Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 65 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Twin Peaks - The First Season (SE) [DVD]

    Twin Peaks - The First Season (SE) [DVD]

    Wie vermoordde Laura Palmer? Dat was de vraag die in 1990 miljoenen TV-kijkers in de greep hield. Plaats van handeling was het rustieke plaatsje Twin Peaks, waar niets is wat het lijkt…

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Fantastische serie, waar bijna geen andere serie tegenop kan. Echt genieten geblazen. Fantastische serie met een fantastische Regisseur. Superrrrr. Ga ik snel aanschaffen.
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  3. #3

    Standaard

    Een van de beste series voor mij. Heb toendertijd alle afleveringen op tv gevolgd. Ben ik blij dat het eerste seizoen en de pilot op dvd is uitgebracht en zal de komende box(en) ook aanschaffen.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  4. #4
    De_Schaduw
    Guest

    Standaard

    Die screenshots zien mij er een tikkie te kleurig uit. Ik vind de screenshot van de ongeremasterde pilot er eigenlijk mooier uitzien. Een stuk natuurlijker en realistischer

  5. #5

    Standaard

    Uitstekende serie die destijds een enorme impact had. Het aanschaffen zeker waard.

  6. #6

    Standaard

    Sinds maandag heb ik hem ook binnen en hij is fan-tas-tisch!

    Echt leuk om echt weer ouderwets te genieten en de DVD-box is echt subliem. Beste TV-serie box die ik tot nu toe heb. Alleen nog geen tijd gehad om alles te kijken.

    Dus ik denk dat het een heel spannend weekend gaat worden.

  7. #7

    Standaard

    Ben wel heel erg nieuwschierig geworden moet ik zeggen, misschien ga ik hem ook wel aanschaffen. Heb er voreger nooit echt naar gekeken, waarschijnlijk omdat het te laat kwam. Ben alleen niet zo'n fan van 4:3, maar soms moet het hè.

  8. #8

    Standaard

    Zodra het januari is, ga ik deze aanschaffen...deze serie is zoooooo goed. Best apart dat zoveel mensen hem niet kennen

  9. #9

    Standaard

    Prima serie! Alleen jammer van een aantal gemiste kansen waardoor hij nog beter had kunnen zijn.

    Regio 1 heeft wel DTS, maar weer geen pilot. En wij hebben dan welliswaar de pilot, maar die houdt niet echt over. Qua beeld en geluid (2.0!) vind ik dat hij best met de rest van de serie opgepoetst had mogen worden. Maar ja, daar zijn natuurlijk $$$ en een groter publiek (lees VS) voor nodig. Zonde...

    Maar we mogen niet klagen. De pilot is naar ik weet OOP of zo (ik heb hem in ieder geval nergens kunnen vinden), dus we mogen blij zijn dat hij er "gewoon" bij zit!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Prima serie! Alleen jammer van een aantal gemiste kansen waardoor hij nog beter had kunnen zijn.

    Regio 1 heeft wel DTS, maar weer geen pilot. En wij hebben dan welliswaar de pilot, maar die houdt niet echt over. Volgens mij was de pilot oorspronkelijk ook 16:9 geschoten, dus waarom is hij nu 4:3. Qua beeld en geluid vind ik dat hij best met de rest van de serie opgepoetst had mogen worden. Zonde...
    Tja, wil je een slechte pilot hebben of helemaal geen pilot?
    DTS vind ik altijd leuk, maar is geen vereiste, zeker niet voor een tv serie van 12 jaar oud.
    Verder heb ik Twin Peaks nog nooit gezien, dus was voor mij een blinde aanschaf. Weet nog steeds niet wat ik van deze serie moet vinden. Hij is in ieder geval wel apart.

    Damn good coffee and hot too!

  11. #11

    Standaard

    Deze serie is overigens wel aan te raden met NL subs. Zelfs dan is hij moeilijk genoeg om te volgen...

  12. #12

    Standaard

    Ik vroeg me af, ben ik de enige die nog niet weet wie Laura Palmer heeft vermoord?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T
    Ik vroeg me af, ben ik de enige die nog niet weet wie Laura Palmer heeft vermoord?
    Misschien moet je de prequel "Fire walk with me" ook maar eens gaan bekijken. Misschien helpt dat...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD


    Misschien moet je de prequel "Fire walk with me" ook maar eens gaan bekijken. Misschien helpt dat...
    Die ga ik zeker ook aanschaffen, maar 19 euro ofzo vind ik net te duur voor deze matige A-Film uitgave.
    Zeker als je hem na verloop van tijd bij de uitverkoopbakken voor 8.99 ofzo kan kopen. Ik blijf rustig wachten op een prijsdrop...

  15. #15

    Standaard

    Ik heb hem net ook gekocht, en de hoes ziet er in ieder geval schitterend uit!! (Jammer dat de plastic hoes de kartonnen hoes snel beschadigt..)

    Twin Peaks is zeker een aanrader, ik heb het tot nu toe met de video's moeten doen...

    Wat de pilot betreft: het is zeer mooi dat deze erbij zit, want zelfs op video is ie moeilijk te krijgen!! (de WB video is niet de originele pilot ~~> deze heeft een ander einde)
    Volgens mij was de pilot eerder alleen als bootleg op dvd verkrijgbaar, maar dit weet ik niet zeker...

    Hehe, bezoek ook even m'n twin peaks site!
    it can't rain all the time...
    > Mijn Twin Peaks site <> Mijn Tori Amos Message Board <

  16. #16

    Standaard

    Ik heb de film "Fire walk with me" gezien. Ik vond er niet veel aan. Verder ben ik wel fan van "Lost Highway" en "Mulholland Drive".
    Is deze serie wat voor mij?

  17. #17

    Standaard

    Ik raak ondertussen ook wel benieuwd

    Zag hem voor 49 euro liggen bij MM Arena, misschien dat ik hem gewoon op de gok aanschaf

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mexoi
    Ik heb de film "Fire walk with me" gezien. Ik vond er niet veel aan. Verder ben ik wel fan van "Lost Highway" en "Mulholland Drive".
    Is deze serie wat voor mij?
    Het is ook aan te raden om "Fire Walk With Me" te zien nadat je de serie gezien hebt, anders snap je er geen klap van.
    Persoonlijk denk ik dat als je LH en MD goed vind, dat deze serie zeker iets voor jou is.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Ik raak ondertussen ook wel benieuwd

    Zag hem voor 49 euro liggen bij MM Arena, misschien dat ik hem gewoon op de gok aanschaf
    Zal geen slechte gok zijn Maar zonder te dollen, ik kan je deze serie zker aanraden. is echt de series der series
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Zodra het januari is, ga ik deze aanschaffen...deze serie is zoooooo goed. Best apart dat zoveel mensen hem niet kennen
    Waarom wachten tot Januari ?????
    Hij ligt al ongeveer een maand in mijn collectie.


    Echt een super serie, en zeker ook 'fire walk with me' is aan te raden, dan wordt er echt een hoop duidelijk !!!!

    Laterrr
    It's not like Julius Ceasar said: I came, I conquired and Boohoohoo I feel bad about it... - Spike.

  21. #21

    Standaard TP op (schrik niet) VHS

    Ik heb de hele serie op video gekocht ergens begin jaren 90. Ze stonden toen weg te stoffen bij FRS, kwamen daar op een bepaald moment in de aanbieding, ik geloof een tientje (guldens) per band (drie afleveringen). Toen dus het hele spul in een keer gekocht en in een week afgekeken. Geweldige serie. De film Fire walk with me, verschenen na de serie voegt eigenlijk niets toe. De serie is af en toe al behoorlijk gecompliceerd, de film is op momenten helemaal onnavolgbaar.
    Als ik het me goed herinner bestond de oorspronkelijke serie ook maar uit 7 delen, waarin de moord NIET werd opgelost. Het massaal kijkende Amerikaanse publiek nam daar echter geen genoegen mee en 'eiste' een vervolg. En dat kwam er dus, in dat eerste vervolg werd de dader uiteindelijk gevonden (of niet?, maar daarna ging de serie nog een tijdje door. In dit gedeelte duikt een oude vijand van Cooper op. Die delen zijn aanvankelijk minder sterk maar tegen het eind wordt het weer waanzinnig spannend. Vooral de allerlaatste aflevering is zeer sinister en echt huiveringwekkend.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeff


    Waarom wachten tot Januari ?????
    Hij ligt al ongeveer een maand in mijn collectie.


    Echt een super serie, en zeker ook 'fire walk with me' is aan te raden, dan wordt er echt een hoop duidelijk !!!!

    Laterrr
    Ik weet dat het een superserie is, ik heb hem al gezien, maar ik moet deze maanden rustig aan doen met mijn geld...vandaar dat ik ff moet wachten tot januari

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het is ook aan te raden om "Fire Walk With Me" te zien nadat je de serie gezien hebt, anders snap je er geen klap van.
    Persoonlijk denk ik dat als je LH en MD goed vind, dat deze serie zeker iets voor jou is.
    Ok, dank voor deze reply.

  24. #24

    Standaard

    Heb het op TV gevolgd, toen deze werd uitgezonden, daar zat je echt aan gekluisterd in die tijd. Weet het nog zo goed. Wie was er niet verslaafd aan. Ik heb de eerste 2 afleveringen gevolgd (mogelijk de pilot en dan in twee delen uitgezonden destijds) en het eerste deel van de serie. Echter hadden we in die tijd nog geen video en dus moest ik de opvolgende delen van de serie missen. Met het gevolg dat je er ook helemaan niets meer van snapt !!!!

    Dus hoorde ik al lang van de voren dat deze DVD zou komen en dus wachtte ik mijn tijd maar af. Toen de serie dan eindelijk kwam kwam er zoveel ander spul uit dat ik niet anders kon dan eerste deze serie aan de kant te schuiven. (Star Wars, LOTR, Spiderman & Band Of Brothers) BOB had voor mij toch wel de allerhoogste prioriteit om eerst te kijken, nu ik daar mee klaar ben wordt het dan ook hoog tijd voor Twin Peaks.

    Dat de serie soms erg gecompliceerd is dat verbaasd me niets, Lynch maakt ook niet de meest toegankelijke films (met uitzondering van Dune misschien) Mulholland Drive was erg goed, Blue Velvet moet ik nog steeds kijken en Lost Highway heb ik ook nog niet gezien.

    De moord niet opgelost in de oorspronkelijke serie, erg cool !!! En ik kan me direct voorstellen dat de Amerikanen dat niet heeft aangestaan. Wat een sukkels zijn het ook soms. Als je gewend bent om naar films van Kubrick te kijken (stelt ook meer vragen dan dat er worden opgelost) dan is de stap naar Lynch niet meer zo heel erg groot.

    Voor het meer nadenkende volk onder ons zou ik zeggen.

  25. #25

    Standaard

    Hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk van Twin Peaks aangezien dit seizoen 1 is. En zijn eventuele verdere seizoenen ook de moeite waard

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •