Pagina 8 van 16 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 379 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Oei, daar beledig je nu elke animator ter wereld mee. Wie denk je dat er voor zorgt dat geanimeerde personages leven en emotie krijgen? Dat zijn animators.

    Dat is de hele essentie van animatie. Echt goede animatoren kijken naar hoe mensen bewegen en emotie uiten, en acteren dat uit in de vorm van tekeningen of een 3d model. Waarom denk je dat ze op die Pixar docu's animatoren tonen die in de spiegel een scene acteren voordat ze aan de slag gaan?

    Dat schudden ze niet uit hun mouw, die leven zich net zo goed in de rol van hun personage als een goede acteur dat doet.

    Als je denkt dat bij mo-cap het acteerwerk van de acteur één op één wordt getoond heb je het mis.

    Bij een Gollum hebben ze de mo-cap info als leidraad gebruikt voor de animatie. Omdat die balletjes slechts een vertaalslag maken van de bewegingen die de acteur maakt, wat niet altijd hoeft te kloppen met het gewicht van het model en de situatie waar het personage zich in bevind, hebben animators die info getweaked om de nuances er in te brengen.

    Daarnaast hebben ze gekeken naar de gezichtsuitdrukkingen van Serkis en die emoties overdreven in de kop van Gollum zodat het beter overkomt.

    Er is een reden dat de figuren in de Polar Express zo doods overkomen.
    Ik heb daarnaast begrepen dat ze bij Beowulf het grootste gedeelte uiteindelijk toch met de hand hebben moeten doen omdat het zo houterig overkwam.

    Het is een heel tegenstrijdige en omslachtige manier van werken.



    Ik heb dat altijd een flutexcuus gevonden, Het is eigenlijk al gene kuifje meer als het Engels praat. En als je eer wilt doen aan de stijl van Kuifje, dan maak je er toch een 2d film van? Dan kan je pas echt de tekenstijl van Herge benaderen.

    Nu is' het hoogstwaarschijnlijk vlees nog vis. Nou heb ik natuurlijk nog geen beelden van deze film gezien, dus ik zou me in moeten houden. Maar afgaande op een film als Beowulf is dit soort mocap zal het niet het realisme kunnen benaderd wat je met live action krijgt en het zal hoogstwaarschijnlijk ook niet lijken op de strips.



    De techniek doet er niet toe om een goede film te maken, dus dan moet de techniek niet het verhaal gaan overheersen.
    Omdat bij dit soort mo-cap technieken ze op een omslachtige manier realisme proberen te bereiken voor iets wat overduidelijk niet realistisch oogt, trekt de techniek sowieso aandacht.

    Ik zeg verder niet dat ze het niet met die nieuwe technologie films mogen maken, maar het is vooral raar dat ze er zo'n waarde aan hechten.

    Vergelijk het me een George Lucas die de nieuwste technieken had gebruikt voor de nieuwe star wars films. Het bereikte bij lange na niet de lol van de oude films omdat de effecten juist niet hetgeen was wat die films zo leuk maakte.
    Ik heb het niet over leven en/of emotie, maar over menselijke trekjes. Die zijn er soms, en soms niet. Als mensen dus een andere manier willen proberen om dat te krijgen, mogen zijn dat toch?
    Gollum is juist een goed voorbeeld van hoe Motion Capture goed kan werken. Gebruik de beelden van de echte acteur zo veel mogelijk, en het resultaat is een stuk realistischer dan wanneer animatoren alles zelf zouden moeten doen. Peter Jackson weet dat, en heeft het bij Kong ook zo gedaan, weer met verbluffend resultaat.
    Dat het geen Kuifje meer is als het 3D wordt is natuurlijk onzin. Ze willen het origineel benaderen, geen kopie maken. Anders hoeven ze natuurlijk geen films te maken, we hebben immers de stripboeken al. En Kuifje zou alleen in het Frans mogen zijn? Dan blijft er lekker veel publiek over.
    En waarom zou de techniek het verhaal overheersen? Denk je nu echt dat iemand uit het gewone publiek het iets kan schelen of het MoCap of animatie is? Als ze het verschil al weten? Lijkt me niet.
    Verder staat Motion Capture nog steeds in de kinderschoenen. Als iedereen in de jaren dertig en veertig was blijven volhouden dat Disney's animatie er niet goed uitzag, omdat er echte mensen als referentie gebruikt werden stonden ze nu niet op het niveau waar ze nu staan.
    Jammer om er dan weer George Lucas bij te halen, een gemakkelijk doelwit. Je vergeet echter wel dat zijn oude Star Wars Trilogie behoorlijk revolutionair was op het gebied van special effects. Hij maakte van Hoth een ijsplaneet, praktisch alleen om de reden dat de SFX mensen harder hun best moesten doen. Ook werd er bij elke omgeving (zeker in Episode V en VI) wel matte paintings of trucages toegepast. Net zo nep als de nieuwe delen, dus.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Gollum is juist een goed voorbeeld van hoe Motion Capture goed kan werken. Gebruik de beelden van de echte acteur zo veel mogelijk, en het resultaat is een stuk realistischer dan wanneer animatoren alles zelf zouden moeten doen.
    Het enige wat het doet is het proces versnellen. De computer maakt het echt niet realistischer op, het betekent alleen dat veel werk al voor de animators gedaan is en ze dingen moeten tweaken. Menselijk trekjes herkent een computer namelijk niet.

    De reden dat ik me er druk om maak is dat ik zelf animator ben en een liefhebber van film. Met dit soort experimenten proberen ze gewoon 2 vormen van kunst te vervangen door computerberekeningen.

    Ik ben zelf niet helemaal tegen mo-cap want het heeft zeker zijn toepassingen, maar ik snap niet waarom een hele film zo gedaan moet worden.
    Het is een gereedschap, een hulpmiddel, door een hele film daarvan te maken verlies je dat uit het oog.

    Mensen weten misschien het technische verschil niet tussen animatie en mocap, maar men heeft echt wel door (bewust of onbewust) dat er verschil is.

    Als je weet wat de Uncanny Valley inhoud dan weet je dat mensen theoretisch gezien dingen die de werkelijkheid net niet benaderen eerder afwijzen dan dingen die meer gestyleerd zijn.

    Deze zoektocht met technologische middelen om een soort gestyleerd realisme te bereiken als alternatief op dingen die al werken vind ik dus gewoon zinloos.
    Tenzij de mensheid opeens niet meer weet hoe de realiteit er uit ziet, zal dit soort technologie naar mijn mening altijd een afgezwakte versie van 2 mediums zijn.

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Het enige wat het doet is het proces versnellen.
    Niet alleen versnellen, maar ook meteen een heel stuk goedkoper maken.. Een complete film moeten animeren op de manier zoals de regisseurs voor ogen hebben zou een heel stuk duurder zijn als al het werk door pure animators zou worden gedaan, naast het feit dat het dan ook nog eens een heel stuk langer zou duren voordat de film ook daadwerkelijk af is.. En toch is het voor een animator nog steeds erg moeilijk om de vloeiende bewegingen van een menselijk character na te bootsen.. ook bv in games is duidelijk zichtbaar wanneer de animation door een persoon is gedaan of wanneer het via mocap is gedaan..

  4. #179

    Standaard

    Gaat nog een hele tijd voordat wij dit kunnen aanschouwen.
    Release date voor Europa eind oktober/begin november 2011, VS 23 december 2011.

    Zie de berichten op Dark Horizons en Empire.

  5. #180
    Member Avatar van SpawnFan1
    Registratie datum
    Mar 2008
    Woonplaats
    Arnhem, Gelderland, Nederland

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik heb het niet over leven en/of emotie, maar over menselijke trekjes. Die zijn er soms, en soms niet. Als mensen dus een andere manier willen proberen om dat te krijgen, mogen zijn dat toch?
    Gollum is juist een goed voorbeeld van hoe Motion Capture goed kan werken. Gebruik de beelden van de echte acteur zo veel mogelijk, en het resultaat is een stuk realistischer dan wanneer animatoren alles zelf zouden moeten doen. Peter Jackson weet dat, en heeft het bij Kong ook zo gedaan, weer met verbluffend resultaat.
    Gollum was gemaakt door Motion Capture beelden en door animators, niet een van de twee maar allebei.
    150 Blu-Ray Discs - Onkyo TX-NR616 - 7.2 THX Certified systeem

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SpawnFan1 Bekijk bericht
    Gollum was gemaakt door Motion Capture beelden en door animators, niet een van de twee maar allebei.
    Ik zeg toch nergens dat het slechts een van de twee is? Juist een combinatie is het beste, en dat had ik ook al neergezet.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #182
    Member Avatar van SpawnFan1
    Registratie datum
    Mar 2008
    Woonplaats
    Arnhem, Gelderland, Nederland

    Standaard

    Oh dat had ik niet gezien.
    150 Blu-Ray Discs - Onkyo TX-NR616 - 7.2 THX Certified systeem

  8. #183

    Standaard

    Ik kijk enorm uit naar deze film! De officiële titel is "The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn"

    Cast

    Acteur Personage Opmerkingen Jamie Bell Tintin (Kuifje)
    Andy Serkis Captain Haddock (Kapitein Haddock)
    Simon Pegg Thompson (Janssen)
    Nick Frost Thomson (Jansen)
    Daniel Craig Red Rackham (Scharlaken Rackham)
    Gad Elmaleh Omar Ben Salaad
    Kim Stengel Bianca Castafiore
    Daniel Mays Allan Thompson


  9. #184
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Ik heb echt geen idee wat ik hiervan moet gaan denken. Toch moet ik zeggen dat Janssen en Janssen goed gecast zijn

    Ik twijfel zeer of dit gaat werken, maar ga het zeker zien!
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  10. #185

    Standaard

    Indiana Tin Tin.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #186

    Standaard

    Die kant gaat het wel op ja. Het is in ieder geval een gedurfd project, zeker omdat Kuifje niet zo bekend is in Amerika en het dus eigenlijk van de grond af moet worden opgebouwd. Alles staat en valt dus ook met de eerste film, waar ik overigens toch wel naar uitkijk gezien de technieken die gebruikt worden. Verder natuurlijk een prima samengestelde cast.

    2011 beloofd in ieder geval een uitmuntend filmjaar te gaan worden, zeker ook voor de boxoffice! Spider-man 4, Pirates ot Caribbean 4, Harry Potter 7.2, Bond 23, Kuifje, the Hobbit.

  12. #187

    Standaard

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8375280.stm

    Opnamens zijn afgerond maar de "special effects" toevoegen duurt 2 jaar?! Iemand een verklaring? Een scene uit Transformers duurt een paar dagen.

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8375280.stm

    Opnamens zijn afgerond maar de "special effects" toevoegen duurt 2 jaar?! Iemand een verklaring? Een scene uit Transformers duurt een paar dagen.
    Scenes moeten worden overgezet naar de 3D wereld en dat duurt inderdaad zo lang, bij Beowulf duurde dat ook al anderhalf jaar. Dat van Transformers zal over het renderen alleen gaan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8375280.stm

    Opnamens zijn afgerond maar de "special effects" toevoegen duurt 2 jaar?! Iemand een verklaring? Een scene uit Transformers duurt een paar dagen.
    De opnames hebben betrekking op het motion capture-gedeelte. De hele film is een animatie-film (a la Beowulf en de nieuwe Christmas Carol). Bij Transformers is een groot deel van de film nog 'gewoon' live-action.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #190

    Standaard

    *Trrrrrrrrrrrrrrrromgeroffel!*







    Eindelijk krijgen we een eerste blik te zien op The Secret of the Unicorn, de eerste verfilming van Kuifje (Tintin) door Steven Spielberg en Peter Jackson.

    Eerlijk toegegeven, ik ben wat teleurgesteld. Ze hebben beloofd het 2D gevoel volledig te behouden ondanks de 3D-computeranimatie. In mijn hoofd zag dit er énorm mooi uit, mijn zelf gevormde beeld zou technisch zelfs mogelijk zijn. Nu blijkt dat de lanverwachte Spielberg/Jackson-versie van Kuifje eigenlijk verdacht veel weg heeft van de Zemeckis-films. (Polar Express, Beowulf) Naar mijn mening is de huidige benadering véél te vlezig om samen te vloeien met de stijl van Hergé. Bang afwachten. Spannend, akkoord! Maar toch bang afwachten. Ondanks 't feit dat het er ondanks alles tóch enigzins veelbelovend uitziet en ik gegarandeerd in de bioscoop zit.

    PS : Kan de topictitel gewijzigd worden door TINTIN : The Secret of the Unicorn ?

    (Met dank aan animatieblog & Empire)
    Laatst aangepast door Esteban : 01-11-2010 om 12:08

  16. #191

    Standaard

    En toch ziet het er fantastisch uit!

  17. #192

    Standaard

    Die shots zijn volgens mij niet uit het Geheim van de Eenhoorn maar uit de Krab met de gulden scharen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #193

    Standaard

    Ze werden in ieder geval door oa. Spielberg voorgesteld als stills uit 'The Secret of the Unicorn'. Als ik me niet vergis heb ik gelezen dat dit avontuur, ondanks de titel, niet énkel dat album zal inhouden. Misschien is dat een eventuele verklaring.

  19. #194

    Standaard

    Ik dacht dat het een live action movie zou worden, misschien heb ik mij vergist. Ziet er goed uit..jammer geen teaser..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  20. #195

    Standaard

    Dat ziet er heel mooi uit. Benieuwd naar het eind resultaat
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #196

    Standaard

    Als ik de plaatjes zo zie, dan is het behoorlijk wennen. Ik vraag me af of deze stijl werkt voor Kuifje. Misschien krijg ik er wat meer vertrouwen in tegen de tijd dat er een trailer verschijnt met bewegende beelden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Die shots zijn volgens mij niet uit het Geheim van de Eenhoorn maar uit de Krab met de gulden scharen.
    Dat kan kloppen. De film combineert namelijk de twee albums over de schat van Haddock's voorvader met de krab met de gulden scharen vanwege de ontmoeting tussen Kuifje en hem. Daarnaast zou ook "De Geheimzinnige Ster" in de film worden verwerkt.

    Het gerucht ging overigens dat de volgende film een direct vervolg zou zijn op deze en de titel "The Scharlaken-Rackhamm treasure" zou meekrijgen, maar dat lijkt me definitief ontkracht in het artikel op de website van Empire. Officieel weten ze namelijk nog niet welke albums hierna worden verfilmt.

    Wat die afbeeldingen betreft: Heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar de andere personages.

  23. #198

    Standaard

    Waarom denk ik bij dit project meteen aan Smurfs the movie?

  24. #199

    Standaard

    Ik krijg hier hoe langer een meer naar gevoel bij... ik heb de indruk dat Jackson/Spielberg zich aan een potje heiligschennis aan het bezondigen zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik krijg hier hoe langer een meer naar gevoel bij... ik heb de indruk dat Jackson/Spielberg zich aan een potje heiligschennis aan het bezondigen zijn.
    Denk dat dat wel meevalt. Peter Jackson is al heel lang fan van Kuifje en net als bij zijn Kong project kun je dan toch wel iets goeds verwachten qua adaptatie.

Pagina 8 van 16 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •