Dus zorg in ieder geval bij deze film dat je beeldscherm goed gecalibreerd is (met THX optimode test bijvoorbeeld), anders zie je echt geen ene moer.

  13. #13

    Standaard

    Hmmm ... ik vind de berichten over de extraas op de Donnie Darko DVD niet echt bemoedigend ... krijg weer RCV visioenen ... terwijl dit toch van een andere organisatie af komt ... zijn er meer mensen die deze verhalen kunnen bevestigen of ontkennen

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    krijg weer RCV visioenen ... terwijl dit toch van een andere organisatie af komt ...
    Van Lukkien Digital Studios om precies te zijn, die geloof ik de effecten voor Minoes hebben gemaakt, maar kennelijk nog het één en ander te leren hebben over goede MPEG-encoding.

  15. #15

    Standaard

    Misschien even een tip voor wie op punt staat DD regio 2 te kopen: de nl subs komen af en toe te vroeg, en zijn in een flits weer weg... je kunt ze dus amper (lees: niet) lezen.

  16. #16

    Standaard

    Ok, That's It!

    Ik bestel gewoon lekker de R1

  17. #17

    Standaard

    Grrr ... klinkt allemaal lekker positief over de DVD ... en dit is zo'n beetje de enige DVD waar ik echt op zat te wachten ... maken ze er &#%$&$ weer potje van met deze release ... ik ga denk ik maar eens wachten op de R0 die er aan schijnt te komen ... of straks de UK release ...

  18. #18

    Standaard Re: Re: Donnie Darko DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik heb de Regio 1...
    Heh, Nu begrijp ik het even niet meer. Waar heb jij die dan besteld? Play geeft namenlijk aan dat deze film pas eind Januari op R1 zou uitkomen. Heb voor de rest niet alle winkels bekeken, maar kom hem ook niet zo snel ergens anders vinden.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb een reactie van de schrijver van de recensie op cinema.nl gekregen. Het blijkt dat A-Film geen compleet product ter beoordeling kon leveren, dus heeft de schrijver het moeten doen met de huurversie en wat aanvullende informatie van A-Film over de extraas die op de schijf zouden komen ...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Waar heb jij die dan besteld? Play geeft namenlijk aan dat deze film pas eind Januari op R1 zou uitkomen.
    Bij Amazon.com is hij anders gewoon te bestellen hoor. http://www.amazon.com/exec/obidos/se...413435-7538229
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  21. #21

    Standaard Re: Re: Re: Donnie Darko DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pepijn Wildbret
    Waar heb jij die dan besteld?
    Hier om precies te zijn.

    40 Canadese Dollars, da´s om en nabij de 24 Euro... koopje voor een topfilm als deze.

  22. #22

    Standaard

    De Dts Track van de r2 versie is ook niet goed heb zo'n 3 a 4 keer een tik gehoord,vergelijkbaar als de rcv versie van The Faculty.

  23. #23

    Standaard VERGELIJKING BEELDKWALITEIT

    Dave en ik hebben vanmiddag even de moeite genomen om zowel van de Nederlandse Donnie Darko, als van de Amerikaanse Donnie Darko DVD´s even wat vergelijkende screenshotjes te maken.

    Op deze manier kun je precies zien wat zoal de verschillen zijn. En die zitten hem vooral in de posterization blokken in de achtergronden.

    Bekijk de vergelijking HIER

  24. #24

    Standaard

    Hmpf ... behoorlijke slechte kwaliteit vergeleken met de NTSC versie vinnik ... ik kan wel janken ...

    Als de reden voor deze slechtere beeldkwaliteit de DTS track is geweest, dan hadden ze die er van mij af mogen laten ... dan was ik al tevreden geweest met 'alleen' een 5.1 track en beter beeld ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Als de reden voor deze slechtere beeldkwaliteit de DTS track is geweest, dan hadden ze die er van mij af mogen laten...
    Dat zou kunnen. Als je het mij vraagt ligt het echter aan slordige MPEG-codering.

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •