Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard " Onbekendere " horror-films: (jullie mening gra

    Ik ben zelf een (groot) fan van (b) horror.
    Ik graag weten wat jullie van de volgende films vinden:

    Bad Taste
    The Blob
    Clownhouse
    Critters (1 t/m 3)
    Sleepless
    Phenomena
    Suspiria
    Tenebrae
    City Of The Living Dead
    The Beyond
    The New York Ripper
    Deep Red
    Demons 1,2
    Dr. Giggles
    It's Alive
    Killer Klowns from Outer Space
    Re-Animator
    Return of Living Dead 1,2,3
    Shocker
    The Ugly


    Nu begrijp ik dat de meeste van jullie niet alle films kennen, maar als je er 1 of meerdere kent, vertel dan aub of het de moeite waard is enz.
    Ik weet dat het geen films zijn met goede acteurs/regisseurs (behalve die van argento,romero,fucli blabla dan
    maar sommige zijn zo ''stom/dom/achterlijk'' dat ze gewoon keileuk/goed/mooi/eng zijn. (moeilijk uit te leggen, maar toch is het zo )
    Ik heb veel films hiervan nog nooit gezien (sommige wel), dus nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden
    (en of je ze evt. ook hebt op DVD (of een rip daarvan...)


    Ik ben benieuwd........
    HUP NAC

  2. #2

    Standaard

    Heb je ook al de 'meest zieke film'-thread bekeken? Een paar van de titels die je noemt worden daar in behandeld volgens mij

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar
    Heb je ook al de 'meest zieke film'-thread bekeken? Een paar van de titels die je noemt worden daar in behandeld volgens mij
    Ja, die thread volg ik uyiteraard ook , maar ook veel films die ik noem staan daar niet in (omdat ze niet echt 'ziek' zijn)

    Maar toch nog bedankt !
    HUP NAC

  4. #4

    Standaard Re: " Onbekendere " horror-films: (jullie mening

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BLACKENED
    Ik ben zelf een (groot) fan van (b) horror.
    Ik graag weten wat jullie van de volgende films vinden:


    Bad Taste
    The Blob
    The New York Ripper
    Demons 1,2
    Return of Living Dead 1,2,3
    Bad taste: De klassieker onder de B-horror! Eerste film van Peter Jackson (meet the feebles, braindead). Ondanks dat de effecten er soms nogal nep uitzien heeft deze film een hoog entertainment gehalte! Ik heb deze film op DVD, de NL-versie van A-film die ik niemand aan kan raden (4:3 )

    The Blob: Vind ik niet echt een b-horror, is meer een mainstream-horror, kan mij niet echt bekoren.

    New York ripper: Coole slasher van Fulci over een serie moordenaar die praat met de stem van Donald Duck. Zeker het bekijken waard en niet al te duur op DVD (€14,95).

    Demons 1,2: Aardige B-horrors maar af en toe wel erg low-budget. Deze heb ik op dvd, voornamelijk omdat ze zo goedkoop zijn bij de FRS.

    Return of the living dead 1,2,3: Ook geen B-horror naar mijn mening. Deel 1 vind ik persoonlijk een klassieker, alleen het einde is wel weer typisch iets voor een b-film. Deel 2 is ook erg cool, bevat veel meer humor, in tegenstelling tot deel 1 en 3 die zichzelf wat serieuzer nemen. Deel 3 slaat een totaal andere weg in als zijn voorgangers, je ziet ook dat er meer geld beschikbaar was voor het maken van deze film. Zeker het bekijken waard (alle 3 de delen dus).

  5. #5

    Standaard

    De website www.badmovies.org is bekend neem ik aan ?

  6. #6

    Standaard

    Hihi, die ken ik ja
    1 van m'n favorieten.

    En uiteraard bedankt voor je reactie('s)
    HUP NAC

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BLACKENED


    Ja, die thread volg ik uyiteraard ook , maar ook veel films die ik noem staan daar niet in (omdat ze niet echt 'ziek' zijn)

    Maar toch nog bedankt !
    Ben je trouwens niet te jong voor dat soort films?

    ...just kidding, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayLunar

    Ben je trouwens niet te jong voor dat soort films?

    ...just kidding, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen!!
    Ja, eigenlijk een beetje wel
    Mijn moeder zeurt soms dat ik niet van die 'rare' films moet kijken

    Maar da doe ik lekker toch !!!

    LEKKER PUH!!!!

    HUP NAC

  9. #9

    Standaard

    Zo jong, en dan zo'n baart (zie avatar)

    Ik wil niet vervelend doen maar wedden dan de crew hem verwijdert als ze het zien?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Zo jong, en dan zo'n baart (zie avatar)
    Nou, jij hebt anders ook een behoorlijke baard!! Of is dat toch een masker?!?

  11. #11

    Standaard

    En jij bent net een smurf met die blauwe gezichtskleur

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Zo jong, en dan zo'n baart (zie avatar)

    Ik wil niet vervelend doen maar wedden dan de crew hem verwijdert als ze het zien?
    hehe, wist niet dat dat niet mocht.
    Heb hem zelf dus maar alvast weggehaald, scheelt de crew weer extra werk....
    HUP NAC

  13. #13
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard Re: " Onbekendere " horror-films: (jullie mening

    Ik ken een hoop titels maar heb ze te lang geleden gezien om er een oordeel over te kunnen vellen.

    Recent heb ik oa gezien:

    Bad Taste: Ik ben gek op Peter Jackson films. Ik heb ze nu volgens mij allemaal gezien op LOTR na.
    Bad Taste kende ik nog niet en heb 'm aangeschaft omdat ik z'n overige werk goed vind.
    Helaas vond ik Bad Taste tegenvallen. Ik weet niet wat het was, want er zaten genoeg gore dingen in, maar het kon me niet boeien.

    Killer Klowns from Outer Space is absoluut geen horror, da's eerder vermakelijke jaren 80 pulp. Ik kan me er ook niks horrorachtigs van herinneren.

    Re-Animator vind ik ook niet echt horror maar het is meer een soort weirde komedie. Die heb ik vroeger eens zitten kijken met m'n moeder erbij en we hebben dubbel gelegen.
    Mijn moeder houdt absoluut niet van horror, en als ze dit leuk vond, dan is het dus euh... niet écht horror

    De Critter films zijn ook vermakelijke pulpfilms en Dr. Giggles vind ik ook wel erg grappig.

    Hmmm.... volgens mij vind ik nog maar weinig films horror omdat ik zo onderhand gewend ben aan liters bloed.

    Wat voor mij horror is zijn denk ik die oude films die het moeten hebben van de spanning die wordt opgewekt door uitstekende acteerprestaties en muziek. Zoals bijv de originele The Haunting.

  14. #14

    Standaard

    Shocker heb ik jaren geleden eens gezien...vond 'm toen wel spannend, maar echt eng is ie niet.

    Leuk om een keertje te zien, meer niet. Hij is wel uit op dvd. link (zie nu pas dat ie geregisseerd is door Wes Craven van oa. Nightmare on Elm street)
    Arrivederci

  15. #15

    Standaard

    Critters heb ik gezien in 1987 toen ie destijds in de videotheken lag. Ik vond hem toen wel vrij aardig, gelook ik.
    Is een soort SF-Horror-Comedy over kleine balvormige veelvraten uit de ruimte.
    Hierin speelde Billy Zane (Titanic) zelfs nog een rolletje.
    En wat leuk is....: de acteur Scott Grimes die in de prachtserie Band of Brothers de rol van Sgt. Malarkey speelt maakte in Critters zijn debuut op het Grote Witte Doek.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  16. #16
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik heb een kleine verzameling van horror uit de jaren 30 en 40 op DVDDeze worden ook toit de "slechte" films gerekend omdat ze in de vergetelheid zijn geraakt

  17. #17

    Standaard

    Ja, Critters lijkt me erg cool !

    Maar hij is volgens mij niet op DVD (r2), en ik kan er ook al geen rip van vinden......
    HUP NAC

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BLACKENED
    Ja, Critters lijkt me erg cool !
    Maar hij is volgens mij niet op DVD (r2), en ik kan er ook al geen rip van vinden......
    Critters is zelfs (nog) helemaal niet op DVD uitgebracht.
    De enige mogelijkheid is op VHS bij AMAZON.COM voor 15 U.S.Dollars.
    Maar voor VHS-banden komen we natuurlijk niet op dit prachtig forum...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  19. #19

    Standaard

    Nee, idd
    HUP NAC

  20. #20

    Standaard

    Waren er van Critters trouwens niet meer dan 3 delen of vergis ik me nou?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Waren er van Critters trouwens niet meer dan 3 delen of vergis ik me nou?
    Nee, klopt.
    Er is ook nog een deel 4
    HUP NAC

  22. #22

    Standaard

    Vooruit ik loop het rijtje even af...

    Bad Taste
    Super low budget maar het enthousiasme druipt er letterlijk vanaf. Eerste Peter jackson film die ik zag. Nog steeds gaaf (de R1 anchor bay versie dan, alle andere zou ik nog met geen tang aanpakken. Kun je nog beter de divx versie downloaden).

    The Blob
    Leuke mainstream remake.

    Clownhouse
    Nooit gezien.

    Critters (1 t/m 3)
    Leuke Gremlins rip off.

    Sleepless
    Ben groot Argento fan. Ondanks dat deze terug naar de basics voor de man is vond ik hem niet helemaal overtuigen.

    Phenomena
    Mijn favoriete argento. Waarom? Omdat dit de eerste was die ik zag en ook nog wel in de bioscoop.

    Suspiria
    Deel een uit zijn heksen trilogie. Goed.

    Tenebrae
    Dario's echte Giallo. Vond ik erg spannend (en met b acteur John Saxon)

    City Of The Living Dead
    Smerige Fulci zombi film. De boor en het wang. Ja en varkensdarmen kan ik me herinneren.

    The Beyond
    Minder gore fulci maar wel enger. Met klassieke scene: man valt van trap en breek rug. Vervolgens komt er een legertje spinnen waarvan een een beetje aan zijn oogleden gaat zitten trekken! Yammi!

    The New York Ripper
    Brutale slasher van Fulci. Niet leuk om te kijken wel spannend en eng.

    Deep Red
    Alweer een super Argento. Volgens vele zijn beste.

    Demons 1,2
    Leuke pulp van Argento protege Mario Bava (of was het soavi?)

    Dr. Giggles
    Nooit gezien

    It's Alive
    It would be better of dead. A real turkey oftewel slap The omen/rosemary's baby aftreksel.

    Killer Klowns from Outer Space
    klinkt goed nooit gezien

    Re-Animator
    waaah super. Ben een groot fan van producent Brian Yuzna, heeft het horror hart op de juiste plaats. Waarom ontbreekt Necronomicon in dit lijstje? Of from beyond? Of dagon?

    Return of Living Dead 1,2,3
    Great stuf. Ik vond deel 1 er leuk. Maar deel 3 met die sm zombi act toch het meest inventief.

    Shocker
    Als Wes craven fan kijk ik alles maar dit is niet zijn beste. Wel een mooise hoofdrolspeelster die ik daarna nooit meer heb teruggezien.

    The Ugly
    Aardig maar geen must see.


    Zo of je hier veel aan hebt betwijfel ik. Ik heb de meeste van de genoemde films gezien op het wekend of Terror/Festival van de fantastische film.
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff
    Bad Taste
    Nog steeds gaaf (de R1 anchor bay versie dan, alle andere zou ik nog met geen tang aanpakken. Kun je nog beter de divx versie downloaden).
    Inderdaad, zeker de NL-release dient gemeden te worden als de pest (had ik dat ook maar gedaan )

  24. #24

    Standaard

    Ik lees net dat er voor volgend jaar een release is gepland van Critters op R2.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Ik lees net dat er voor volgend jaar een release is gepland van Critters op R2.
    Vetjes !
    HUP NAC

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •