Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beautiful Mind, A (2-disc) [DVD]

    Beautiful Mind, A (2-disc) [DVD]

    In A Beautiful Mind, winnaar van vier Oscars, speelt Russell Crowe de briljante wiskundige John Nash, die, net wanneer hij op het punt staat international erkend te worden, betrokken raakt bij een mysterieuze samenzwering. Zijn toegewijde vrouw is de enige die hem nog kan helpen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooie Recensie

    Ik moet deze toch eens gauw gaan aanschaffen, mocht hij eens voor een mooie prijs liggen.

    Ik zie alleen een vecht icoontje naast de leeftijds icoon staan. Zo'n film is het toch niet ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Schitterende film met een uitstekende Crowe. Absolute aanrader.

  4. #4

    Standaard

    Mooie recensie Arnold
    Een "beautiful" film met een waanzinnig goede regie van Ron Howard. Russell Crowe is uitmuntend. Het verhaal is meeslepend en ingetogen en sfeervol gefilmd.
    Een prachtige DVD met prima bonusmateriaal die in geen enkele collectie mag ontbreken.

  5. #5

    Standaard

    Schitterende prent! Een 'must have' in iedere collectie! Prachtige vertolking van Crowe en magistrale regie van Howard. Heeft het 'Topper'-certificaat zeker niet gestolen. Kopen en koesteren!

  6. #6

    Standaard

    Hele mooie recensie Arnold Is zker een topfilm. Voortreffelijk acteerwerk van Russel en Jeniffer doet het ook goed. De 2 disc komt zker nog een mijn collectie
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Werkelijk een verschrikkelijke film, die duidelijk zwaar overgewaardeerd is en geen oscar verdiende. Het laatste uur (?) van de film lijkt regelrecht uit een goedkope b-film te komen.

  8. #8

    Standaard

    Ik vind het een verschrikkelijk GOEDE film. Ik heb hem in de bios gezien en inmiddels alweer 3x op de dvd. Hij is echt zo goed. De oscars zijn meer dan verdiend in mijn ogen.

    Ik vind het een hele mooie recensie met als terecht slotakkoord het Topper predikaat.

  9. #9

    Standaard

    Russel Crowe speelt idd overtuigend, hij had voor deze rol naar mijn mening eerder een Oscar verdient dan als Maximus, al zeg ik het zelf.
    Aan de ene kant vind ik het wel een mooie film, alleen het Hollywood gevoel druipt er echt vanaf, daar heb ik nou eenmaal snel een afkeer tegen.
    Het verhaal vind ik ook niet echt verrassend, het plot is zwaar onderhevig aan voortdurende voorspelbaarheid. Je ziet alles al een beetje aankomen. Neem nou dat verhaal met die pennen, erg voorspelabaar. Ook het gegeven dat hij schizo was, is totaal niet verrassend. Wanneer het 'onthuld' wordt, had ik echt zo gevoel van: "Ja, maar dat wisten we toch al?" Nee ik vind het veel beter zoals het bv. in Fight Club is uitgewerkt, dat je echt even rustig moet recapituleren om alles op een rijtje te zetten. Dan is het een echte "punchline"
    Over het algemeen kan ik dus wel zeggen dat het weliswaar een mooie film is zonder echt aangrijpend te worden. (Voor mij althans)

  10. #10

    Standaard

    Ik vind juist dat hij helemaal niet zo goed acteerd. Hij gebruikt allemaal goedkope acteertruckjes om ons ervan te proberen overtuigen dat hij ziek is. Zo kijkt hij weg van de persoon die hij aanspreekt... waarom? Hij is schizofreen , maar daardoor hoef je toch niet de andere kant op te kijken. (Of heeft hij nog een afwijking? Het is al een tijdje terug dat ik de film gezien heb, en ben hem half vergeten omdat ik totaal niet onder de indruk was.)

  11. #11

    Standaard

    Geen slechte film, wel te veel oscars. Ik heb deze één keer in de bioscoop gezien en dat vind ik wel genoeg.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Misschien is hij schizofreen...
    Nu verklap je 'The Punchline'!!!

  13. #13

    Standaard

    Ik heb mijn post gewijzigd, nu jij nog

  14. #14

    Standaard

    Een absolute aanrader gebasseerd op het leven van John Nash. Crowe speelt een overtuigende rol en Connelly speelt een prachtige rol als zijn vrouw. Verder speelt Harris een goede bijrol en al die acteerprestaties samen plus de regie en een goed script maken deze film tot een sterke film. Het enige minpuntje wat ik kan noemen is dat ze de vermeende homoseksualiteit van Nash niet uitgewerkt hebben. Voor de rest is het allemaal prima en de dvd zelf is ook goed gevuld dus terrecht het predikaat "Topper"
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  15. #15

    Standaard

    Crowe en Connelly spelen inderdaad ijzerstrek. Dit was oscar-waardig.

    Maar het verhaal, tjonge wat een baggereinde.

  16. #16

    Standaard

    Heb deze film nog nooit gezien. Niet echt mijn genre

    Denk dat ik hem binnenkort maar es ga huren om te kijken wat het is.

  17. #17

    Standaard

    Ik vind de recensie een beetje erg laat komen.

  18. #18

    Standaard

    Ik kan niet anders zeggen dat dit echt een hele goede film is. Vooral Russel Crowe laat weer eens zien waarom hij tot één van de beste acteurs gerekend wordt.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW
    Ik vind de recensie een beetje erg laat komen.
    ben ik het mee eens, maar beter te laat dan nooit

  20. #20

    Standaard

    Vond er weinig aan. Typisch Amerikaanse uitwerking en zoals al geschreven werd zwaar overgeacteerd. Met name Connelly, die nota bene een Oscar kreeg, leek zo uit een soapserie te komen. Het eerste uur vond ik wat rommelig (regie!?), het tweede uur ging wel weer. Niet direct een slechte film, maar om het nou een aanrader te noemen...
    StarTrader

  21. #21

    Standaard Yep

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Milton
    Ik kan niet anders zeggen dat dit echt een hele goede film is. Vooral Russel Crowe laat weer eens zien waarom hij tot één van de beste acteurs gerekend wordt.
    Ja, das inderdaad een feit!!!

    Briljant spel van Crowe, maar ook van Conelly!
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  22. #22

    Standaard

    Film was best ok...niet zo veel oscar waardig maar ja.
    Russel C. en Jennifer C. zijn goede acteurs.
    Maar niet in deze rollen.
    John Nash is een wetenschappelijke genius...of te wel een 'nurd'.
    en wie speelt deze rol.....de GLADIATOR...een van de hollywood hunks van deze tijden...come on now...lekker realistische vertoning hoor!
    zie hier een plaatje van de echte John Nash
    http://pup.princeton.edu/images/k7238.gif

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    John Nash is een wetenschappelijke genius...of te wel een 'nurd'.
    en wie speelt deze rol.....de GLADIATOR...een van de hollywood hunks van deze tijden...come on now...lekker realistische vertoning hoor!
    zie hier een plaatje van de echte John Nash
    http://pup.princeton.edu/images/k7238.gif

    Wat een onzin, zo ken ik tig acteurs die van super held in de schild van een nerd kruipen. Niks mis mee, mits het goed gespeeld is en dat heeft Crowe duidelijk bewezen met prachtig acteerwerk. Duidelijk dat Crowe niet de eeuwige held hoeft te zijn.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Een absolute aanrader gebasseerd op het leven van John Nash.
    ... maar dan wel met een behoorlijke dosis zout; de échte Nash was een stuk antipathieker.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters


    ... maar dan wel met een behoorlijke dosis zout; de échte Nash was een stuk antipathieker.
    Ik zeg ook gebasseerd Want in mijn post lees je ook bijv dat ze in de film niet de moeite hebben genomen om de vermeende homoseksualiteit uit te diepen. En zo kan ik nog wel wat punten op gaan noemen maar het blijft een goede film. En willen mensen meer weten over John Nash dan moeten ze de oorspronkelijke biografie lezen over John Nash geschreven door Sylvia Nasar
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •